Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio II 1.2 16V 2001r Czy to komputer?

15 Wrz 2010 23:35 3919 1
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.

    Geneza problemu jest następująca :

    W czasie jazdy nagle samochód stracił moc, zaświeciły się wszystkie kontrolki jakby zgasł. Jednak po chwili moc wróciła, część kontrolek zgasła poza pulsującym "STOP" i oznaczeniem wysokiej temperatury. Po zjechaniu na pobocze i zgaszeniu silnika już nie odpalił.

    Mechanik szukał w czujniku położenia wału, sprawdzał czy nie ma przerw na instalacji i przywracał ustawienia fabryczne na komputerze (niekoniecznie w tej kolejności ).O ile pamiętam czyścił także przepustnicę. Udało się uzyskać tyle że odpala ale gdy podniesie się temperatura gaśnie i problem wraca.

    Wg. niego jest to wina komputera i trzeba go wymienić. Może za tym przemawiać fakt, że puszka komputera była otwierana a więc sam komputer mógł już wcześniej być naprawiany.

    Dodam, że kilka dni przed awarią samochód wyjechał po wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy i docieraniu zaworów.

    Czy może mieć to związek ze zbyt mocnym naciągnięciem paska rozrządu co powoduje szybki wzrost temperatury w okolicach komputera a tym samym awaryjny komunikat?

    Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 20  
    Witam.
    W żadnym przypadku naciąg paska rozrządu nie ma nic do temperatury komputera,pasek może się tylko szybciej zużyć jak będzie za mocno naciągnięty. Jeśli po pracy mechanika samochód odpalił i ponownie zgasł jak podniosła się temperatura należy sczytać błędy jakie się ponownie pojawiły i je naprawić , skasować pamięć błędów .Przyczyną gaśnięcia samochodu może być czujnik temperatury cieczy chłodzącej.