Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magnetyzer - o co tu chodzi, czy to działa??

szarszes 13 Wrz 2010 21:05 6825 16
  • #1 13 Wrz 2010 21:05
    szarszes
    Poziom 11  

    witam, mam renault megane 1997r 1.9D 64KM
    chciałbym zamówić magnetyzer, czy to w ogóle działa??
    proszę o wypowiedzi.

    0 16
  • #2 13 Wrz 2010 21:18
    Zygaqra
    Poziom 34  

    Magnetyzer w założeniu ma tak namagnesować cząstki paliwa aby łatwiej się rozpraszały po wtryśnięciu do cylindra powodując dokładniejsze spalanie. Czy tak jest w rzeczywistości ? Podobno już Hitlerowcy w Messerschmittach stosowali magnetyzery znacznie zmniejszając dymienie samolotów. Tamte silniki i obecne to zupełnie inna bajka ale kto wie.

    0
  • #3 13 Wrz 2010 21:36
    XLolekX
    Poziom 9  

    Oglądałem program na Discovery gdzie testowali takie wynalazki :)
    Niestety żaden nie zmniejszył spalania... a co śmieszniejsze niektóre je zwiększały.
    Co do mazgnetyzera wzrost był w granicy błędu pomiarowego więc można przyjąć, że nic nie zmienia :)
    Z ciekawostek w tym temacie: humor kierującego potrafi zmienić zużycie paliwa nawet o 30% ... więc życzę spokoju za kierownicą. :D

    0
  • #4 13 Wrz 2010 22:10
    RitterX
    Poziom 36  

    Ja oglądałem niemiecki program o sposobach ograniczenia zużycia paliwa i również magnetyzer "poległ" z tego co pamiętam to zysk był rzędu ~2%! Były sprawdzane również dyfuzory powietrza na dolocie i specjalne opony, lżejsze od zwykłych ~1.5kg. Tylko to ostatnie rozwiązanie dawało kilkunastoprocentowe oszczędności.
    Z punktu widzenia fizyki paliwa nawet dosyć silne pole magnetyczne działające przez chwilę na paliwo nie jest w stanie niczego istotnego zmienić w jego strukturze. Łańcuchy węglowodorów są wystarczająco mocno związane by nie ulegać rozerwaniu na skutek jego działania. Magnesy mogą pomóc jedynie gdy w paliwie są opiłki żelaza ;-).

    W pełni popieram Kolegę XLolekX w kwestii tzw. syndromu "ciężkiej nogi". Bowiem im "cięższa noga" tym lżejszy portfel :-D.

    0
  • #5 13 Wrz 2010 22:20
    nuross
    Poziom 2  

    Dokładnie tak jak mówią przedmówcy. Kiedyś sam się interesowałem tym tematem i czytałem wiele opinii i raczej wszystkie były zgodne, że to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Ani moc nie wzrośnie, ani spalanie nie spadnie.

    0
  • #6 13 Wrz 2010 22:46
    bipower
    Poziom 15  

    Witam
    Powiem szczerze, że jestem sceptyczny. Obecna nauka raczej pląta się w zeznaniach na temat ich mechanizmu działania i skuteczności. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu szukano usilnie dowodów na istnienie kwarków. Temat magnetyzerów był już omawiany na elektrodzie między innymi tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic386400.html.. Na koniec chcę jeszcze napisać, że są firmy które produkują magnetyzery dla przemysłu np.: http://www.akra.pl/przemysl.html,, a w przemyśle raczej nikt nie inwestuje w rozwiązania bazujących na jakiś tam wymysłach.

    0
  • #7 13 Wrz 2010 23:49
    karoll20
    Poziom 10  

    w swoim poprzednim autku posiadałem take zabawki. Podczas jazdy nie zauważyłem żadnej różnicy. Spalanie także nie zmalało. Magnetyzery kosztowały około 150 zł. Więcej nie kupie!!

    0
  • #8 14 Wrz 2010 02:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 14 Wrz 2010 10:05
    Meteo33
    Poziom 17  

    To jedna wielka lipa. Temat stary jak świat. Zawsze się znajdzie ktoś naiwny i kupi.

    0
  • #10 18 Paź 2010 19:59
    XLolekX
    Poziom 9  

    Dokładnie... często firmy tworzą produkt tylko i wyłącznie w celach reklamowych. Nie musi się on sprzedawać więc się go tak naprawdę nie produkuje, ale jego obecność na rynku umacnia pozycję innych produktów firmy.

    Cytat:
    bipower napisał:
    Na koniec chcę jeszcze napisać, że są firmy które produkują magnetyzery dla przemysłu np.: http://www.akra.pl/przemysl.html,, a w przemyśle raczej nikt nie inwestuje w rozwiązania bazujących na jakiś tam wymysłach.

    Produkują też urządzenia, które wkładasz do gniazdka i mają zmniejszyć rachunki za prąd.



