Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekspres - Saeco - Incanto de Luxe - Grzeje NON STOP

skywalker8217 13 Wrz 2010 10:54 5189 16
  • #1 13 Wrz 2010 10:54
    skywalker8217
    Poziom 13  

    Witam.

    Mam problem z ekspresem saeco incanto de luxe. Wlasciwie to (jak mi sie wydaje) z plytka wykonawcza.
    Ekspres po wlaczeniu caly czas grzeje jednostajnie (nie wykazuje grzania cyklicznego) az do momentu rozlaczenia zabezpieczen na grzalce.
    Czy ktos z Was jest w stanie powiedziec, ktory element plytki jest za to odpowiedzialny?
    Bylbym wdzieczny poniewaz plytki do tego modelu sa dosc drogie i wolalbym naprawic to wlasnorecznie.

    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!

    0 16
  • #2 24 Cze 2015 17:56
    gramat2
    Poziom 9  

    witam
    temat dosć stary ale mam dokłądnie ten sam problem.
    chciałam zapytac czy udało ci się rozwiazać swój problem ?
    u mnie ekspres sięwłącza , nagrzewa i komunikuje gotowość do pracy, można nawet zrobić kawę, potem nagle grzanie ponownie siewłącza i juz nie przestaje grzać aż do wywalenia zabezpieczeń termicznych na bojlerze.

    jeśli coś ci sieudało ustalić w tej sprawie napisz do mnie prosze
    Grażyna

    0
  • #3 24 Cze 2015 21:01
    BRum
    Poziom 21  

    Triak sterujący grzałką /na radiatorze/ lub wadliwy czujnik temperatury.Jeśli po włączeniu zasygnalizowaniu gotowości /bez robienia kawy/ wywali termik to zwarcie triaka.

    0
  • #4 10 Mar 2016 12:23
    samo-se
    Poziom 6  

    BRum napisał:
    Triak sterujący grzałką /na radiatorze/ lub wadliwy czujnik temperatury.Jeśli po włączeniu zasygnalizowaniu gotowości /bez robienia kawy/ wywali termik to zwarcie triaka.



    witam, widzę że jest Pan dobrze zorientowany co do saeco incanto de luxe - prosiłbym o pomoc.
    mam ten sam problem co przedmówca - po włączeniu ekspresu grzałka grzeje do momentu "wywalenia" czujników termicznych
    Jeśli to triak na płycie głównej (modół mocy) to proszę o informacje który to triak grzałki lub o schemat oraz gdzie można dostać taki triak.

    pozdrawiam i z góry dziękuję.

    Dodano po 31 [sekundy]:

    BRum napisał:
    Triak sterujący grzałką /na radiatorze/ lub wadliwy czujnik temperatury.Jeśli po włączeniu zasygnalizowaniu gotowości /bez robienia kawy/ wywali termik to zwarcie triaka.



    witam, widzę że jest Pan dobrze zorientowany co do saeco incanto de luxe - prosiłbym o pomoc.
    mam ten sam problem co przedmówca - po włączeniu ekspresu grzałka grzeje do momentu "wywalenia" czujników termicznych
    Jeśli to triak na płycie głównej (modół mocy) to proszę o informacje który to triak grzałki lub o schemat oraz gdzie można dostać taki triak.

    pozdrawiam i z góry dziękuję.

    0
  • #5 10 Mar 2016 13:17
    BRum
    Poziom 21  

    Triak na płycie mocy,zainstalowany na czarnym radiatorze.Można kupić odpowiedni w każdym sklepie elektronicznym,na triaku jest oznaczenie.

    0
  • #6 15 Mar 2016 09:58
    samo-se
    Poziom 6  

    super - dziękuję za odpowiedź
    Mam jednak jeszcze jedno pytanie - na tym radiatorze są trzy triaki - mam wymienić wszystkie ?





