Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo zablokowany immo

WITEK1952 20 Sep 2010 19:34 18431 15
  • #1
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. W piątek autko jeździło bez problemów. Stało w garażu z kluczykiem w stacyjce a dziś rano nie udało się go uruchomić. Podłączyłem Examinera i wyszedł mi błąd w Body Computerze 9029 to jest usterka komunikacji linii seryjnej W. Straciłem też możliwość połączenia się ze sterownikiem silnika. Mruga a potem świeci na stałe kontrolka immo i nie odpala. Przy okazji przestał działać siłownik tylnej klapy. Otwiera tylko z pilota na przycisk nie chce a mikrowyłącznik jest sprawny. Wyczyściłem wszystkie styki w Body i sterowniku silnika. Sprawdziłem bezpieczniki i bez efektu.Cewka immo sprawna. Po jej odłączeniu pojawia się błąd 9002, który po podłączeniu skasowałem. Co jeszcze mogę sprawdzić? Pozdrawiam.
  • #2
    Hans30
    Level 28  
    Dowiedz się kolego czy to jedyny kluczyk i czy na pozostałych jest tak samo temat jest do ogarniecia .Napisz bo nie pamiętam jaki tam jest sterownik .Masz Sterownik taki jak w załączniku? Pewno poprostu wypadł klucz z pamięci immobilisera Nie chce tu nikogo w błąd wprowadzić więc powiem co dalej po twojej odpowiedzi .
  • #3
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Sterownik ma symbol IAW 5NFT9 z wyglądu podobny. Kluczyki mam obydwa i nie działa żaden. Najbardziej zastanawia mnie fakt, że Examiner nie widzi sterownika silnika. Za to sterownik ten jest w wykazie centralek nieaktywnych. Zasilanie i masa sprawdzone, linia CAN do kostki koło akumulatora jest sprawna. Dalej nie wiem gdzie idzie i boję się podchodzić z omomierzem dopóki nie będę pewny, że nie podam napięcia na jakąś centralkę. Do Body Computera ( dwie kostki z przodu) jest podłaczony autoalarm. Może w tym problem tym bardziej, że usterka wyszła podczas postoju w garażu. Auto postawiłem w 100% sprawne. Pozdrawiam.
  • #4
    Hans30
    Level 28  
    obejdz blokadę alarmu i zobacz wtedy czy coś się zmieni czy da się szczytać myśałem że alarm sprawdziłeś w pierwszej kolejności? jak nie wiesz jak zmostkować blokadę daj foto alarmu dam ci schemat
  • #5
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Myslisz, że blokada autoalarmu może zdazaktywować całą centralkę sterującą silnikiem? Nie znam się na alarmach. Kiedyś odcinało się tylko pompę i ewntualnie moduł zapłonowy lub zasilanie wtryskiwaczy. Nie bardzo wiem jaksię za to zabrać. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #6
    Hans30
    Level 28  
    nie wiadomo kto to montował i co przecinał do blokady może zabrał " +15 " z ecu
    daj foto centralki alarmu na pw podam ci schemat i powiem jak ją minąć
  • #7
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam . + 15 na ECU jest.
  • #8
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Alarm jest marki Proxima. Dzwoniłem do serwisu w Poznaniu bo tam był montowany przy zakupie auta i powiedzieli mi, że oni zgodnie z zaleceniami fiata odcinają tylko pompę paliwa. Alarm więc odpada. Pisząc , że sprawdziłem masy miałem na myśli masę obudowy ECU i masę silnika. Dorwałem schemat połączeń i wyszło , że ma być na pinie B5 i B6 oraz B 21 i B22. Sprawdziłem i nie ma. Nie wiem czy mam dobry schemat i jutro mam dostać serwisowy wtedy będę pewny. Powiedzieli mi również, że na próbę mogę podstawić ECU z innego auta. Nic złego się nie stanie tylko nadal nie będzę mógł uruchomić auta ale za to sprawdzę czy Examiner się z nim łączy to wtedy mam pewność, że połączenia są na pewno sprawne. Rozmawiałem już z szefostwem na temat ewentualnego nastawienia się na wymianę ECU (auto jest służbowe). Przepraszam, że na początku nie podałem typu silnika. Nie wiedziałem gdzie go znaleźć. Jest na tabliczce znamionowej pod maską jest to 182B6.000. Pozdrawiam.
  • #9
    mariuszekjula
    Level 15  
    Podaj kolego numer ecu?
  • #10
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Auto jest w pracymam jedynie spisany typ IAW 5NFT9 DO 32. Tak było napisane na sterowniku. Numer mogę podać jutro. Pozdrawiam.
  • #11
    mariuszekjula
    Level 15  
    Zgadza sie IAW 5NF jest na pamieci 95160.
  • #12
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Podłączyłem ECU z innego samochodu i mam komunikację z Examinerem. Jasne więc,że okablowanie odpada. Uszkodzony ECU dałem szefostwu i dodatkowo dałem namiary na aukcję gdzie za rozsądne pieniądze można to kupić. Na tym moja rola się kończy. dziękuję bardzo za zainteresowanie oraz pozdrawiam.
  • #13
    supervizor
    Level 2  
    witam jestem posiadaczem FIATA STILO i mam powazny problem zamknelem samochod z pilota uzbroil sie alarm odciol paliwo i teraz nie moge tego wylaczyc pomozcie ncapewno kluczyk wysyla dobry kod i bateria tez jest dobra co mam zrobi

    Dodano po 1 [minuty]:

    patrzylem na te problemy u innych ale za bardzo niewiem o co tam chodzi czy ktos ma jakis pomysl
  • #14
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.
    Powinieneś mieć gdzieś ukryty przycisk do resetu. Jak nie ma to musisz znaleźć przecięty przewód lub dodatkowy przekaźnik i zmostkować go. Pozdrawiam.
  • #15
    supervizor
    Level 2  
    ale gdzie mam go znalesc ten reset podaj chociaz w przyblizeniu gdzie mam jego szukac
  • #16
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. To taki przycisk wiszacy na kabelku. Jest tam gdzie umieścił go instalator. Widuję je przy bezpiecznikach, nad nogami kierowcy i czasami w progu. Może oczywiście też go nie być wcale. Pozdrawiam.