    Akurat co do tego komentarza to byłbym ostrożny :D
    Co prawda tych urządzeń nie znam i na ich temat się nie wypowiadam... ale jak pogrzebiesz w temacie dostarczania energii elektrycznej i pomiaru jej ilości to zrobi się ciekawie :P

    0
  • #11 20 Paź 2010 22:00
    tzok
    Moderator Samochody

    W kwestii wyjaśnienia - wspomniane urządzenia "zmniejszające rachunki z prąd" są kompensatorami mocy biernej. U nas ich używanie jest bezcelowe, bo coś tam mocy czynnej pobierają, a w Polsce odbiorcy indywidualni płacą tylko za zużytą energię (moc czynną), cos(fi) więc nas nie interesuje.

    Nie wiem na ile skuteczne są te urządzenia ale w przeciwieństwie do magnetyzerów mają szansę działać (czyli zmniejszać moc pozorną/kompensować moc bierną).

    0
  • #12 20 Paź 2010 22:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 21 Paź 2010 09:58
    cefaloid
    Poziom 30  

    bipower napisał:
    Witam
    Powiem szczerze, że jestem sceptyczny. Obecna nauka raczej pląta się w zeznaniach na temat ich mechanizmu działania i skuteczności.


    Nikt się nie pląta w żadnych zeznaniach. Natura pola magnetycznego jest poznana i to doskonale. Doskonale znane są też efekty jakie wywołuje. Ludzie umieją wytworzyć takie pola magnetyczne, że to z magnetyzera jest najwyżej śmieszne. Wiesz dlaczego magnesy stałe stosuje się tylko w silniczkach najmniejszej mocy? Bo natężenie tego pola jest mizerne. W silniku o mocy powiedzmy 1kW potrzebne są znacznie mocniejsze pola magnetyczne które da tylko elektromagnes. Więc gdyby coś to dawało byłyby na to niezbite dowody z laboratoriów oraz magnetyzery "hiper mega turbo" zasilane prądem 12V z instalacji samochodowej.

    Sęk w tym że, istota tego pola do wyjaśnienia wymaga teorii względności i znajomości toku wyprowadzania równań Maxwella. Jest to dla przeciętnego Kowalskiego daleko poza jego poziomem pojmowania. Dlatego pole magnetyczne jest i zawsze będzie dla niego tajemnicze. Wszystkie magnetyzery samochodowe i rzekomo leczące stawy opaski z magnesami są żerowaniem na ludzkiej niewiedzy i naiwności

    bipower napisał:
    Na koniec chcę jeszcze napisać, że są firmy które produkują magnetyzery dla przemysłu np.: http://www.akra.pl/przemysl.html,, a w przemyśle raczej nikt nie inwestuje w rozwiązania bazujących na jakiś tam wymysłach.


    Tak, tylko że Kolego te ich magnetyzery mają za zadanie chronić żelazne rury które jak wiemy są materiałem ferromagnetycznym. Tak samo jak mocno ferromagnetycznym materiałem jest tlenek żelaza (rdza). Te magnetyzery przemysłwe a magnetyzery samochodowe to dwa rózne światy.

    Pomijam fakt, że jak widzę coś takiego jak zdjęcie z opisem: "Instalacja po roku ekspoloatacji z dużą warstwą związków żelaza, które są przyczyną szybkiej korozji." to jestem niemal pewien że nawet i tu mamy do czynienia z niezłymi cwaniaczkami wmawiającymi ludziom kit.

    0
  • #14 08 Lut 2011 11:55
    Sobczyk
    Poziom 11  

    Dodam coś od siebie .
    Miałem skodę 1,3 z gazem zamontowano mi magnetyzer ,byłem przekonany o skuteczności mojej decyzji.
    Spalanie nie zmieniło się, przypuszczam,że, nie palił mało,samochód jeździł
    5 może 6 lat i nie zauważyłem żadnej różnicy w spalaniu
    Nie zamontowałem w następnych moich samochodach tego urządzenia

    0
  • #15 29 Maj 2011 20:38
    kEhYo77
    Poziom 19  

    Oto pewien ciekawy filmik obrazujący działanie magnetyzera...

    Link

    0
  • #16 18 Cze 2011 00:17
    _jta_
    Specjalista elektronik

    A co konkretnie ten filmik pokazuje takiego, co uzasadniałoby jego obejrzenie i czyniło go ciekawym?

    0
  • #17 18 Cze 2011 15:54
    chojinka
    Poziom 27  

    szarszes napisał:
    witam, mam renault megane 1997r 1.9D 64KM
    chciałbym zamówić magnetyzer, czy to w ogóle działa??
    proszę o wypowiedzi.

    Miałem magnetyzery w jednym aucie i nic się nie zmieniło w moim życiu. Do zwykłego diesla lepiej wlać środek STP do czyszczenia układu wtryskowego i jeździć. Nie zwiekszysz mocy w zwykłym dieslu więc nie pakuj sie w koszty

    0