Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.7 CDTI dianostyka układu recyrkulacji spalin

14 Wrz 2010 13:22 8316 5
  • Poziom 11  
    Witam,
    samochód to astra G 1.7 1.7 CDTI z silnikiem Z17DTL.

    Objawy:
    - nierówna praca (zimnego) silnika na wolnych obrotach
    - przy dodaniu MAX gazu (podczas jazdy) czarny dym z rury wydechowej - ale nie zawsze.

    Do tej pory zrobione:
    - jakiś miesiąc temu czyściłem EGRa - przyniosło poprawę przy zchodzeniu silnika z obrotów - silnik nie szarpie jak pusci się gaz - np. na 2 biegu i zwalnia równomiernie
    - wymienione filtry powietrza, paliwa
    - sprawdziłem Techem - brak błędów
    - sprawdziłem parametry pracy silnika zgodnie z wytycznymi z TISa dla nierównej pracy na biegu jałowym i parametry dotyczące pracy EGRa są niepoprawne a konkretnie:

    Cytat:
    EGR Position Feedback
    * Engine running at idle speed, operating temperature
    * All consumers turned off
    * Accelerator pedal briefly actuated to full load stop
    Nominal Value - less than 10 %
    less than 1.80 V
    ------
    * Accelerator pedal not actuated
    * Wait at least 60 s
    Nominal Value 90 ... 100 %; 3.00 ... 3.80 V

    u mnie ta wartość to ~55% i 2.25V czyli poniżej normy.

    Cytat:
    EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation)
    * Engine running at idle speed, operating temperature
    * All consumers turned off
    * Accelerator pedal not actuated
    Nominal Value - less than 10 %


    a u mnie ta wartośc na biegu jałowym wynosi ~35%.

    Ogólnie ujmując wygląda na to, że ekeltrozawór EGRa nie pracuje jak należy.
    Idąc dalej tym tropem pomierzyłem napięcia na wtyczce ekeltrozaworu EGR "Y4 Solenoid Valve - Exhaust Gas Recirculation" w/g zaleceń TISa.

    w teście:
    Cytat:

    Measure voltage between the following terminals:
    Y4 Solenoid Valve - Exhaust Gas Recirculation
    Wiring harness connector (wiring harness side) terminal 2
    &
    Y4 Solenoid Valve - Exhaust Gas Recirculation
    Wiring harness connector (wiring harness side) terminal 4
    Nominal Value 4.8 ... 5.2 V

    wartość napięcia wynosi około 4.3 do 4.5V - więc trochę za mało.

    wygląda na to, że po drodze mam chyba gdzieś zaśniedziałe kable lub za niskie napięcie podawane jest przez moduł EDC - na schemacie opisany jako A25 Control Unit.
    Proszę kolegów tylko o podpowiedz gdzie znajde wtyczkę opisanąw TIS jako X129 z A25 Control Unit - Diesel Common Rail tak aby sprawdzić czy przewody z wtyczki do zaworu elektromagnetycznego nie sa jakoś uszkodzone.
    Czy to jest wtyczka ukryta w przednim progu po lewej stronie ?
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    sterownik pod nadkolem w błotniku x129 to wtyczka pierwsza od koła jak cos to pisz ktore piny chcesz sprawdzic
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    dziękuję za odpowiedź.
    Złącze zlokalizowane po doinstalowaniu wiring diagrams...
    Zrobiłem jeszcze 1 test i wygląda na to, że uszkodzny jest elektrozawór.
    Na odkręconym elektrozaworze z podpiętą wtyczką i uruchomionym silnikiem dowając gazu trzpień nie rusza się wogóle.
    Rozumiem, że trzpień elektrozaworu powinien się wysunąc maksymalnie po dodaniu gazu na max?
    Tak jak wcześniej pisałem napięcia posprawdzałem zgodnie z procedurą i tylko jedno z nich jest lekko poza zakresem.
    Zostaje mi chyba tylko podmiana elektrozaworu bo napięcie niższe o 0,5V nie powinno sprawić, że elektrozawór wogóle nie działa.
    Miał kolega kiedyś taki przypadek, że sterownik nie wykrywa uszkodzenia elektrozaworu a ten jest padnięty ?
  • Poziom 20  
    wez go rozkręć i wyczysć korpuj jak to niepomoże zdaje sie ze był nato sps
  • Poziom 11  
    Witam,
    dopiero teraz miałem troche wolnego czasu żeby posprawdzać układ.
    A więc tak oporność kabli pomiędzy wtyczką od EGRa a samym ECU to 0,6ohma - czyli wszystko OK.
    Podmieniłem sam elektrozawór - bez rezultatu - system pokazuje mniej wiecej te same parametry.
    Zauważyłem jednak bardziej istotny problem mianowicie poza zakresem jest parametr :
    Rail Pressure Control Valve Pulse Ratio - 354%.
    Astra G 1.7 CDTI dianostyka układu recyrkulacji spalin
    Z tego co rozumiem uszkodzony może być czujnik ciśnienia paliwa czy cos innego??
  • Poziom 20  
    trzeba zobaczyc bo na to jest program do zmiany w steowniku jak coś to dzwoń