Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Osram Night breaker Plus?

19 Wrz 2010 20:54 49776 25
  • Poziom 12  
    Witam.
    Chcę zakupić sobie żarówki H4 NIGHT BREAKER osram. Tylko mam problem bo na allegro pojawiły się NIGHT BREAKER PLUS i nie wiem czy to ściema jakacś chińszczyzna czy co. Ewentualnie jakie byście poradzili na zbliżającą się jesień?
  • Poziom 42  
    Same night brekery tyle że w wersji H1 kupiłem jakiś czas temu i nod tego czasu zarówno wszystkie moje samochody jak i moich klientów są wyposażane w te lampki. Szczerze mogę polecić ale nie z alledrogo tylko z pewnwgo sklepu... niestety już spotkałem się z podróbką. Te plusy z allegro niewiele się różnią od zwykłych night... Poza ceną, za niska, za oryginały bez plusa płacę kołom 60 pln za komplet H1. Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Te "podrasowane" żarówki mają podwyższoną temperaturę włókna przez co są mniej odporne na wstrząsy i mają krótszą żywotność od normalnych.
    Elsplatuję Osram Night breaker H7, H4, H1 w kilku pojazdach ( renault i opel) i stwierdzam że max wytrzymałośc to 6 miesięcy. Oczywiście świecą lepiej od zwykłych, ale zawsze trzeba mieć kpl w zapasie.
    Pewnym sposobem na przedłużenie żywotności jest zastosowanie świateł do jazdy dziennej- Te H7 w moim Espace świecą głównie w dzień, a 10 -15% czsu faktycznie potwierdzają swe zalety w nocy...
    Pozdr.J.
  • Poziom 9  
    Jesli dużo jeździsz w nocy to myślę że warto zainwestować,fajnie świecą ale żywotność tych żarówek jest krótka a żarówki nie są tanie.
  • Poziom 2  
    marcinwrc2 INFORMACJA PODANA PRZEZ adamjur1 JEST BŁĘDNA.
    Żarówki nie są podrasowane tylko została zmieniona mieszanka gazowa a dzięki temu WYDŁUŻYŁA a nie skróciła się żywotność żarnika o ok. 50%, efekt jasnego światła zbliżonego do 4000K uzyskano poprzez delikatnie zmieniona barwę filtra i jego zmienione położenie, ponadto osram popracował nad dokładniejszym "centrowaniem" żarnika.

    KOLEGO adamjur1 JEŚLI NIE JESTEŚ PEWIEN TEGO CO PISZESZ NIE PISZ WCALE LUB ZASTRZEGAJ, ŻE SĄ TO TWOJE PRYWATNE TEORIE, FORUM ELEKTRODY TO MYŚLĘ DLA WIELU POWAŻNE ŹRÓDŁO INFORMACJI WIĘC SZANUJMY SIE WZAJEMNIE. POZDRAWIAM
  • Poziom 14  
    kosteg napisał:
    o2345 napisał:
    (...) Żarówki nie są podrasowane tylko została zmieniona mieszanka gazowa a dzięki temu WYDŁUŻYŁA a nie skróciła się żywotność żarnika o ok. 50% (...)

    zastanawiajace co piszesz zwazywszy fakt ze osram na swojej stronie wyraznie zaznacza ze te zarowki sa mniej zywotne od innych...

    http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/...kty/Reflektory_gowne/NIGHT_BREAKER/index.html

    Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Podany opis dotyczy NIGHT BREAKER, a dyskutujemy o NIGHT BREAKER PLUS.
    Właściwą informację można znaleźć tu:
    http://osram.com/osram_com/Professionals/Auto...ucts/Headlights/NIGHT_BREAKER_PLUS/index.html

