Wszystkie Hondy civic 4 generacji (te z wtryskiem PGM-Fi) mają lampkę samodiagnostyki umiejscowioną w tablicy wskaźników oraz czerwoną diodę LED zamontowaną w urządzeniu sterującym . Po włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza samodiagnostyki zaczyna świecić w celu sprawdzenia żarówki. Po kilku sekundach powinna przestać świecić.. Jeśli lampka zaświeci się podczas pracy silnika, to oznacza że w systemie rozpoznana została usterka. Dioda LED zamontowana w urządzeniu sterującym będzie emitować kod usterki, a lampka ostrzegawcza samodiagnostyki będzie świecić bez przerwy. Z chwilą wyłączenia zapłonu dioda LED i lampka ostrzegawcza zostaną wyłączone. Po ponownym włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza zaświeci się tylko wtedy, gdy usterka wciąż będzie obecna w systemie; dioda LED ponowi emitowanie kodu usterki. Kod ten będzie przechowywany w pamięci, aż do chwili skasowania.
Urządzenie sterujące (czyli popularnie nazywany komputer) znajduje się pod metalową pokrywą w przestrzeni na nogi pasażera. Samodiagnostyka polega na obserwacji zachowania się diody LED zamontowanej w komputerze
Jak odczytywać błedy ???
1. Włączyć zapłon.
2. Obserwować czerwoną diodę LED w obudowie komputera:
a) liczba błysków odpowiada bezpośrednio numerowi kodu - na przykład 15 błysków oznacza kod "15";
b) dioda LED nie będzie błyskać przez dwie sekundy między kolejnymi kodami;
c) po wyemitowaniu wszystkich kodów nastąpi 2-sekundowa pauza; po czym sekwencja błysków zostanie powtórzona.
3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać z tabeli kodów. umieszczonej na końcu rozdziału.
4. Jeśli liczba błysków nie ma odpowiednika w numerze kodu, to prawdopodobnie uszkodzone jest urządzenie sterujące. Sprawdzić kilka razy, po czym sprawdzić masy i napięcia zasilające urządzenie sterującego przed jego wymianą.
5. Gdy zapłon jest wyłączony, to dioda LED nie świeci. Dioda LED będzie błyskać z chwilą ponownego włączenia zapłonu.
6. Po naprawie usterki dioda LED będzie błyskać do chwili usunięcia jej kodu z pamięci urządzenia sterującego.
Lista błedów:
Cytuj:
0 - Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód
1 - Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika D16A9)
3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód
4 - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
5 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
6 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
8 - Czujnik GMP lub jego obwód
9 - Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder
10 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
11 - Potencjometr CO lub jego obwód
12 - Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
13 - Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
15 - Sygnał wyjściowy układu zasilania
16 - Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)
17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
18 - Ustawienie zapłonu
19 - Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów
20 - Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód