Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro plus 97r. 1.6 Gli B + gaz silnik

mateoo21 12 Sep 2010 16:15 2241 9
  • #1
    mateoo21
    Level 11  
    Witam.
    Mam problem z silnikiem w poldku.
    Od pewnego czasu zaczął ciężko palić i nie miał mocy aż do wczoraj.
    Zaczęło mi wywalać olej przez miarkę i korek w raz ze spalinami a po pomiarze ciśnienia na cylindrach wykazało, że na pierwszym brak zupełnie ciśnienia.
    Na pozostałych jest ok.
    Dopiero jak na tym pierwszym cylindrze doleje się troszkę oleju i uszczelni, to jest ciśnienie.
    I teraz pytanie, czy to już silnik do niczego generalny remont czy może z głowicą coś nie tak?
  • #3
    mateoo21
    Level 11  
    hm lepiej kupic inny niz pchac sie w remont musze sie jeszce dowiedziec ile byy wyniusl calkowity koszt naprawy
  • #5
    gilus1
    Level 28  
    Mój wujek też wymieniał silnik. Remont nie opłacalny. I tak samochód za kilka lat pewnie na złom bo mocno rdzewieje karoseria. Ja miałem też 1.6GLI B+G 1997 i mocno rdzewiał. Pierwsza szpachla nałożona była w 2004 roku, a potem co 2 lata bo mocno się sypał. W moim silnik był jeszcze dobry, miałem sprzedawać na części, ale był kupiec i sprzedałem w całości, ale szpachli to było w nim trochę. PS. Jaki przebieg miałeś na tym silniku?
  • #6
    mateoo21
    Level 11  
    silnik wymiana przebieg 130 tyś. jak go kupilem miał 60tyś jesli chodzi o karoserir to jest ok nie sypie sie pojawiaj sie dopiero ogniska rdzy na spodzie dzrzwi ale od wenatrz :)
  • #7
    romoo
    User under supervision
    Ciekawe co go wykończyło po 60kkm, mój ostatni miał ok 230kkm bo kilka razy jezdziłem bez linki speedometra z pół roku.
    Wymiana oleju co 10kkm i nieźle śmigał. Ale zawieszenie było do wyrzucenia a nie remontu i cały sie wyzłomował. Także się dziwię że tak niski przebieg i 0 kompresji.
  • #8
    Slawek12345677
    Level 12  
    Remont silnika nie jest taki drogi. Jeżeli ci sie chce w to bawić to koszty wyniosą około 300 zł. Prawdopodobnie wypalił sie tłok na cilindrze na którym nie ma kompresji. Ściąg głowice to będziesz widział co sie stało.
  • #9
    romoo
    User under supervision
    Widocznie Remont i remont to dwie różne czynności.

    To że silnik pospolity to nie znaczy że można robić pospolitą hu...e .

    Jak bym nie miał wyboru to bym wstawił silnik ze skrzynią diesla albo rovera.
    Bo FSO to Felernie Słaba Osobówka.
  • #10
    Slawek12345677
    Level 12  
    Racja kolego. Silnik rovera albo diesel a ktoś pewnie jemu darmo da. Z takimi doradami się powstrzymaj. Ja miałem poloneza na hudraulicznych zaworach i nigdy na niego nie narzekałem. Jeżeli kolega sam potrafi sobie zrobić to go to dużo nie wyniesie