Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana głowicy RENAULT MASTER 2.5L DCI

19 Wrz 2010 15:01 12229 9
  • Poziom 2  
    Witam ! w moim Masterze jest brak kompresji na 2 tłokach jeśli wdmuchuję powietrze do jednego tłoka wychodzi otworem 2 tłoka przez otwór wtrysku domyślam się że uszczelka pod głowicą puściła pomiędzy cylindrami , temperatura płynu chłodniczego jest normalna żaden mechanik nie chce zrobić mi tego od ręki więc zdecydowałem sam ściągnąć głowicę i zdiagnozować przyczynę , zauważyłem że śruby trzymające głowicę znajdują się centralnie pod wałkiem zaworów głowicy i niema możliwości podejścia kluczem nie wiem czy zdjąć wałek głowicy (ale czy po zdjęciu i założeniu wałka zaworów głowicy ustawienia będą identyczne ) czy muszę mieć jakiś specjalny klucz do ściągania śrub głowicy aby podejść pod wałkiem ?
    głowica obecna była regenerowana rok temu czy powinienem oddać głowice do sprawdzenia ? ile ta głowica może jaszcze służyć ? czy muszę ją planować czy też tylko wymienić uszczelkę jeśli faktycznie będą nieszczelności ? . Proszę jeszcze o praktyczną informację jak najprościej ściągnąć pasek rozrządu i złożyć wszystko z powrotem aby nie poprzestawiać żadnych ustawień ,w młodych latach byłem trochę mechanikiem więc myślę że sobie poradzę serdecznie dziękuję jeśli mi ktoś pomoże proszę jeszcze dzisiaj o odpowiedż pozdrawiam wszystkich Masterowiczów
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    To nie silnik dla majsterkowicza.
  • Poziom 17  
    Kolego to nie maluch jak tego nie robiłeś to możesz narobić sobie problemów każda ingerencja w rozrząd (również ze ściagnięciem głowicy) wiąże się z ponownym ustawieniem rozrządu zapłonu itd nie polecam osobą które tego nie robiły ale w każdym razie powodzenia na błędach człowiek najlepiej się uczy.
    A odnośnie sedna sprawy albo uszczelka pod głowicą, albo pęknięta głowica lub też w najgorszym wypadku nierówny blok
  • Poziom 2  
    za młodych lat wymieniałem głowicę kilka razy jednak przy innych typach pojazdów nie ukrywam że wymiana była dużo prostsza lecz zasady bardzo podobne mozecie wierzyć lub nie ale zajmowało mi to jeden dzień max , widzę dużą różnicę w konstrukcji gdzie w tej chwili montuje się dużo zbędnych plastików osprzętu czy też nieprzemyślane totalnie podpieranie silnika aby wymienić głowicę proszę więc mnie nie mieć za laika lecz za osobę która ma pojęcie o takiej pracy , proszę więc o mwrytoryczne odpowiedzi na moje zadane pytania dziękuję i pozdrawiam
  • Poziom 36  
    krzgom napisał:
    lecz za osobę która ma pojęcie o takiej pracy , proszę więc o mwrytoryczne odpowiedzi na moje zadane pytania dziękuję i pozdrawiam


    1Odpowiednie klucze
    2Blokady
    3Dobór części zamiennych
    Laikiem zdaje się nie jesteś zdając sobie sprawę ze stopnia trudności:D powodzenia
  • Poziom 17  
    Witam
    Pomimo tego że kiedyś były zwykłe pompy i wtryski a teraz są coomon rail i wtryskiwacze i nadzór elektroniczny a ty porównujesz jedno do drugiego to ok nie wtrącam się nie jesteś laikiem i moja pomoc nie jest ci potrzebna pozdrawiam i powodzenia
  • Poziom 2  
    Dzięki za pomoc, sam to wykręciłem.
  • Poziom 17  
    Dziwnie pytysz skoro masz pojecie to nie pytaj czy sie sprawdza glowice albo czy planowac co ro rozrzadu jak widzisz jest na fasolkach czyli blokady sa potrzebne a kreska nie zawsze moze byc dobra spotkalem sie juz z takimi co tez wydawalo im sie ze to niby nic a master zaciagal wydechem powietrze a filtrem pow wypuszczal spaliny to nie jest po zlosci ale wez kogos kto juz to robil i dobrze zrobil a wyjdzie to na dobre.
  • Poziom 9  
    odgrzeje troszkę kotleta. mianowicie chodzi mi u uszczelniacze zaworów, chciał bym je wymienić. mam obecnie zdjętą pokrywę silnika bo muszę ja wymienić a co do uszczelniaczy to sie głowice zrywa, ale gdzieś kilka razy słyszałem że w masterze sie głowicy nie zrywa, do wymiany uszczelniaczy, podobno wystarczy odkręcić sprężyna na popychaczach zaworów i można w ten sposób wymienić uszczelniacze, czy może ktoś mi to potwierdzić, ew. wyjaśnić po krótko co i jak? pozdrawiam. master 2,5 DCI
  • Poziom 39  
    figop napisał:
    odkręcić sprężyna na popychaczach zaworów
    Dobre, dobre.
    figop napisał:
    ale gdzieś kilka razy słyszałem że w masterze sie głowicy nie zrywa
    to zapytaj tam gdzie słyszałeś te głupoty.