Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara Picasso i Elpigaz Elisa - mapa do oceny i poprawy

kaszpir1 19 Sep 2010 18:46 4644 16
  • #1
    kaszpir1
    Level 11  
    Kilka dni temu zrobiłem autokalibrację.

    Samochód : Xsara Picasso 1.6 8V 95KM
    Instalka : Elpigaz Elisa , reduktor Magic III , listwa Matrix HD344

    Mapa i ustawienia po autokalibracji:

    Xsara Picasso i Elpigaz Elisa - mapa do oceny i poprawy

    Xsara Picasso i Elpigaz Elisa - mapa do oceny i poprawy

    Samochód na tych ustawieniach jeździ przeciętnie o zdaje mi się że wzrosło spalanie ...
    Patrząc na komputer "pokładowy" to średnia mocno wzrosła ..
    Nie zauważyłem żadnego szarpania ani problemów ...

    Jednakże na poprzednim reduktorze i na ustawieniach jakie ustawiał mi kiedyś gazownik samochód jeździł sporo lepiej i palił dużo mniej ...

    Czy mógłby ktoś mi pomóc przy mojej mapie i ją dopracować do ideału ?

    Dzięki !!!

    PS. Dziś powoli kończy mi się gaz i zauważyłem bardzo sporadyczne ale lekkie szarpania przy przyśpieszaniu. Nie są one bardzo denerwujące ale lekko i tak wkurzają :)

    Bardzo proszę o pomoc w doprowadzeniu mapy do ideału ;-)

    Dzięki !!!
  • #2
    manio123
    Level 34  
    to nie mapa w któej się grzebie. To korekta od obrotów i niewtajemniczonych i nie wyposażonych w interfejs OBD2 nie powinna interesować. Przed autokalibracją należy taką mapę zresetować do nastawień fabrycznych . Tak na drugie oko to jakby ciśnienie jednak za wysokie bo czasy gazu za bliskie beny i może zalewac gazem. Jakie miałeś ciśnienie jak było dobrze ?
  • #3
    kaszpir1
    Level 11  
    W tej wersji co posiadam obecnie (z możliwością edycji mapy) (wersja 4.6.5) nie mam pojęcia gdzie resetuje się ECU :(

    W wersji 5.0.5 bez edycji map była możliwość resetu , ale w starszej wersji nie mam pojęcia ...

    Na początku po wymianie reduktora nic nie ustawiałem reduktora i ciśnienie było takie jak "fabrycznie" w reduktorze tj 1bar.
    Po autokalibracji na sofcie bez edycji map (wersja 5.0.5) samochód jeździł mułowato i dużo palił.
    Na zdjęciu z wymiarowania dysz było wskazanie prawie na polu "za wysokie" ...

    Przypomniało mi się jednak że na poprzednim reduktorze (ANA 04) ciśnienie było 1,07 czy nawet 1,10 bar ...

    Najpierw podniosłem ciśnienie prawie do 1,2bar i wykonałem autokalibrację . Samochód chyba troszkę lepiej jeździł , ale zauważyłem że na komputerze samochodu chwilowe spalanie mocno wzrosło ...

    Zmniejszyłem więc ciśnienie tak do 1,07 bar i wykonałem ponownie autokalibrację.

    Reduktor magic z tego co wiem może działać od 0,8 do 1,6 bar ...
    Więc może zjechać do 0,8 - 0,9 bar ?
    Jaka max różnica w czasach może być pomiędzy benzyną a LPG ?

    Mam nadzieję że pomożecie mi ustawić optymalnie installkę , bo samochód jeździ dość mułowato i dużo pali :(
  • #4
    manio123
    Level 34  
    nie pisałem o resecie ecu tylko o resecie mapy do postaci odpowiadającej wybranemu typowi wtryskiwaczy. Jeśłi nie ma przyciski reset mapy to wybierz dowolne inne wtryskiwacze, zaakceptuj zmianę a następnie ponownie wybierz włąściwe. Oczywiście na wyłączonym silniku. Czas lpg na biegu jałowym powinien być o ok. 1 ms dłuższy od beny, a potem się do siebie zbliżają i przy dużych obciążeniach są identyczne. Miarą dobrej konfiguracji jest obserwacja czasu pracy wtryskiwaczy benzynowych raqz przy zasilaniu benzyną raz gazem. takie obserwacje nalezy poczynic rózniez wczasie jazdy , przy różnych obciążeniach. Jak widzisz to dość trudne , ale nie ma innego sposobu bez dostępu do OBD2
  • #5
    kaszpir1
    Level 11  
    Jutro rano spróbuję mocniej skręcić reduktor. Reduktor mam dość mocny (do 250/350KM) a silnik w samochodzie tylko 95KM ;-)

    Spróbuję skręcić reduktor aż do minimum , czyli 0.8 bar ...

