Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falowanie obrotów w hondzie civic 4g 1,6l 16v

Hiro Taro 19 Wrz 2010 20:03 6261 7
  • #1 19 Wrz 2010 20:03
    Hiro Taro
    Poziom 8  

    Witam jak w temacie mam problem z falowaniem obrotów na benzynie... Gdy już zejdzie z ssania obroty skaczą z 1.200 na 1.800. Wyczytałem, że może to być spowodowane złą praca silniczka krokowego. Czy to może być to? Dodam, że auto ma instalacje gazowa i na gazie jest ok ładnie się zbiera i w ogóle ale... Jak jest przekaźnik pompy paliwa z lewej strony to na gazie jak jadę to powyżej 3 tys obrotów przekaźnik cały czas "pracuje" no po prostu strzela... Kolejnym problemem jest to, że gdy jadę i wrzucam większe biegi to wskaźnik poziomu paliwa szaleje... I na 5 biegu przy 100km/h mam pełen zbiornik (chciałbym tak) i do tego kontrolka prawego kierunku i kontrolka długich świateł cały czas mrugają... a przy 100km/h to już świecą. Choć nie są włączone. Kumpel mówi, że mam ściągnąć zegary i zobaczyć czy masę maja. Auto mam od miesiąca. Wiele już zrobiłem ale z tym mam problem. Pomóżcie choć z tym falowaniem obrotów na benzynie

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 21 Wrz 2010 09:02
    Slawek12345677
    Poziom 12  

    Co do falowania obrotów to sprawdź filtr powietrza czy nie jest już stary. Możesz pokusić się o wymianę go na nowy. Następnie sprawdź szczelność przewodów idących od filtra powietrza do przepustnicy. Przyczyną falowania obrotów może być nieszczelność tych przewodów lub przepustnicy przez co łapie lewe powietrze. Na gazie może właśnie być wszystko ok, najwyżej może być deczko słabszy. Co do elektryki to ci raczej nie pomogę, ale co pierwsze sprawdź ładowanie, powinno być 14V. Następnie sprawdź liczniki czy coś nie było łączone na krótko, lub czy nie na zwarcia między ścieszkami (np. od czujnika prędkośći, powinien być przy liczniku chyba)

    0
  • #3 21 Wrz 2010 16:24
    Hiro Taro
    Poziom 8  

    Ok zrobie tak jak radzisz;). W srode wieczorem odp co zrobilem. Dizeki

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 22 Wrz 2010 07:59
    Slawek12345677
    Poziom 12  

    Sprawdź jeszcze czy żaden przewód od podciśnienia nie spadł

    0
  • #5 22 Wrz 2010 20:51
    Hiro Taro
    Poziom 8  

    Zrobilem kontrolki przy zegarach... Scieżki były spalone.. A silnik na benzynie dalej faluje... Filtr powietzra nowy ilniczek krokowy czysty. przewody na swoim miejscu. Może musze go przeciagnąć na benzynie?

    0
  • #6 28 Wrz 2010 07:52
    Slawek12345677
    Poziom 12  

    a kontrolka od błędu taki obrazek jako silniczek ci się nie świeci? Jeżeli żaden błąd ci się nie świeci to pozostaje układ zasilania powietrzem, cała obudowa filtra, filtr, przewody do kolektora ssącego. Sprawdź zatykając wlot powietrza (zimnego i ciepłego) czy samochód zgaśnie czy będzie chodził dalej lecz na niższych obrotach. Jeżeli nie zgaśnie to gdzieś jest nie szczelny. Następnie sprawdź świece i kable WN. Jeżeli nasz przepływomierz to go przeczyść jeżeli mapsensor to sprawdż szczelność tego przewodu (od mapsensor do kolektora-przepustnicy jest on najważniejszy). To wszystko opisane jest w przypadku jeżeli żaden błąd się nie świeci. Jeżeli wszystko to zrobisz to powinno być wszystko ok. I daj znać o efektach:D Wrazie czego masz tu artykuł o samodiagnostyce hondy http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=275.0

    0
  • #7 28 Wrz 2010 21:20
    pawcio013
    Poziom 12  

    Wszystkie Hondy civic 4 generacji (te z wtryskiem PGM-Fi) mają lampkę samodiagnostyki umiejscowioną w tablicy wskaźników oraz czerwoną diodę LED zamontowaną w urządzeniu sterującym . Po włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza samodiagnostyki zaczyna świecić w celu sprawdzenia żarówki. Po kilku sekundach powinna przestać świecić.. Jeśli lampka zaświeci się podczas pracy silnika, to oznacza że w systemie rozpoznana została usterka. Dioda LED zamontowana w urządzeniu sterującym będzie emitować kod usterki, a lampka ostrzegawcza samodiagnostyki będzie świecić bez przerwy. Z chwilą wyłączenia zapłonu dioda LED i lampka ostrzegawcza zostaną wyłączone. Po ponownym włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza zaświeci się tylko wtedy, gdy usterka wciąż będzie obecna w systemie; dioda LED ponowi emitowanie kodu usterki. Kod ten będzie przechowywany w pamięci, aż do chwili skasowania.

    Urządzenie sterujące (czyli popularnie nazywany komputer) znajduje się pod metalową pokrywą w przestrzeni na nogi pasażera. Samodiagnostyka polega na obserwacji zachowania się diody LED zamontowanej w komputerze
    Jak odczytywać błedy ???

    1. Włączyć zapłon.

    2. Obserwować czerwoną diodę LED w obudowie komputera:

    a) liczba błysków odpowiada bezpośrednio numerowi kodu - na przykład 15 błysków oznacza kod "15";

    b) dioda LED nie będzie błyskać przez dwie sekundy między kolejnymi kodami;

    c) po wyemitowaniu wszystkich kodów nastąpi 2-sekundowa pauza; po czym sekwencja błysków zostanie powtórzona.

    3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać z tabeli kodów. umieszczonej na końcu rozdziału.

    4. Jeśli liczba błysków nie ma odpowiednika w numerze kodu, to prawdopodobnie uszkodzone jest urządzenie sterujące. Sprawdzić kilka razy, po czym sprawdzić masy i napięcia zasilające urządzenie sterującego przed jego wymianą.

    5. Gdy zapłon jest wyłączony, to dioda LED nie świeci. Dioda LED będzie błyskać z chwilą ponownego włączenia zapłonu.

    6. Po naprawie usterki dioda LED będzie błyskać do chwili usunięcia jej kodu z pamięci urządzenia sterującego.


    Lista błedów:



    Cytuj:
    0 - Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód

    1 - Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika D16A9)

    3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód

    4 - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód

    5 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód

    6 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód

    7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód

    8 - Czujnik GMP lub jego obwód

    9 - Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder

    10 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód

    11 - Potencjometr CO lub jego obwód

    12 - Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód

    13 - Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód

    14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód

    15 - Sygnał wyjściowy układu zasilania

    16 - Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)

    17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód

    18 - Ustawienie zapłonu

    19 - Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów

    20 - Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód

    0
  • #8 06 Mar 2011 17:48
    Hiro Taro
    Poziom 8  

    Falują bo walnięty jest silniczek krokowy.

    0