Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik bistabilny, a automat schodowy

k255 21 Wrz 2010 16:44 9417 4
  • #1 21 Wrz 2010 16:44
    k255
    Poziom 2  

Witam wszystkich!

Niestety jestem laikiem w sprawach elektrycznych i potrzebuję Waszej pomocy. Rzecz polega na tym, że elektryk zamontował mi na schodach kable z założeniem, że zostanie założony automat schodowy. Mają być trzy włączniki, w trzech różnych punktach. Naciśnięcie któregokolwiek z nich ma spowodować, że światło się włączy na pewien określony z góry czas. Kabelki leżą, puszka jest zamontowana w tynku, pozostało tylko zamontować stosowny automat schodowy. Szperając jednak w internecie znalazłem informację o przekaźnikach bistabilnych. Pytanie polega na tym, czy mogę zamontować zamiast zwykłego automatu schodowego taki właśnie przekaźnik bistabilny? Czy schemat podłączenia w obu przypadkach jest taki sam? Czy tez może pod przekaźnik bistabilny należy inaczej kłaść kable i w efekcie musiałbym kuć tynki?

Z góry dziękuję za odpowiedź:)

• Pomocny post
    #2 21 Wrz 2010 17:04
    tamin
    Poziom 15  

Witam

Bez problemu możesz zastosować przekaźniki bistabilne jeżeli wszystkie kable od wyłączników i zasilanie oświetlenia są podciągnięte do rozdzielnicy.

Ja mam takie u siebie w domu jedyny mankament to to że troszkę głośno pracują moje są firmy F&F na 230V z ręczną możliwością przestawienia, mocowane na szynie w rozdzielnicy, ale są też sterowane niższym napięciem tylko wtedy potrzeba trafko, widziałem też montowane w rozetkach, więc możliwości jest wiele, sprawdź tylko czy hałas nie będzie si przeszkadzał.

Pozdrawiam

• Pomocny post
    #3 21 Wrz 2010 17:07
    Rzuuf
    Poziom 43  

Witam!
    Istnieje kilka rozwiazań tzw. "automatów schodowych".