    Wykonam reset i znów zrobię autokalibrację i jutro zapodam zdjęcia ...

    Liczę na Waszą i Twoją dalszą pomoc ...
  • #6
    manio123
    Level 34  
    za dużo chcesz obniżyć, zacznij od 0.95
  • #7
    kaszpir1
    Level 11  
    Ok. Czyli ustawić reduktor na 0,95 i autokalibracja.
    A jeśli po tym znów będą czasy benzyny i LPg bardzo zbliżone to dalej zmniejszać ciśnienie , czy trzeba wtedy skorygować już mapę ?

    PS. pamiętam że na poprzednim reduktorze miałem tak:

    1. Regulacja gazownika:

    Xsara Picasso i Elpigaz Elisa - mapa do oceny i poprawy

    2. Autokalibracja

    Xsara Picasso i Elpigaz Elisa - mapa do oceny i poprawy

    Niestety po regulacji gazownika miałem duże problemy (dość często przy porannym ruszaniu nie miał mocy , potrafił zgasnąć i itd ...)
    Po wykonaniu autokalibracji problemy zniknęły ale zaczął więcej palić ..

    Pamiętam że gazownik mieszał w mapach (soft Elpigaz 4.6.5) i nic nie ruszał reduktora.

    Potem była wymiana reduktora ...
  • #8
    manio123
    Level 34  
    zanim zaczniesz ruszać ciśnienie, zrób reset mapy i ponowna kalibrację. Nie dłub w mapach bo to bez sensu i z całą oewnością nic nie naprawisz, pisałem dlaczego a ciągle wracasz do naprawy po omacku. Masz interfejs OBD2 ? Jak nie masz to nie wracaj do tematu grzebania w mapach bo to pisanie nie ma sensu
  • #9
    kaszpir1
    Level 11  
    Dziś wykonałem reset ECU LPG , skręciłem reduktor i wykonałem autokalibrację.

    Xsara Picasso i Elpigaz Elisa - mapa do oceny i poprawy

    Xsara Picasso i Elpigaz Elisa - mapa do oceny i poprawy

    I jak to teraz wygląda ?

    PS. U dwóch gazowników kiedyś byłem i pamiętam że grzebali oni w mapach. Dysponowali dokładnie tym samym co ja (laptop + program ElpigazN + kabelek)

    Przejechałem się trochę i zauważyłem bardzo sporadyczne (ale wystąpiło chyba z 2 razy) lekkie szarpnięcie.
  • #11
    kaszpir1
    Level 11  
    ElpigazN wrote:
    Kolego ile razy trzeba tobie tłumaczyć, że samą autokalibracją nic nie zdziałasz? Jak wyregulować napisane jest tutaj - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1760985.html


    Przeczytałem tą instrukcję.

    Niestety nie mam żadnego doświadczenia w "ustawiania" instalacji i dla tego chciałem prosić o pomoc w ustawieniu.
    Są tutaj zapewne osoby o dużo większej wiedzy i doświadczeniu niż ja posiadam i ja nigdy nie ustawię tak jak ustawił by to fachowiec ...

    Nie chciałbym jechać do gazownika , bo po ostatniej wizycie nie do końca byłem zadowolony ...
  • #12
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zostaje ci pojechanie do Elpigazu w Warszawie albo w Gdańsku. Tam wiem, że potrafią wystroić tę instalację.
  • #13
    kaszpir1
    Level 11  
    ElpigazN wrote:
    Zostaje ci pojechanie do Elpigazu w Warszawie albo w Gdańsku. Tam wiem, że potrafią wystroić tę instalację.


    Rewelacyjna pomoc ...

    Wiesz takie "rady" to może sobie daruj , bo to żadna pomoc ...

    Do gazownika nie chciałem jechać , bo nie mam zbytnio czasu , a po poprzedniej regulacji nie byłem zadowolony , dlatego miałem nadzieję że znajdzie się jakiś tutaj fachowiec który mi pomoże ...

