Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozdzielacz paliwa Mercedes 124.

16 Wrz 2010 22:24 14131 12
  • Poziom 9  
    Witam,

    Posiadam Mercedes 124 230e, benzyna + LPG.
    Mam problem ponieważ paliwo dochodzi do rozdzielacza, elektrozawór działa, a na wtryskach jest sucho. Czy ktoś może ma jakieś rozwiązanie na to?
  • Poziom 39  
    Wtrysk to ke-jetronic? Pod jakim ciśnieniem dochodzi paliwo i jaki elektrozawór jest sprawny?
  • Poziom 42  
    Klapa spiętrzająca chodzi , czy wisi? - sprawdz palcem.
    Zawór , to napewno elektrohydrauliczny regulator ciśnienia w głowiczce rozdzielacza.
  • Poziom 9  
    wtrysk to ke-jetronic, a ciśnienia paliwa nie mam jak sprawdzić, bo nie mam czym...,
    pisząc elektrozawór miałem na myśli elektrohydrauliczny regulator ciśnienia.

    a jak sprawdzić Klape spiętrzająca?gdzie to się znajduje?może jakaś wskazówka na zdjęciu

    Rozdzielacz paliwa Mercedes 124.
  • Moderator Samochody
    Chyba taniej i prościej będzie dać sobie spokój nz usprawnianiem tego, skoro masz LPG - wtrysk mechaniczny nie toleruje pracy na sucho, koroduje wnętrze tego dość precyzyjnego mechanizmu. W dodatku KE -jetronic ma regulację elektroniczną ciśnienia paliwa z tego co pamiętam - przy zbyt niskim nie będzie działął.
  • Poziom 9  
    gaz nie idzie przez wtryski....
  • Poziom 42  
    Klapa to to , na środku rozdzielacza paliwa , podobne do przepustnicy lecz nie należy mylić z przepustnicą . gdyż ona znajduje sie pod tym rozdzielaczem , w kolektorze dolotowym - zobacz na linkę gazu.
    Robokop ma rację , albo ciśnienie paliwa albo zatarta głowiczka rozdzielacza paliwa.
  • Moderator Samochody
    Ilware napisał:
    gaz nie idzie przez wtryski....

    Co z tego że gaz nie idzie na wtryski? Poczytaj jak działają układy K-jectronic i KE jectronic.
    Cały układ wtryskowy jest "smarowany" i konserwowany benzyną - gdy zostaje odcięty jej dopływ na przy pracy na LPG, całość zarasta rdzą - raczej nie ma szans ruszyć tego ponownie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    devcrk

    Jak wytłumaczyć zależność nieszczelnego by-pasa z podawaniem /nie podawaniem/ paliwa przez rozdzielacz ?

    Napisz proszę czy ja dobrze myślę ?

    Jeżeli spadnie fajka z obwodu by-pasa (ta guma przy zaworku powietrza) to silnik zasysa powietrze nie przez przepływomierz ale przez nieszczelność by-pasa.
    Jeżeli zasysane powietrze nie płynie przez przepływomierz to nie uchyla się klapka poruszająca dzwignią która steruje tłoczkiem /czy jak to tam nazwać ?/ w rozdzielaczu ?
    Czy rozdzielacz nie podaje wtedy paliwa ponieważ klapka przepływomierza nie porusza dźwignią a dźwignia nie steruje rozdzielaczem ?
    Czy to działa jakoś inaczej ?

    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    U mnie po wybuchu gazu zawsze klapa przepływomierza zacina się w obudowie i trzeba zdjąć pokrywę filtra i puknąć w klapkę od góry np. śrubokrętem żeby ruszyła.
  • Poziom 42  
    Myślisz logicznie.
    Wykręcic klape i wyprostowac a nastepnie dobrze ustawić aby nie ocierała.
  • Użytkownik usunął konto