    BRum napisał:
    Triak na płycie mocy,zainstalowany na czarnym radiatorze.Można kupić odpowiedni w każdym sklepie elektronicznym,na triaku jest oznaczenie.

    0
  • #7 16 Mar 2016 17:55
    BRum
    Poziom 21  

    Tylko ten od grzałki dużej mocy .Idź po przewodzie od grzałki i dojdziesz do właściwego triaka.Ten największy to tranzystor TIP 33C od napędu a dwa pozostałe to od grzałki pary i wody.Grzałka wody pewnie okrągła.

    2
  • #8 19 Mar 2016 10:33
    samo-se
    Poziom 6  

    Witam sprawy mają sie tak że triak wymieniony, zadowolony podczas skręcania już słyszę młynek kawy:). Lecz niestety po włączeniu znowu wywalają bezpieczniki termiczne, załamka.;/ . Jakieś podpowiedzi ?

    0
  • #9 04 Kwi 2016 22:48
    samo-se
    Poziom 6  

    witam, po długiej przerwie w końcu wróciłem do tematu zepsutego ekspresu.
    Jak pisałem wcześniej po wymianie triaka usterka pozostała dlatego tak się zastanawiam czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy może to na pewno ten czujnik temperatury??
    Znalazłem nowy czujnik temp. - koszta to 65 pln + przesyłka także jeśli to nie on to zostanę z dwoma dobrymi czujnikami - szkoda kasy.
    Czy macie jakieś pomysły??
    pozdrawiam

    0
  • #10 05 Kwi 2016 11:39
    BRum
    Poziom 21  

    Triakiem steruje MOC ale one rzadko siadają,może być zwarte wyjście od procka i wtedy już nic nie poradzisz.Pomierzyć napięcia na wejściu do MOCa.

    0
  • #11 05 Kwi 2016 22:15
    samo-se
    Poziom 6  

    dzięki za pomoc i zangażowanie BRum bo w sumie to ty mi pomagasz . możesz mi dokładnie wytlumaczyc jak to zrobic i w czym te pomiary pomogą ? chce to po prostu zrozumieć.
    I tak jeszcze pomyślałem jeśli bedzie to najgorsze (zwarcie na procku) . to będę potrzebował płyty mocy, jeśli masz taką na stanie, a może ktoś jeszcze śledzi ten temat to czekam na wiadomość. pozdrawiam

    0
  • #12 06 Kwi 2016 10:53
    leotdipl
    Poziom 18  

    samo-se napisał:
    dzięki za pomoc i zangażowanie BRum bo w sumie to ty mi pomagasz . możesz mi dokładnie wytlumaczyc jak to zrobic i w czym te pomiary pomogą ? chce to po prostu zrozumieć.
    I tak jeszcze pomyślałem jeśli bedzie to najgorsze (zwarcie na procku) . to będę potrzebował płyty mocy, jeśli masz taką na stanie, a może ktoś jeszcze śledzi ten temat to czekam na wiadomość. pozdrawiam


    witaj,

    podaję ci więc informacje z forum niemieckiego. Może ci pomogą, zanim wydasz zbędnie kasę ;)

    "Wyciagnij wtyk z płyty czujnika temperatury zamontowanego na bloku bojlera. Zmierz na wtyku
    (czyli końcu wiązki czujnika) rezystancję. Powinna wynosić ok. 1900 Ohm dla +20 C.
    Czujnik posiada oznaczenie KTY10 (to chyba stara wersja - nowa KTY13-6). Dla temperatury 100 C
    jego rezystancja wynosi ok. 3.300 Ohm. W celu przeprowadzenia testu możesz do gniazda (nie wtyku!
    - to wiadome) podpiąć opornik 3.300 Ohm. Jeśli padł czujnik to bojler nie powinien już grzać non-stop!
    W celu testu wstępnego czujnik można podgrzewać suszarką i zobaczyć, czy ze wzrostem temperatury
    rośnie jego rezystancja?"

