Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H 1.6 Easytronic - montaż instalacji gazowej

12 Wrz 2010 14:36 7164 15
  • Poziom 10  
    Witam. Chciałbym założyć gaz do tego auta, pytanie czy będzie on dobrze współgrał ze skrzynią półautomatyczną i komputerem samochodu (mam duży kolorowy wyświeltacz graficzny). Dziekuję za informacje
  • Poziom 12  
    Witam
    W internecie można spotkać się z różnymi opiniami na temat tego silnika i LPG, niemniej jednak stanowczo mogę powiedzieć, że można wstawić gaz w tej konfiguracji (x16xep + easytronic) co do kwestii modelu instalacji lpg to musi się ktoś inny wypowiedzieć - na pewno sekwencyjna.

    Pozdrawiam
    cnicers.
  • Poziom 18  
    Witam skrzynia biegow nie stanowi problemu,instalatora interesuje tylko silnik i ecu benzyny.jaka inst gazowa - kwestia kasy
  • Poziom 20  
    Gaz można stanowczo wkładać do każdego samochodu, niemniej przy autach z tymi silnikami:
    z14xep
    z16xep
    z16xe1
    z16xer
    z18xer

    Jak trafisz na dobrego montera, to będziesz miał problemy zanim przejedziesz 100000 na gazie, a jak trafisz na kiepskiego to może być nawet duuużo szybciej.
  • Poziom 12  
    dett napisał:
    Gaz można stanowczo wkładać do każdego samochodu, niemniej przy autach z tymi silnikami:
    z14xep
    z16xep
    z16xe1
    z16xer
    z18xer

    Jak trafisz na dobrego montera, to będziesz miał problemy zanim przejedziesz 100000 na gazie, a jak trafisz na kiepskiego to może być nawet duuużo szybciej.


    Zakładając, że trafiam na dobrego montera - to jakich problemów należy oczekiwać?

    Pozdrawiam
    c.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ten sam problem co w fordach focusach 1,6 i 1,8, opel po 2004 roku w niektórych silnikach zrezygnował z hydraulicznej regulacji luzu zaworowego i mamy zawory regulowane, jeżeli będą luzy zaworowe pilnowane to przejedzie pewnie więcej niż 100 tkm ale zakres regulacji też się kiedyś kończy no i koszta ponieważ nie występują tu płytki regulacyjne tak jak w niektórych fordach tylko trzeba wymieniać całe szklanki co wiąże się ze zdjęciem paska rozrządu, podnoszeniem wałków itd, a te dane to nie są jakieś tam moje wypociny tylko oficjalne dane firmy PRINS Autogassysteme B.V.
  • Poziom 13  
    Co do silników to się nie wypowiem, ale co do skrzyni automatycznej to nie ma ona żadnego związku z instalacją gazową, ona oczekuje na moment obrotowy i dane z poszczególnych czujników. Co do instalacji gazowych to są lepsze i tańsze. Polecam sprawdzonego w tysiącach samochodów staga. Oczywiście nie jest to nazwa instalacji tylko samego sterownika sterującego poszczególnymi komponentami całej instalacji. Oprócz sterownika ważne są wtryskiwacze, które nie będą puszczały gazu, będą miały odpowiednie parametry dobrane do mocy i zapotrzebowania cylindra na paliwo, odporne na zanieczyszczenia i odpowiednio szybkie, kolejnym komponentem jest reduktor z wydajnością taką aby dostarczyć odpowiednią ilość rozprężonego i odparowanego gazu do wtryskiwaczy pod stałym ciśnieniem, przewody gumowe, zarówno te gazowe jak te wodne też powinny być z górnej półki, aby po zimie nie trzeba było ich wymieniać z powodu odkształceń w miejscach zacisków, bo może się okazać, że gaz nam będzie sie ulatniał przy zaciskach a dociskanie ich nic już nie da. Filtr fazy lotnej również jest ważny aby nie blokował przepływu gazu i powodował spadków ciśnienia, dobrze dobrane dysze zarówno wtryskiwaczy jak i kolektorowe. To tak po łebkach co do instalacji IV generacji. Jak się kolega zdecyduje to służę pomocą. Pół roku drążyłem temat IV generacji i dobierałem komponenty, teraz jeżdżę na własnoręcznie założonej instalacji, oczywiście pod okiem człowieka z uprawnieniami, mam auto w automacie, ale za to nie mam problemów i pretensji do instalatora jak i do siebie, do instalacji nie zaglądam. Powodzenia.
  • Poziom 10  
    Zdecydowałem się na montaż, póki co przez 10 tys. km absolutnie żadnych problemów

    Instalacja Landi Omegas, spalanie wyższe o 5-20% w stosunku do wskazań komputera.
  • Poziom 10  
    Po 20 tys. km absolutnie żadnych problemów. O obecności instalacji przypomina tylko brzęczyk wyczerpania się gazu w zbiorniku.
  • Poziom 10  
    30 tys. km na LPG i nadal brak problemow, total 145 tys. km, kompresja idealna.
  • Poziom 8  
    Mam pytanie jak sprawuje się silnik do tej pory. Mam zamiar założyc LPG do mojej Astry 1.6 105 KM ale cały czas się wacham, no i szukam ludzi którzy użytkują taki silnik na gazie. dzięki z góy za info.
  • Poziom 11  
    dett napisał:
    Gaz można stanowczo wkładać do każdego samochodu, niemniej przy autach z tymi silnikami:
    z14xep

    Jak trafisz na dobrego montera, to będziesz miał problemy zanim przejedziesz 100000 na gazie, a jak trafisz na kiepskiego to może być nawet duuużo szybciej.

    Bzdura. Akurat ten silnik ma samoregulację luzu i dobrze znosi gaz. Zauważ że Opel w fabrycznej linii LPGTec w Astrach J i Insigniach stosuje silnik turbo 1.4 140KM bodajże A14NET którego podstawą konstrukcyjną jest właśnie Z14XEP
  • Poziom 10  
    45 tys. km na gazie i zero jakichkolwiek problemów
  • Poziom 16  
    Kolega Dett napisał jedną ważną rzecz: Do gazu z Opla tylko z hydraulicznymi popychaczami!
  • Poziom 23  
    Można i bez hydrauliki tylko trzeba się liczyć z częstszą kontrolą luzu zaworowego.
  • Poziom 16  
    Tylko koszta regulacji i wymiany płytek,ktoś przeliczył?bo to sie mija z oszczędnościami