Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 3 - problem ze stacyjką - kilka pytań o piny.

skaktus 15 Sep 2010 16:56 6893 20
  • #1
    skaktus
    Level 37  
    Witam.

    Znalazłem taki temat o stacyjce do golfa 3 :

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic690789.html

    Wszystko wiem co i jak, tylko nurtuje mnie jedno pytanie. Piny oznaczone z tematu jako "15 i X zasilanie po zapłonie" - na ile bezpiecznie można je obciążyć ? Czy można pod nie np. podpiąć CB radio, czy inne urządzenie, pobierające ok 12 W ? Wiem że oryginalnie w Golfie 3 po zapłonie uruchamiało się oryginalnie radio. Niestety golf nie mój, w aucie jest okropna pajęczyna i jestem zmuszony podpinać się bezpośrednio pod stacyjkę, jednak mam obawy czy obciążenia nie będzie aby za wysokie.

    Proszę o pomoc.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    ociz
    Moderator of Cars
    Jeśli chodzi o radio to największe obciążenie jest na tym przewodzie który idzie na stale do plusa, po stacyjce to tylko sterowanie.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    skaktus
    Level 37  
    ociz wrote:
    Jeśli chodzi o radio to największe obciążenie jest na tym przewodzie który idzie na stale do plusa, po stacyjce to tylko sterowanie.



    A czy PIN 30 można obciążyć na rzeczone 12 - 14 W ? Ogólnie szukam pinu, na którym pojawi się 12 V po przekręceniu kluczyka / po zapłonie, gdzie będzie można taki punkt obciążyć na ok 1 A, bez stosowania przekaźników itp.

    Wiem że w skrzynce z przekaźnikami też w 3 miejscach pojawia się 12 V, ale z tego co wyczytałem, te miejsca nie są zdatne do obciążenia na ten 1 A, czy może się mylę ?

    Ogólnie chcę zrobić całość, tzn podłączyć się bez przekaźników, aby było jak najprościej, nie pytajcie dlaczego.

    Kto pomoże ?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    skaktus wrote:

    Ogólnie chcę zrobić całość, tzn podłączyć się bez przekaźników, aby było jak najprościej, nie pytajcie dlaczego.


    To złap się za przekaźnikiem co to go X załącza.

    Kostki w tym to i tak badziew więc ja bym z nich nie brał
  • #7
    Karaczan
    Level 41  
    Wez sobie z zapalniczki/radia.
    Najprosciej i najbezpieczniej. Duza obciazalnosc ;)
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Karaczan wrote:
    Wez sobie z zapalniczki/radia.
    Najprosciej i najbezpieczniej. Duza obciazalnosc ;)


    Ale nie jest po stacyjce
  • #9
    Karaczan
    Level 41  
    Golf3?
    Nie mam teraz schematu ale dalbym glowe ze przynajmniej radio ma jeden z + po stacyjce, zapalniczka raczej tez. Bo oba jak pamietam smigaja na tym samym bezpieczniku.
    Jak nie po stacyjce w pelni, to przynajmniej ze styku S.
    Po wyjeciu kluczyka niknie
  • #10
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przy radiu znajdzie zapalniczka jest na stałe
  • #11
    skaktus
    Level 37  
    Racja, źle napisałem, czyli np. S po włożeniu kluczyka dało by się obciążyć na 1 A ? Tyle by mi wystarczyło, żeby radio po włożeniu kluczyka się włączało.
  • #12
    Karaczan
    Level 41  
    Tak. Takie napiecie znajdziesz na radiu. Koloru kabla w fabrycznej wiazce nie pamietam. Miernik w dlon i znajdziesz. Na nie fabrycznej wiazce zolty badz czerwony kabel. Jeden bedzie mial staly +, 2gi bedzie po S.
    By S zadzialal musisz na sek wlaczyc zaplon, to napiecie bedzie potem nawet po zgaszeniu zaplonu, do czasu az nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki.
  • #13
    skaktus
    Level 37  
    Bawiłem się dziś w aucie i jest inaczej. S fakt, daje napięcie po włożeniu kluczyka, napięcie spada przy odpalaniu u znika kiedy silnik odpali... Dodatkowo przyglądając się przewodowi który idzie do S, jest on bardzo cienki...