    Ekspres - Saeco - Incanto de Luxe - Grzeje NON STOP

    pozdrawiam

    leotdipl

    0
  • #13 02 Paź 2018 19:46
    ekwant
    Poziom 2  

    leotdipl napisał:
    "Wyciagnij wtyk z płyty czujnika temperatury zamontowanego na bloku bojlera. Zmierz na wtyku
    (czyli końcu wiązki czujnika) rezystancję. Powinna wynosić ok. 1900 Ohm dla +20 C.
    Czujnik posiada oznaczenie KTY10 (to chyba stara wersja - nowa KTY13-6). Dla temperatury 100 C
    jego rezystancja wynosi ok. 3.300 Ohm. W celu przeprowadzenia testu możesz do gniazda (nie wtyku!
    - to wiadome) podpiąć opornik 3.300 Ohm. Jeśli padł czujnik to bojler nie powinien już grzać non-stop!
    W celu testu wstępnego czujnik można podgrzewać suszarką i zobaczyć, czy ze wzrostem temperatury
    rośnie jego rezystancja?"


    Temat stary ale może ktoś tu zaglądnie :-)

    Mam podobny problem. Często wywala "termiki" na bloku grzewczym. Czasami po jakimś czasie (po zrobieniu kilku kaw), czasami od razu przy włączeniu podczas rozgrzewania.

    Rozkręciłem popatrzyłem i mam tak:

    - termistor jest raczej ok, wyciągnąłem pomierzyłem na zimno i po rozgrzaniu, są niewielkie odchyłki od podanych wartości ale nie aż tak duże żeby robiły problemy,

    - zmierzyłem napięcie przed elementem sterującym triak grzałki, na schemacie Ekspres - Saeco - Incanto de Luxe - Grzeje NON STOPiwanttob..1.png Download (1.04 MB) w miejscach 1-2 (2 za rezystorem czyli na przyłączu uP), jak jest +5V to powinno grzać a jak jest 0V to triak powinien być wyłączony, na "rozbebeszonym" ekspresie złapałem dwie sytuacje, gdzie włączył się poprawnie i wtedy kiedy przegrzał boiler, w pierwszym przypadku napięcie w tym miejscu było 5V potem spadło do 0 a potem pulsacyjnie co kilka sekund się pojawiało (czyli tak jak być powinno w celu podtrzymania temperatury), w drugim przypadku gdy boiler został przegrzany 5V było cały czas aż do odcięcia termików - mierzyłem równocześnie temperaturę na bolerze i doszła do ~170C... jak wywaliło termiki to odpiąłem termistor od płyty głównej i zmierzyłem rezystancję, była około 5000 Ohm

    Czyli wniosek mam taki: tyrystory są ok, układ sterowania tyrystora też (optotriak), termiki są ok, czujnik temperatury działa poprawnie.

    Zostają możliwości:
    - błąd w CPU
    - błąd pomiaru temperatury (przetwornik w CPU)

    Czy są jakieś inne możliwości? Jakieś propozycje sugestie?

    Naprawić CPU (w sensie płytkę z CPU) będzie raczej trudno, nowych już nie widziałem w handlu a używek też nie widać (pewno w serwisach mają).

    0
  • #14 05 Paź 2018 14:42
    jomalkovic
    Poziom 6  

    Mam podobny problem. W sensie, u mnie z kolei słabo grzeje, albo długo startuje i to też nie zawsze mu się uda. Oddałem do serwisu i podejrzewają elektronikę (wymieniali po kolei czujniki na bloku i nie przyniosło to efektu). Nowy układ na North.pl jest za 270 zł (tak mi się wydaje po opisie i po zdjęciach). Jak coś to znajdziesz ich na Allegro.
    Dla mnie to nieco za drogo, biorąc pod uwagę, że w tej chwili używany ekspress w takim modelu to 250 zł. Ale podaję, bo generalnie płytka jest do dostania.

