Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozdzielnica w mieszkaniu- proszę o sprawdzenie

14 Wrz 2010 20:36 9283 15
  • Poziom 9  
    Witam,

Jestem w trakcie wymiany instalacji elektrycznej w mieszkaniu w przedwojennej kamienicy. Chciałem zapytać czy tak wykonana rozdzielnica w mieszkaniu będzie prawidłowo funkcjonować.
    Nie jestem elektrykiem,tylko inwestorem - schemat przerysowałem w autoCAD'zie ze schematu rysunkowego zaprojektowanego przez znajomego elektryka (świeżo upieczonego technika), który będzie to wykonywał. Mam nadzieję, że nic nie pominąłem z tego rysunku podczas "digitalizacji".
    Instalacja miała być z założenia tania, ale jestem w stanie trochę zacisnąć pasa, żeby kupić dodatkowe aparaty elektryczne - tak żeby było raz zrobione i dobrze (oczywiście bez nadmiernej "ekstrawagancji")

Warunki przyłączeniowe:
    - Moc 15,0 kW
    - Napięcie 0,4 kV
    - Złącze kablowe SBi 3x64A
    - Sieć odbiorcza ma być w układzie TNS, ma być wyposażona w urządzenia ochrony przeciwporażeniowej i przepięciowej, mają być zastosowane zabezpieczenia różnicowe.
    - Zabezpieczenie przedlicznikowe 25A

Będę wdzięczny za konstruktywną krytykę oraz [b]propozycje[/] innych rozwiązań.

Przepraszam za taki "elaborat" i pozdrawiam,
    Louis
  • Poziom 28  
    Skoro zabezpieczenie przedlicznikowe 25 A to po co wstawiać rozłącznik 63A?

Zadziałanie wyłącznika różnicowoprądowego spowoduje wyłączenie zasilanie w całym mieszkaniu. Wstaw osobny wyłącznik na kuchnie i łazienkę.
  • Poziom 29  
    Jedno RCD na wszystkie odbiory - błąd.
    RCD i lampki kontrolne przed ochronnikami - błąd.
    Zegar powinien sterować stycznikiem, poprzez który powinny być załączane piece.
    Prawdopodobny brak selektywności między zabezpieczeniami przedlicznikowymi a zabezpieczeniami pieców.

Czemu ochronniki montowane są podwójnie, czyżby jedne to typ B a drugie C ?