Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1,4 75kM pojedyncze szarpnięcia podczas jazdy

14 Wrz 2010 21:16 25100 38
  • Poziom 14  
    Auto jak w temacie, problem jest taki, że podczas jazdy, niezależnie od biegu co jakiś czas jest taki gwałtowny spadek obrotów i potem powrót do takich obrotów jak były. calość trwa doslownie ułamek sekundy. czasem podczas przyspieszania albo podczas jazdy stalą prędkością... w przypadku kiedy auto jest la luzie po prostu auto gaśnie.
    Pierwszym przypuszczeniem było że coś ze świecami. w jednej ze świec był olej :/ wymieniłem uszczelke, świece, kable. problem występuje dalej. Na dniach mechanik podlączy do komputera i zobaczymy. Może czyszczenie/wymiania przepływomierza powietrza pomoże?
    z góry dzięuje za odpowiedzi. pozdro
  • Poziom 11  
    Układ zapłonowy trzeba sprawdzić...komputerki często nawalają.
  • Poziom 14  
    jutro jestem umwiony na podlączenie do komputera. zobaczymy co wykryje. mechanik coś wspomniał że to może też być cewka.
  • Poziom 33  
    Cewka? Kolego tam masz 4 tzw. fajko-cewki... popatrz sobie na wujku google.
  • Poziom 14  
    no może, nie znam się. Ale może to być to? duży koszt wymiany tego? bo juz troche mnie kosztowalo wymiana kabli i świec... ponoć w silnikach 16v nie ma uszczelki pod deklem zaworu tylko jest klejone. i z tego mialem "wyciek" do komory ze świecą... i trzeba bylo wyjąć cały blok i rozrząd zeby sie tam dostać... dlatego praktycznie koszt usługi zrównał sie z częściami :/
  • Użytkownik obserwowany
    Masz komputer na środku podszybia koło wycieraczek
    Pozatym jaki masz silnik skoro masz przepływomierz ????
  • Poziom 14  
    no silniczek jest 1,4 75kM ( jak w temacie ) i chyba tam nie ma przepustnicy a przepływomierz jest
  • Użytkownik obserwowany
    Ty czasem nie byłeś u mnie z tym szarpaniem ?
  • Poziom 14  
    Jestem z Olkusza... więc raczej nie... :)

    Dodano po 56 [minuty]:

    dodam jeszcze, że czasmai przejade 100km i nic sie nie dzieje a czasami wyjade i przez 15km zdarzy sie 3x takie szarpnięcie...
  • Poziom 33  
    nowaczek_1986 napisał:
    no może, nie znam się. Ale może to być to? duży koszt wymiany tego? bo juz troche mnie kosztowalo wymiana kabli i świec... ponoć w silnikach 16v nie ma uszczelki pod deklem zaworu tylko jest klejone. i z tego mialem "wyciek" do komory ze świecą... i trzeba bylo wyjąć cały blok i rozrząd zeby sie tam dostać... dlatego praktycznie koszt usługi zrównał sie z częściami :/



    Na 99% nie, miałem przypadek taki, że właśnie tą uszczelką walił się olej na świecę i auto kiepsko co jakiś czas paliło, okazał się winny filtr paliwa... A olej na świecy nadal jest i śmiga normalnie...
  • Poziom 14  
    filtr paliwa może naprawić problem z szarpaniem?
    był wymieniany dokładnie we wrześniu 2008... a jak go kupiłem to zdarzały się te szarpania. ale zdecydowanie rzadziej ! widze że sytuacja się pogarsza
  • Poziom 33  
    Nie zapewnię, że może ale zwróć uwagę na filtr i sprawdź ciśnienie jakie podaje pompa ze zbiornika.
  • Poziom 13  
    Witam nie wiem czy problem juz rozwiązany jak nie to zobacz jak masz silniczek krokowy też może byc przyczyną działania sie takiego czegoś
  • Poziom 14  
    ide własnie na podlączenie do kompa. może zarejestrował jakiś błąd... albo błędy :/ myślalem tez o silniczku krokowym
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego jaki masz kod silnika?
  • Poziom 14  
    romoo napisał:
    Kolego jaki masz kod silnika?