    0
  • #15 05 Paź 2018 15:52
    ekwant
    Poziom 2  

    jomalkovic napisał:
    Mam podobny problem. W sensie, u mnie z kolei słabo grzeje, albo długo startuje i to też nie zawsze mu się uda. Oddałem do serwisu i podejrzewają elektronikę (wymieniali po kolei czujniki na bloku i nie przyniosło to efektu). Nowy układ na North.pl jest za 270 zł (tak mi się wydaje po opisie i po zdjęciach). Jak coś to znajdziesz ich na Allegro.
    Dla mnie to nieco za drogo, biorąc pod uwagę, że w tej chwili używany ekspress w takim modelu to 250 zł. Ale podaję, bo generalnie płytka jest do dostania.


    Wymienili Ci płytę z CPU (ta która jest z przodu około LCD) czy tą "mocową" na której są triaki sterujące grzałkami?

    Ja zauważyłem, że cieknie mi z wężyka od pary, zaraz przed zaworem. Dokładnie przed tym wężykiem jest przypięte złącze do termistora i układ mierzący temperaturę. Dodatkowo płytka w tym miejscu nie była pokryta lakierem ochronnym i luty były zaśniedziałe.

    Podejrzewam, że w tamtym miejscu para mogła się wydostawać na płytkę przez co wariuje układ pomiaru napięcia (czujnik jest ok) i CPU niepoprawnie steruje. Wyczyściłem, przelutowałem, zaizolowałem i zobaczę jak to działa. W ostateczności kupię płytkę z CPU ale na North.pl jej nie ma (i obawiam się o ceny z kosmosu), na Allegro nie widziałem, na e-bayu za jakieś $40-50 widziałem. Może rzeczywiście kupno (działającej) używki będzie lepszą opcją.

    W serwisie niestety życzą sobie nieprzyzwoicie dużo...

    PS. Mój ekspres ma około 10 lat, przebieg ~8000 kaw, kilka napraw (węże, elektronika z mocą, pompka, jakieś uszczelki, etc...). Chciałbym żeby dobił do 10000 i mogę się z nim pożegnać ;-)

    0
  • #16 05 Paź 2018 16:16
    jomalkovic
    Poziom 6  

    Nie, wymienili tylko termostaty i sprawdzali bojler oraz grzałkę. Elektroniki na podmiankę nie mieli, więc tego nie sprawdzili, ale po wyeliminowaniu powyższych, przypuszczają, że jest to właśnie płytka. Widziałem na North.pl z wyglądu podobną i opisaną jako od tego modelu.
    W ostateczności kupię nowy, ale staram się nie poddawać zbyt łatwo...

    Dodano po 1 [minuty]:

    A ta bateria na płytce jakie ma zadanie? Po 10 latach już na pewno nie ma w niej prądu. Ona nie może powodować jakiś problemów? W sensie resetować jakiś parametrów, które powodują takie błedy?

    0
  • #17 06 Paź 2018 09:15
    ekwant
    Poziom 2  

    jomalkovic napisał:
    A ta bateria na płytce jakie ma zadanie? Po 10 latach już na pewno nie ma w niej prądu. Ona nie może powodować jakiś problemów? W sensie resetować jakiś parametrów, które powodują takie błedy?


    Bateria zapewne podtrzymuje pamięć z ustawieniami albo zegar czasu rzeczywistego (RTC). Z ciekawości zmierzyłem na pięcie na tej baterii i nadal jest tam 3V, czyli tyle ile powinno być. Bateria jest przygrzana do wyprowadzeń a te są przylutowane do płyty więc zaprojektowali ją tak, żeby nie wymieniać poza serwisem. Czyli jest zaprojektowana "na lata". Mnie bardziej ciekaw po co jest podkówka koło tej baterii... A w ogóle to niestety nie znalazłem żadnego schematu tej płyty :( jakbyś coś znalazł to daj znać.

    0