Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[atmega8][C] Regulacja obrotów dmuchawy

19 Wrz 2010 10:23 12600 20
  • Poziom 11  
    Witam,

jestem na etapie projektowania sterownika do kotła CO. Atmega8 ma za zadanie m.in. sterować dmuchawą (230v) i regulować jej obroty, w związku z czym mam pytanie: w jaki sposób najprościej, tanio i bezpiecznie regulować obroty dmuchawy z poziomu atmegi?
  • Poziom 23  
    Poczytaj o fazowej regulacji mocy.
    Przecież na elce czy w googlach jest masa podobnych projektów! Trochę inicjatywy.
  • Poziom 18  
    Nie powierzałbym sterowania kotłem CO dla atmegi, jeszcze jej coś odbije i otworzy zawór na "maxa" lub coś innego. Do tego typu zadań poleciłbym jakiś sterownik przemysłowy.
  • Poziom 11  
    Nawet, gdyby otwarła, to nic by się nie stało. Setki ludzi buduje takie sterowniki na atmedze i nie narzekają. Jako że jestem początkujący, nie mam pojęcia, jakich podzespołów użyć do regulacji obrotów dmuchawy, a co dopiero co to jest fazowa regulacja mocy.
  • Poziom 23  
    milek277 napisał:
    Nawet, gdyby otwarła, to nic by się nie stało. Setki ludzi buduje takie sterowniki na atmedze i nie narzekają. Jako że jestem początkujący, nie mam pojęcia, jakich podzespołów użyć do regulacji obrotów dmuchawy, a co dopiero co to jest fazowa regulacja mocy.

No to jak nie znasz się na elektronice to co chcesz zaprojektować? Lepiej kup lub użyj gotowych rozwiązań, chociażby KITów z AVT.
  • Poziom 34  
    Cytat:
    Nie powierzałbym sterowania kotłem CO dla atmegi

A Ty tym kotłem zamierzasz w kosmos lecieć?
    Czym się w działaniu różni ATMEGA od gotowego sterownika? Jeśli zastosować podobną, standardową ochronę przed zakłóceniami to dla czego nie zastosować Atmela?