Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Słaba jakość obrazu - długi kabel koncentryczny

tasior84 20 Sep 2010 12:36 12673 35
Optex
  • #31
    Misiek1233
    Level 19  
    Kolego tasior84, kilka kwestii....
    -gdybyś zatrudnił fachowca z prawdziwego zdarzenia to kwesta dyskrecji i poufności jest oczywista
    -jeśli masz wątpliwości jak włączyć kondensatory w obwód to wybacz ale poziom Twojej fachowości to "rów mariański"
    -opisana konfiguracja to dosłownie "przedszkole" w dziedzinie CCTV, a to co opisujesz to doskonale potwierdza klasyczny przykład taniego badziewia połączonego z indolencją, więc sam sobie jesteś winien.

    To forum dla osób z wiedzą fachową (przeczytaj opis) a Ty takowej nie posiadasz. Wniosek : to nie forum dla Ciebie.
  • Optex
  • #32
    tasior84
    Level 10  
    DOBRZE PRZEPRASZAM I DZIĘKUJE TY MYSLISZ ZE JA NIE MAM CO ROBIĆ TYLKO CODZIENNIE MONTUJE KONDENSATORY.
    JESZCZE RAZ DZIEKUJE
  • Optex
  • #33
    Misiek1233
    Level 19  
    No więc rób na co dzień to co robisz, a fachowcom z naszej dziedziny pozwól robić swoje. I nie krzycz (wielkie litery), bo to nikogo nie wzruszy a tylko kolejny raz potwierdzi że nie jesteś mile widziany na tym forum.
  • #34
    treborsz
    Industrial cameras specialist
    Utrata szczegółów ("rozmycie") oraz zanik kolorów przy transmisji kablem koncentrycznym związane są z tłumiennością falową kabla.
    Tłumienność falowa nie jest stała - rośnie wraz ze wzrostem częstotliwości.
    Jak podaje producent tego kabla - tłumienność falowa tego kabla dla częstotliwości 1MHz wynosi 1,2dB/100m. Producent kabla nie podaje jednak, jaka jest tłumienność kabla dla np. trzech, pięciu czy dziesięciu MHz. Dlaczego? Kabel posiada ekran aluminiowy - a taki ekran "działa" dla częstotliwości 50MHz i wyższych, zatem powinien być stosowany do transmisji sygnału telewizji kablowej lub satelitarnej, a nie dla systemów CCTV. A w CCTV maksymalne częstotliwości wynoszą ok. 5 MHz (sygnał kompozytowy)
    Jeśli zerkniesz do zaleceń odnośnie kabla koncentrycznego (publikacje raczej anglojęzyczne) - wymagane jest, aby koncentryk charakteryzował się następującymi cechami: żyła centralna miedziana, ekran miedziany o gęstości oplotu 95% (oczywiście podawana jest też impedancja, dielektryk, itp. - jednak te parametry w naszych rozważaniach są mniej istotne).
    Należy także pamiętać, że na efektywne tłumienie wpływ mają także wszystkie połączenia (zapewne kabel był kilka razy łączony.
    Zatem jeśli np. dla częstotliwości 4MHz (blisko podnośnej chrominancji - czyli składowej niosącej informację o kolorze) tłumienność falowa wynosi 3dB - oznacza to, że sygnał (dla tej częstotliwości) jest stłumiony o 50 procent.

    Jaką radę zatem mogę Ci dać?
    Jeśli nie chcesz wymienić kabla - powinieneś zastosować wzmacniacz z korekcją charakterystyki częstotliwościowej (stosowany po stronie odbiorczej; realizuje "podbicie" wyższych częstotliwości). Ja osobiście korzystałem kiedyś z takiego rozwiązania - jednak jest ono dosyć drogie (zapewne droższe od zastosowanych kamer). Jeśli zastosujesz wzmacniacz wideo bez korekcji charakterystyki - musisz postępować rozważnie, ponieważ po dłuższej eksploatacji takiego rozwiązania możesz sobie "wyeliminować" wejście w rejestratorze (zwiększasz amplitudę całego sygnału, a nie wytłumionego zakresu częstotliwości).
    Metodą, która może dać najlepsze wyniki, jest metoda polegająca na wymianie kabla...
  • #35
    Pawel2420
    Level 31  
    Jeśli masz jakiś miernik to odłącz od kamery ten kabel koncentryczny i zmierz rezystancję pomiędzy żyłą środkową a ekranem. Jeśli drugi koniec będzie wetknięty do rejestratora to rezystancja powinna wynosić 75-80 ohm lub nieskończoność gdy drugi koniec jest w powietrzu. Zmierz przy okazji napięcie zasilania kamery . Jeśli wyniki pomiarów będą OK to pozostaje jedynie droga podmieniania elementów systemu na inne. Czyli zamień kamerę na inną, podłącz kamerę innym kablem itp.
  • #36
    User removed account
    Level 1