    AKQ
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    I wiele się wyjaśniło: nie masz ani przepływomierza ani silniczka krokowego , za to masz przepustnice.
  • Poziom 14  
    Dzieki za przydatna informacje. Jutro mechanik przeczyści przepustnice. Jeśli to nie pomoże to wtedy weźmiemy się za komputer i będziemy szukać może coś po stronie elektrycznej jest przyczyną...

    auto u mechanika. wydaje mi się ze przepustnica nie ma ni do tego. Bardziej by powodowało jakieś skaczące czy tam falujące obroty niz takie szarpanie...
    ----------
    przepustnica wyczyszczona, fakt były troche osadale pochodziło autko na luzie par minut i zgasło... jak by to było w czasie jazdy to by szarpło :/ nie mam pojęcia co teraz. W poniedziałek juz bankowo podepniemy pod komputer i zobaczymy czy cos znajdzie. ehh

    ----------
    no i autko po podlączeniu do vag-a nic nie wykazuje... mało tego. autko pochodzilo troche, parametry wszystko ok. auto zgasło a komp nie zarejestrowal zadnego błedu ... mechanik rozklada ręce. Polecił mi jeszcze takiego gościa który pare lat pracowalw Krakowie w ASO VW może miał już taki przypadek.
  • Poziom 9  
    nowaczek_1986 i co wyjaśniło się co było przyczyną usterki? Również mam 1.4 16v i co prawda nie szarpie ale jak ktoś pisał wcześniej mam olej w dwóch świecach. W weekend mam jechać do mechanika na wymianę "uszczelki" (podobno idzie tam jakiś specjalny silikon, auto stoi 24h aż zaschnie i "uszczelka" jest gotowa) ale chyba nic tam nie będzie rozkręcane i rozpinane np rozrząd?, bo chyba to tylko zdejmuje się klawiaturę, kładzie silikon, przykręca obudowę i po wszystkim?
    pytam bo zaciekawił mnie ten fragment wypowiedzi:
    nowaczek_1986 napisał:
    ponoć w silnikach 16v nie ma uszczelki pod deklem zaworu tylko jest klejone. i z tego miałem "wyciek" do komory ze świecą... i trzeba bylo wyjąć cały blok i rozrząd zeby sie tam dostać... dlatego praktycznie koszt usługi zrównał sie z częściami :/

    gdzie rzekomo trzeba było wyjąć cały blok by dokonać naprawy...
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego na 100% znajdzie . Odpowiedz jest we wtrysku.
  • Poziom 14  
    no własnie drugi mechanik stwierdził że przepustnica nie była zaadoptwana. więc zaadoptopwał ale ustareka nadal występuje... we wtrysku hmm. możliwe ale mnie sie wydaje ze to cos po stronie elektrycznej, własnie sie wybieram do mechanika bo mi kontrolka od immo mruga, podpowiem mu o tym wtrysku. moze wystarczy tylko przeczyscic?
  • Użytkownik obserwowany
    Nie wystarczy to w sterowaniu szwankuje.
    Pozatym co ma przepustnica do szarpania przy jej otwarciu - pomyślcie chociaż sekunde.
  • Poziom 14  
    albo może zaśniedziały kable czy tam kostki wstarczy przeczyscić ... byłem u mechanika i podpowiedział mi żebym pojeździł trochę na zapasowym klyczyku i zaobsrewował co się dzieje. jak się bedzie powtarzało to pojadę jeszcze raz i dalej zajmiemy się tym szarpaniem.
    Co jeszcze zaobserwowałem po czyszczeniu przepustnicy:
    na dalekiej trasie ( 200km w jedną strone ) szarpło/zgasł 2 razy zaraz na początku podrózy w pierwszych 15km potem do końca było ok. potem tam na miejscu pare razy mi sie też zdazyło w ciągu paru dni i wracając też 200km także tylko na początku z raz szarpło i potem spokój.
    Kiedys przed czyszczeniem robiło mi się to gdzie popadnie, na ciepłym na zimnym itp. Jednak ostatnio znów w dłuższej podrózy na samym końcu juz prawie byłem u celu i zgasł jak był na luzie. Więc moje przypuszczenia odnośnie tego ze jak sie silnik na grzeje to jest ok rozmyły się :)