    Podłączyłem się pod pin 15, napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka, znika przy zapłonie, ponownie pojawia się gdy silnik odpali. To samo X. Może mam jakiś inny system, sam nie wiem. Przewody do 15 i do X są przynajmniej 3 razy grubsze od S, więc myślę że dodatkowe obciążenie oscylujące w granicach 1 A wiele dla auta nie zrobią.
  • #14
    Karaczan
    Level 41  
    Powiedz nam lepiej do czego chcesz wykorzystac to napiecie, bedzie latwiej doradzic.
    A po twoich objawach to stawial bym na zuzyty wklad elektryczny stacyjki.
    15tka niknac nie powinna, X za to wrecz musi ginac przy braniu na rozruch ;)
    1A to pikus a nie obciazenie, kazdy z tych stykow stacyjki powinien sobie bezproblemowo z tym radzic.
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    15tka na pewno nie niknie bo by wtedy nie odpalił.
  • #16
    Zico63
    Level 37  
    W Golfie 3 jest styk S, przewód brązowo-czerwony i jest pod napięciem już od włożenia kluczyka (w Polo N6 wymagane jest jeszcze przekręcenie na tą sekundę na zapłon). Styk można użyć do STEROWANIA radia, nigdy zaś zasilania. Jeśli objawy są takie jak opisał Kolega - styk jest uszkodzony.
    Styki 15 (czarny) i X (czarno-żółty) są dostosowane do takiego prądu, że 1A sterowania nie zrobi na nich wrażenia.
    Gdyby styk S był zepsuty i nie nadawał się do wykorzystania, proponuję podpiąć sterowanie do 15, radio będzie pracować z zapłonem - i potraktować to jako połączenie tymczasowe, do chwili wymiany kostki stacyjki.
  • #17
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zico63 wrote:
    Styki 15 (czarny) i X (czarno-żółty) są dostosowane do takiego prądu, że 1A sterowania nie zrobi na nich wrażenia.

    Teoria.
  • #18
    skaktus
    Level 37  
    goldwinger wrote:
    Zico63 wrote:
    Styki 15 (czarny) i X (czarno-żółty) są dostosowane do takiego prądu, że 1A sterowania nie zrobi na nich wrażenia.

    Teoria.


    Jak na razie po 2 dniach nic złego się nie dzieje, pobór wynosi dokładnie 950 mA. Na styku S jak pisałem, napięcie jest po włożeniu kluczyka, po odpaleniu brak, po zgaszeniu znów się pojawia.

    Złącze wykorzystuję do CB radia, jednak prawdopodobnie ten system odpadnie, radio pozostanie na wtyk zapalniczki a pod to złącze podłączę lampy dzienne, bo takowe właściciel zakupił. Również pobierają ok 1 A.

    Jeśli S byłby uszkodzony, coś powinno nie działać. W takim razie proszę mi powiedzieć, do czego S jest wykorzystywany oryginalnie ? Co zasila ?
  • #19
    Zico63
    Level 37  
    Znaczy się: styk padł...
    Jest na nim tylko STEROWANIE radia i brzęczyk niewyłączonych świateł (pk 36).
    Stale piszę słowo "sterowanie" dużymi literami, by nikt nie podpiął zasilania do radyjka.
    Ale dobra rada: na styku S wieszać jak najmniej, to straszna lipa VW, wystarcza drobne zwarcie przy np. montażu radyjka i po kostce!
  • #20
    skaktus
    Level 37  
    No to mam cudowne auto. Brzęczenie włączonych świateł działa, a system z radiem został wyeliminowany przez poprzedniego właściciela...
  • #21
    Karaczan
    Level 41  
    Dziala bo stacyjka wie ze masz wlozony kluczyk, wlasnie poprzez styk S.
    Ale S nie powinno niknac po uruchomieniu! Wlasciwie nie ma problemu bo tak jak napisal kolega Zico63 ten styk w sumie malo co robi wiec w codziennym uzytkowaniu auta tego praktycznie nie zauwazysz ;)
    Jednak stacyjka jest juz uszkodzona.