    @o2345 Gratulacje za częściowo prawidłową odpowiedź! Żywotność została wydłużona o 50% w stosunku do NIGHT BREAKER, niewykluczone więc, że wciąż świecą krócej niż tradycyjne żarówki halogenowe.
  • Poziom 33  
    To co producent pisze to jedno, a praktyka swoje...
    Miałem night breakery, ze tak powiem, pierwszej edycji :) w wersji H1 i co mogę powiedzieć? Rewelacja! Tego ze świecą dalej to głównie autosugestia, bo jak ma świecić dalej skoro nie są podniesione światła... A czemu rewelacja? W mokry asfalt światło nie 'wsiąkało' tak bardzo, zdecydowanie lepiej 'świeciły' pasy na drodze, słupki, znaki. Zdarzyło się że pytali czy to ksenony, ale to raczej zasługa soczewki... Tyle że wytrzymały u mnie niecały rok, aczkolwiek jeździłem bardzo dużo :) przepaliła się jedna, parę godzin później druga, więc trzeba być czujnym żeby w nocy nie zostać po ciemku :-)
  • Poziom 2  
    suiyan01 masz rację, żarówki tego typu zawsze będą się szybciej przepalały niż tzw. "zwykłe" halogeny.
    ogur3k, potwierdzam Twoją opinię o jakości światła NB, ja używam NBP i jestem bardzo zadowolony, jeśli chodzi o przepalanie się "parami" to świadczy tylko o jakosci wykonania... miałem taką sytuację z Philipsami BlueVision, założyłem je jako parę i różnica w czasie przepalenia się wyosiła poniżej jednego dnia. pozdrawiam forumowiczów
  • Poziom 9  
    o2345 napisał:
    suiyan01 masz rację, żarówki tego typu zawsze będą się szybciej przepalały niż tzw. "zwykłe" halogeny.
    ogur3k, potwierdzam Twoją opinię o jakości światła NB, ja używam NBP i jestem bardzo zadowolony, jeśli chodzi o przepalanie się "parami" to świadczy tylko o jakosci wykonania... miałem taką sytuację z Philipsami BlueVision, założyłem je jako parę i różnica w czasie przepalenia się wyosiła poniżej jednego dnia. pozdrawiam forumowiczów


    A mógłbyś napisać ile wytrzymały te zwykłe NB a ile już masz u siebie NBP? Będzie to wtedy w miarę jasne ile mogą wytrzymać NBP skoro producent pisze iż działają około 50% dłużej.
  • Poziom 1  

    kupiłem tydzień temu Night Breaker Plus na Allegro za 59 zł. i totalny niewypał.
    Strumień światła nieregularny zblizony do okręgu, co zostało potwierdzone na stacji diagnostycznej. NIe sądzę abym je źle zamontował, bo "pasowały" tylko w jedno położenie, zresztą tak jak poprzednie żarówki. Czyżbym trafił na jakich chiński chłam? Może ktoś ma jakiś pomysł lub podobne doświadczenia?
    Z niecierpliwością oczekuję komentarzy, bo jak na razie mam założone te żarówki i oślepiam innych kierowców.
  • Poziom 42  
    chitry dwa razy traci... Napisałem powyżej, za takie zarówki płacę 60 zeta... dodaj do tego 35% bo tyle wynosi moja zniżka, otrzymasz cenę żarówek na rynku. Prześlij zdjęcie opakowania, powiem czy to nie podróbka
  • Poziom 14  
    Zaczynacie mnie straszyć. Jutro przymierzam się do Osram NBP i nie wiem co robić. Wcześniej miałem Philips Premium. Nie powiem, bo lepsze o niebo od jakiś tam H.I.D czy innych Super Hiper. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Czytałem na stronie auto świata o teście żarówek i w sumie jedno ze zdań mi wpadło do głowy i zaiskrzyły mi szare komórki: Jak bańka żarówki zabarwiona na niebiesko może dawać większy strumień świetlny niż biała bańka? Chyba coś w tym w sumie jest.
    I dlatego zastanawiam się czy te osramy faktycznie takie mega super. O tych co mam teraz się nie będę wypowiadał, bo masakra. :)
  • Poziom 9  
    Witam

    Posiadalem wczesniej Osram Night Breaker H7 wytrzymaly rok czasu , obecnie zamowilem te same tylko wersje plus, zywotnosc dosyc krotka ale raz na rok zarowki wymienic moge , biorac pod uwage to iz na tych zarowkach odczuwalem o wiele wiekszy komfort jazdy w nocy>

    Kupowal ktos u tego sprzedajacego ? bo wzialem z tej aukcji i czy tro moga byc podrobki ?

    http://allegro.pl/show_item.php?item=1487671073
  • Poziom 14  
    trudno powiedzieć, z tego co pamiętam to oryginalne opakowanie chyba miało hologram. I z tego co się dowiadywałem, to cena poniżej 75 zł jest raczej nie realna, oprócz chińczyków, które są na lewo bez cła przemycane. Ale jak świecą chiny, trudno powiedzieć.
  • Poziom 9  
    Dzwonilem do staconarnego sklepu motoryzacyjnego w swoim miescie , w pierwszym cena 63 zl w drugim 70 zl
  • Poziom 14  
    A to może staniały. Ja kupowałem w tamtym roku za chyba 73zł. Nieważne, ale jestem z nich zadowolony. Po zmianie ze zwykłych Tungsram, no to jest różnica kolosalna. W każdym razie polecam jako użytkownik.
  • Poziom 1  
    Czy takie żarówki nie będą, za jasne w dzień ?