    Ale widać się myliłem ...
  • #14
    manio123
    Level 34  
    nie d asię ocenic ustawień z wyglądu mapy. Jedyne info to relacja pomiędzy czasem lpg i beny na wolnych obrotach - to wygląda akurat dobrze. Sprawdź też jak się zachowuje czas otwarcia wtrysków benzyny po rzełączaniu na gaz. Powinhy być identyczne bez względu na rodzaj zasilania. Sprawdzenie tego w trzech zakresach obciążeń to sprawdzenie instalacji. To że gazownik grzebał w mapach jak piszesz , świadczy o nim jak najgorzej i ja bym mu nie dał roweru do napompowania :D
  • #15
    kaszpir1
    Level 11  
    manio123 wrote:
    Sprawdzenie tego w trzech zakresach obciążeń to sprawdzenie instalacji. To że gazownik grzebał w mapach jak piszesz , świadczy o nim jak najgorzej i ja bym mu nie dał roweru do napompowania :D


    Ustawiało kiedyś mi dwóch gazowników, tym jeden z "sieci Elpigazu" ..
    Oboje ustawiali na postoju i grzebali w mapach , bez żadnych "dodatkowych" urządzeń ...

    Dziwi mnie to że się nie "grzebie" jak w bardzo podobnym temacie na tym forum (Mapy - Elpigaz Stella) tak ludzie sobie "pomagają" w ustawieniu map ...

    Na obecnej konfiguracji jeździ się w miarę dobrze. Jednakże zauważyłem że potrafi "szarpnąć" okazyjnie na "początku" rozpędzania się tak przy 15-30km/h (na drugim biegu lub jeszcze na pierwszym biegu).

    Czy wpływ na to może mieć że autokalibrację robiłem na mocno rozgrzanym silniku (po przejechaniu kilkunastu km ?)

    Bo przeczytałem że optymalnie by było robić jak reduktor ma temperaturę 60stopni a ja robiłem autokalibrację przy około 80-85stopniach jak miał reduktor i było już w miarę mało paliwa (LPG) ....
  • #16
    manio123
    Level 34  
    a to rób jak chcesz. Autokalibracja nie rozwiązuje żadnych problemów nawet jak ją zrobisz 100 razy , a ręczne grzbnięcie to czary dla ciemnej publiki . Dobrze jeśłi nic nie zepsuje bo z pewnością nic nie naprawi. Twoje problemy wynikają z problemów ze sprzętem : spadki ciśniuenia na reduktorze lub rozkalibrowane/uszkodzone/brudne wtryski , więc nic po grzebaniu w sterowniku, ale wiara czyni cuda. Jak radził moderator jedź do najbliższego zakładu gdzie regulują z palca i będziesz zadowolony bo ja tak nie robię i wiem dlaczego. Z palca nie umiem :D bo małej wiary jestem i lubię widzieć skutek na wiarygodnym pomiarze
  • #17
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kaszpir1 wrote:
    manio123 wrote:
    Sprawdzenie tego w trzech zakresach obciążeń to sprawdzenie instalacji. To że gazownik grzebał w mapach jak piszesz , świadczy o nim jak najgorzej i ja bym mu nie dał roweru do napompowania :D


    Ustawiało kiedyś mi dwóch gazowników, tym jeden z "sieci Elpigazu" ..
    Oboje ustawiali na postoju i grzebali w mapach , bez żadnych "dodatkowych" urządzeń ...

    Dziwi mnie to że się nie "grzebie" jak w bardzo podobnym temacie na tym forum (Mapy - Elpigaz Stella) tak ludzie sobie "pomagają" w ustawieniu map ...

    Na obecnej konfiguracji jeździ się w miarę dobrze. Jednakże zauważyłem że potrafi "szarpnąć" okazyjnie na "początku" rozpędzania się tak przy 15-30km/h (na drugim biegu lub jeszcze na pierwszym biegu).

    Czy wpływ na to może mieć że autokalibrację robiłem na mocno rozgrzanym silniku (po przejechaniu kilkunastu km ?)

    Bo przeczytałem że optymalnie by było robić jak reduktor ma temperaturę 60stopni a ja robiłem autokalibrację przy około 80-85stopniach jak miał reduktor i było już w miarę mało paliwa (LPG) ....


    Nie rozumiesz co się do Ciebie pisze więc temat zamykam.