Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 AFN - notlaufy. Co może być przyczyną?

18 Wrz 2010 23:18 3518 4
  • Poziom 12  
    Witam

    Mój Passat 1.9TDI 110koni zaczął łapać notlaufy + do tego miał słabe przyspieszenie jak na ten silnik. Zawiozłem go do mechanika na wymianę rozrządu i czyszczenie turbiny, przy czyszczeniu turbiny okazało się ze są pogięte łopatki, które zostały wymienione. Wszystko cacy, ale po odbiorze auta czułem jakby autko lepiej się zbierało ale nie tak jak powinno (mam porównanie z samochodem kolegi z tym samym silnikiem i o mniejszej mocy). Przetestowałem go i osiągnąłem z górki 170km/h i nie chciał tak jakby więcej jechać, gdzie auto jeszcze przed notlaufami ok 1-1.5 roku temu szlo lekko 180km/h i miało jeszcze zapas. Nie dawno autko znów zaczęło łapać notlaufy, raz na 3 biegu przy 4tys obrotów, raz na 5 przy 160km/h, no i nie chce więcej jechać jak te 160km/h, co może być przyczyna jesli turbina jest wyczyszczona, wymienione w niej łopatki i jest sucha nie brała nigdy oleju. Czy przyczyną tych notlaufów może być przepływomierz, zawór EGR, zawór n75? Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję.
  • Poziom 34  
    A może po prostu została źle zregenerowana ? Albo źle poskładał rozrząd ? Pojedź do mechanika, powiedz, że auto przed awarią i naprawą jeździło lepiej - i jak się do tego ustosunkuje.
  • Poziom 12  
    Napisze jeszcze jedno bo zapomniałem. Jakieś 1.5 roku temu kupiliśmy tego passata w komisie, które od początku było mułowate i jadąc powiedzmy 100-120km/h mój ojciec bał się nim wyprzedzać, ponieważ nie chciał przyspieszać, pojechaliśmy na komputer i okazało się że przepływomierz do wymiany, który od razu wymieniliśmy i autko zaczęło przyspieszać, bez problemu szło 180-200km/h. Później czytając trochę forum o passacie, jeżdżąc jako pasażer innymi autami o podobnej mocy miałem odczucie że nasz passat jest coś słaby w przyspieszeniu, Jakieś 1.5 miesiąca temu zdałem prawko i mówię sobie że go muszę przetestować, no i zaczęły się notlafuy, no i w końcu turbina została wyczyszczona, wymienione w niej łopatki i wymieniony rozrząd, z pierwszego odczucia auto tak jakby lepiej przyspieszało, ale zaniepokoiło mnie maks 170-180km/h z górki. No i notlaufów nie było przez jakieś 300-400km i znów się zaczęły, lecz gdy nie było notlaufów to autko i tak miało słaby v-mac i przyspieszenie. I teraz się zastanawiam czy przyczyną notlaufów, przyspieszenia i v maxu może być zawór n75/zawór EGR oraz przeplywomierz (pomimo że został wymieniony ponad 1 rok temu).
  • Poziom 27  
    zamiast zgadywać logi trzeba zrobić
  • Poziom 10  
    sprawć dokładnie parametry pompy czyli dawki zawór n109 i n108tz. kątowy myslę że tu właśnie będzie problem