    PS. W mojej Skodzie Felicia nie mam świateł do jazdy dziennej.
  • Poziom 14  
    Nie no bez pisanek! Jak na długich w dzień nie jeździsz, to nikomu krzywdy nie zrobisz. :)
  • Poziom 9  
    stary wątek, ale nadal lampki aktualne, bo w sprzedaży :)

    mam w motorze , wiadomo 1 lampa więc od razu widać czy i jak to świeci.
    Więc co by nie przedłużać :

    w porównaniu do standardowego halogenu, to Osram Night Breaker Plus powala na kolana !

    EDIT 03-02-2012

    zmieniłem tu macie zdjęcia w nocy
    Hella + 50% : http://i40.tinypic.com/ppzj7.jpg
    Osram Night Breaker Plus : http://i44.tinypic.com/9lfi9h.jpg

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Odnośnie parametrów tych żarówek poniżej można przeczytać co producent podaje w danych katalogowych na temat H7:

    NIGHT BREAKER PLUS 64210NBP

    Trwałość B3 150 h
    Strumień świetlny 1500 lm
    Temperatura barwowa 3500 K

    SILVERSTAR 2.0 64210SV2

    Trwałość B3 330 h
    Strumień świetlny 1500 lm
    Temperatura barwowa 3200 K

    ULTRA LIFE 64210ULT

    Trwałość B3 700 h
    Strumień świetlny 1500 lm
    Temperatura barwowa 3200 K

    COOL BLUE HYPER 62210CBH

    Trwałość B3 200 h
    Strumień świetlny 900 lm
    Temperatura barwowa 5000 K

    Dodano po 7 [minuty]:

    Więc jak ktoś ma dużo kasy by płacić za trochę wyższą temperaturę barwową i wymieniać często żarówki ( a nie zawsze jest to łatwe i tanie - czasem trzeba zdejmować reflektor) no to proszę bardzo.
    Na pewno jak jest wyższa temperatura barwowa źródeł to nasze oko jest bardziej czułe na tego typu bodźce, ale bez przesady 300K (Kelwinów) to nie jest skok świetlny.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Odnośnie tych zdjęć porównawczych to aparat nie jest żadnym miernikiem. Zresztą widać że jedno zdjęcie jest jaśniejsze od drugiego. Nasuwa się również pytanie czy żarniki żarówek są w ogniskach lamp i czy maja te same gabaryty. Wystarczy że żarnik będzie o 1mm przesunięty lub krótszy i już lampa będzie święcić do góry ludziom w oczy. Dlatego też wymierny efekt pomiarowy może dać włożenie całej lampy do kuli ulbrichta po wcześniejszym jej ustawieniu zgodnie z przepisami tak jak to robią na przeglądach i sprawdzeniu poziomu luksów.

    Odnośnie żarówek COOL BLUE HYPER widać, że temperatura barwowa jest znacznie wyższa no ale strumień świetlny jest znacznie niższy, więc na dwoje babka wróżyła. Ogólnie zasada im większy strumień tym lepiej jest najbezpieczniejsza.
  • Poziom 9  
    Jako były pracownik pewnej hurtowni motoryzacyjnej mogę sie wypowiedzieć w tym temacie.
    Średnia długość życia takiej żarówki ok 3 miesiace... rocznie robię 35 tyś
    swiatło troszkę lepsze...
    Cena niestety wysoka, i oczywiście dużo zwrotów reklamacyjnych.

    Jeżeli chodzi o model Plus to kolejna edycja firmy Osram z poprawioną żywotnością, bez ściemy
  • Poziom 13  
    Jeśli chodzi o NighBreaker Plus to u mnie H4 wytrzymały ponad 450 h. Przy zakładaniu spisałem czas pracy silnika z programu lpg Stag. Po spaleniu pierwszej wyszedł mi taki wynik. Wymieniłem obydwie na Philips +30% i są znacznie gorsze, szczególnie na mokrej jezdni.
    Samochód to Saab 900 NG.
  • Moderator na urlopie...
    Tutaj już raczej wszystko zostało napisane, co potrzebne w temacie, więc zamykamy go.