Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapłon Polonez gaźnik - moduł APE05

12 Wrz 2010 19:23 2610 9
  • Poziom 9  
    Mam problem z zapłonem w polonezie GLE (gaźnik).
    Brak iskry, sprawdzałem moduł APE05 zgodnie z algorytmem
    w książce naprawczej tj:
    - w miejsce cewki zapłonowej podpiąłem żarówkę
    - włączyłem zapłon, kręciłem rozrusznikiem

    Aby sprawdzić czy nie jest to przypadkiem kwestia cewki
    w aparacie zapłonowym (i dochodzącego do niej kabla),
    zwierałem kolejno styki G i W w module do masy.

    Dodam, że sprawdziłem przewody idące od kopułki do modułu
    oraz czy pewne jest połączenie + i masy na module.

    Czy powyższa metoda sprawdzania modułu jest poprawna?
    Może należy zwierać styki G i W do plusa?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Robić generatora z przebiegiem nie mam za bardzo możliwości, więc pozostają mi proste metody. Jaka jest oczekiwana rezystancja?

    Jeżeli moduł okaże się sprawny to rozumiem, że w grę wchodzi cewka w aparacie zapłonowym? Ekranowane przewody są ok, ale może ukruszyły się połączenia między konektorami w aparacie a sama cewką przy lutach..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Witam. W tego typu układach częstą usterką jest przełamanie się przewodów [żył] w przewodzie ekranowanym wychodzącym z aparatu zapłonowego prawie tuż przy wyjściu z aparatu zapłonowego. Można to sprawdzić omomierzem podłączając go i poruszając przewodem. Moduł i cewkę można sprawdzić przez dołączenie małej {5W 12V} żarówki do punktu G modułu i drugim końcem przewodu od żarówki pocieramy do dodatniej klemy akumulatora. przy włączonym zapłonie. Powinna się pokazać iskra.Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Wybaczcie za zwłokę, ale jakoś czasu brakło.
    Zmierzyłem rezystancję na końcówkach ekranowanego przewodu idącego do aparatu zapłonowego: 1,5k.

    Za to rezystancja styków G i W na module (odpiętym od zasilania) wynosiła 8k. Co ciekawe na drugim egzemplarzu APE05 co mam w domu (który też wpinałem do samochodu) mam 19k.. jak to interpretować?

    Skoro na cewce aparatu zapłonowego mam te 1,5k to rozumiem, że uzwojenie nie jest przerwane. A czy jest możliwość, że cewka zapłonowa niszczy moduł zapłonowy w momencie ich testowania?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Czyli zmieniać cewkę w aparacie albo cały aparat? Do samej cewki w aparacie tak na samochodzie to nie wiem czy opłaca się dobierać.

    A co do trafa to z jakim wyjściem?
  • Użytkownik usunął konto