    Jeszcze jedno pytanie:
    Czy immo ma coś do tego? czy służy tylko do odpalenia czy podczas jazdy tez jak mu zabraknie tego kodu to odcina zapłon?
    i jak jest na luzie to gaśnie a jak na biegu i auto w ruchu to szarpnie i tak jak by od razu odpalił "na popych"?
  • Poziom 11  
    Nie moja branża,romoo może mieć rację.Walczyłem rok z autem.Rozebrałem wtrysk, wyczyściłem wszystko.Wymieniłem filtry, przewody, świece,cewkę. Jeżdziłem od warsztatu do warsztatu,wykasowali błąd,przejechałem 2km. i to samo.Inne auto ale podobne objawy.I trafiłem w końcu na solidnego gościa.Komputer starej generacji w piwnicy domu.Dał sobie czas.I znalazł!Stwierdził że albo linka gazu się zacina(wtedy linki jeszcze były)albo potencjometr przepustnicy szwankuje.Komputer w czasie postoju momentami widział że jedzie,a na obrotach że nie(na ułamki sekund)Linkę wykluczyłem i potencjometr wymieniłem na inny używany, nowy 850 zł.Auto jak nowe, a już chciałem sprzedawać. Jeżdziłem jeszcze 4 latka.Jak już znajdziesz daj znać jestem ciekawy.Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    mnie komputer nic nie znajduje, na dwóch komputerach było szukane u róznych mechaników :/
  • Poziom 11  
    Na diagnozy wydałem sporo kasy.No fakt błąd się wyświetlał, to renault był naszprycowany elektroniką.Kasowali błąd nie wiedzieli czego dotyczy,i dalej to samo.Ale gościa co mi pomógł polecałem wszystkim znajomym.4 godziny szukał ale znalazł.Dziś figuruje w spisie telefonów technicznych, wszyscy taksówkarze go znają he he.Jak nie wie czego dotyczy błąd nie bierze kasy.Ja, ale zaznaczam że ja bym spróbował pożyczyć cały wtrysk
    i zobaczyć co sie dzieje.Ale nie każdy ma taką możliwość.Cierpliwości życzę.Ps. byłem najmniej 8 razy na diagnostyce komputerowej z tym fantem.
  • Użytkownik obserwowany
    Widze że jedynie AudiQ7 ma tu rację a reszta wymienia jakieś pierduły bez sensu.
  • Poziom 14  
    Niestety nie mam możliwości pożyczenia :/ a na szrocie różnie to bywa, można sie z deszczu pod rynne wpakować... a nowe to pewnie dużo kasy ...:/ i jeszcze pewności nie ma czy to to... a wymieniać aż się w końcu uda znaleźc usterke to trzeba miec worek kasy :)
  • Użytkownik obserwowany
    Jedziesz , jedziesz nic nie pedałujesz nie niuchasz w przełacznikach a tu nagle buuuu i zaraz z powrotem mmmmmm i jedzie się dalej.

    Niech mi ktoś podpowie jaki inny typomodel silników ma tak oprócz tych wielopunktów na elektronicznej przepustnicy szrotów.?
  • Poziom 13  
    Trochę odkopuję temat ale mam pytanie odnośnie przepustnicy do vw golfa IV 1.4 16V czy przepustnica od silnika 1.6 będzie pasowała do 1.4?