Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Palio Weekend 1,2 8V immobileizer

20 Wrz 2010 11:04 5113 1
  • Poziom 12  
    Mam pytanie. Mam uszkodzony imobilaizer o symbolu Magneti Marelli 501130180010 IMM001.11 - centralka nie czyta kodu klucza. Podstawiałem drugi zapasowy klucz nadal to samo. Auto zapalam w trybie awaryjnym bez najmniejszego problemu. Posiadam komputer IAW 18F.B4 VWP7VM59 140 99 IAW 18.F.B4/070P-OF i po podłączeniu do komputerem sygnalizuje on błąd aktywny "nie można odczytać kodu klucza". Sprawdziłem zasilania immo., rezystancję antenki (19 om). Mam dwa wyjścia. Na allegro widziałem komputer IAW 18F.B3 (nie 4) wraz z centralką immo. i kluczem za 150 zł. od Palio/Siena 1.2. Czy po wstawieniu całego kompletu autko ruszy czy trzeba bedzie jechać do ASO Fiata i podłączać pod kompa i programować. Jaka jest różnica między wersją B4 i B3. Drugie wyjście to naprawić immo. lub kupić drugie czyste za 600 zł. (absurd). Może ktoś miał podobny problem i służy radą. Czytałem o uszkodzeniach przekaźników w centralkach immo. , ale u mnie nie ma żadnych przekaźników. A może można w jakiś sposób wogóle ominąć imobilaizer co by chyba było najtańszym wyjściem usprawnienia mojego autka. Pozdrawiam i czekam na infa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam, ale dopiero się doczytałem - wycofuję pytanie o ominięcie imobileizera. Dodaję jeszcze, że model Fiata Palio jest z 1999 roku.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Mały postęp. Na szczęście to nie układ immobilisera. Znalazłem schemat instalacji, ale od Sieny 1,6 i doszedłem, że przy akumulatorze tuż przy kole od kierowcy są dwa bezpieczniki , jeden 15A i drugi 5 A. Ten drugi podaje zasilanie na FiatCode, jest on sprawny, ale brak na nim napięcia - gdy podaję mu 12V od strony odbiornika czyli immo. samochodzik zapala bez problemu - pali się lampka FiatCode i gaśnie po otrzymaniu kodu z kluczyka - wszystko jest ok. Jednak szukam dalej dlaczego brak jest 12 V. Drugi bezpiecznik 15 A jest od zabezpieczenia w opisie (urządzeń zasilających przez podwójny przekaźnik) - w drugim opisie (od lambdy i elektrozaworu paliwa. Jednak gdy wstawiam ten drugi 15A zaraz go uszkadza. Szukam dalej - narazie wymontowałem podwójny przekaźnik bo chyba przez niego w momencie włączenia zapłonu podawane są napięcia z sekcji A na elektronikę, a B na pompy, elektrozawory itd. Może jakieś sugestie, albo schemat połączeń elektronicznego systemu wtryskowo-zapłonowego do Fiat Palio 1,2 8V.

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    Temat zamykam - samochód naprawiony. Zasniedziałe gniazdo bezpiecznikowe 5A - bezpiecznika FiatCode przy lewym błotniku przy podwójnym przekaźniku. Dla zainteresowanych podaję, że we Fiacie Palio 1,2 8V zasilanie Fiat Code biegnie bezpośrednio z bezpiecznika EFI 30A przy akumulatorze nie jak w innych fiatach z pinu 7 urządzenia sterującego. Pozdrawiam.