Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.8 ABS nie chce zapalać na benzynie i "zapadający" hamulec

Edwardo101 21 Wrz 2010 19:51 10366 12
  • #1 21 Wrz 2010 19:51
    Edwardo101
    Poziom 12  

    Witam.
    Od 2 lat posiadam Golfa III GT 93r 1.8 90KM Silnik ABS.
    Jakieś miesiąc temu pojechałem na wakacje przejechałem około 350 km bez przerwy jadąc średnio 120Km/h, po czym zatrzymałem się na zakupy.
    Podczas próby odpalenia na benzynie nie chciał załapać, na gazie odpalił od razu. Od tamtej pory mam problem z benzyną.
    Raz odpali po czym, gdy wcisnę pedał gazu i puszczę, gaśnie i nie chce odpalić. Gdy utrzymuje go na wysokich obrotach chodzi.
    Gdy puszczę pedał gazu natychmiast gaśnie.
    Gdy chcę go potrzymać i dodaję gazu dusi się, gdy się dusi z rury wydechowej leci ciemny dym.
    W czasie wakacji po jakiś dwóch tygodniach samochód na kompie pokazywał 2 x większe spanie niż spalał oraz na postoju obroty same skakały w przedziale 1000-2500. Tego samego dnia zacząłem szukać pod maska czy jakaś wiązka się nie rozłączyła, czy wszystkie kable maja styk itd. znalazłem rozłączony kabel (zaznaczony na zdjęciu)
    Golf III 1.8 ABS nie chce zapalać na benzynie i "zapadający" hamulec
    Po podłączeniu go spalanie wróciło do normy oraz przestał wariować na obrotach. Nawet przez 2 dni chodził normalnie na benzynie, po czym po 2 dniach znowu nie chce chodzić na benzynie.
    Do dnia dzisiejszego objawy są takie same.
    Na dodatek w dniu dzisiejszym rano zaczął zapadać się pedał hamulca.
    Od czasu do czasu a wieczorem zapadał się już na stałe.
    Po kilkukrotnym naciśnięciu hamulec jest twardy jak powinien być.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    0 12
  • #2 21 Wrz 2010 20:03
    pawlo2210
    Użytkownik obserwowany

    SPRAWDZ PRZEWÓD OD SERWA DO KOLEKTORA SSĄCEGO.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I podstawę pod wtryskiem

    0
  • #3 21 Wrz 2010 20:15
    Edwardo101
    Poziom 12  

    Dodam ze 4 miesiące temu była wymieniana uszczelka pod głowica

    0
  • #4 21 Wrz 2010 20:19
    gebels1973
    Poziom 15  

    co do układu hamulcowego sprawdzić stan płynu, dokonac ogledzin elementow ciernych
    (zwłaszcza samoreulatorów na tyle o ile są bębny) i zanim zabierze się kolega do wymiany pompki odświeżyć pamięć kiedy ostatnio płyn był wymieniany

    0
  • #5 21 Wrz 2010 20:48
    Edwardo101
    Poziom 12  

    Klocki i tarcze z przodu mają jakieś 6 miesięcy i są w dobrym stanie, tylne jeszcze nie wiem jutro sprawdzę Płynu hamulcowego nigdy nie wymieniałem jakiś rok temu mechanik czyścił układ hamulcowy bo jeden przewód był zapchany ale nie wiem czy wymienił płyn, hamulce odpowietrzałem po wymianie przednich klocków i tarcz.
    I odnośnie jeszcze benzyny to samochód odkąd go kupiłem gdy dodawało się gazu na benzynie silnik zawsze lekko przerywał przy około 2000tys.

    Dodano po 1 [minuty]:

    i jakiś miesiąc temu odłączyłem akumulator na noc

    0
  • #6 22 Wrz 2010 10:36
    Edwardo101
    Poziom 12  

    Witam dziś rano hamulec chodzi jak należny jest twardy i skuteczny, czym to moze być spowodowane że raz jest ok a raz się zapada

    0
  • #7 22 Wrz 2010 13:18
    gebels1973
    Poziom 15  

    pewnie cuda się zdarzają :) zrób oględziny tyłu - ciekawe czy jak rozgrzejesz hamulce pedał sie nie zmieni?

    0
  • #8 22 Wrz 2010 18:07
    Edwardo101
    Poziom 12  

    A co możne być z benzyną bo chciałbym to naprawić ponieważ szkoda mi silnika gdy go odpalam na gazie.

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Witam
    Oczyściłem wszystkie styki styczników, znalazłem również przewód od powietrza który idzie od filtru powietrza do gaźnika był odpięty, podpoiłem go ale jest strasznie miękka końcówka co powoduje ze przewód jest lekko zgięty przy gaźniku
    jutro wymienię ta końcówkę. Praca na benzynie sie poprawiła tyle ze na postoju daje gazu i puszczam i wraca na normalne obroty , ale gdy roszę na benzynie po jakimś 2 lub 3 hamowania gaśnie

    Dodano po 1 [godziny] 53 [minuty]:

    I jeszcze jednego zapomniałem samochód czasami dziwnie się zachowuje podczas gaszenia mianowicie po odcięciu zapłonu i wyjęciu kluczyków potrafi zakreślić jeszcze wałem ze 2- 3 obroty( nie wiem czy czy dobrze sie wyraziłem ale chodzi mi o to ze zachowuje się jak by się dusił ale chciał odpalić choć iskra jest odcięta)
    A hamulce po całym dniu jeżdżenia są w normie pracują tak ja trzeba

    0
  • #9 23 Wrz 2010 18:37
    Edwardo101
    Poziom 12  

    Witam w dniu dzisiejszym pojechałem na diagnostykę komputerowa do serwisu bosch po czym po 30 minutach przychodzi facet i mówi że komputer nie chce się komunikować z samochodem. Pomyślałem trudno i pojechałem koleś nic nie wziął.
    Po jakimś czasie zauważyłem ze na centralce świeci się bardzo słabo czerwona dioda (benzyna). i jest brak zasilania gazem ale samochód jechał tak jak należy w benzynie wszystko wróciło do normy. Po dłuższym szukaniu znalazłem zawieszony przekaźnik, po wymienia przekaźników od gazu samochód jeździ tak jak należy oprócz hamulców. Pedał hamulca czasami się zapada po ponownym rozruchu działa przez chwile normalnie i znów się zapada, gdy samochód dłużej postoi i ostygnie problem z hamulcami pojawia się zdecydowanie później. Regeneracja serwa coś pomoże o ile jest to możliwe.

    0
  • #10 23 Wrz 2010 20:09
    gebels1973
    Poziom 15  

    proponuję zapoznać się z zasadą działania serwa :)

    0
  • #11 13 Lip 2011 11:23
    Edwardo101
    Poziom 12  

    Witam
    historia z benzyna zaczęła się powtarzać znaczy co jakiś czas samochód nie chciał chodzić na benzynie, odpalać, mulił się i dużo palił( jednego dnia nie chciał chodzić następnego dnia wszystko ok i tak co kilka miesięcy się powtarzało). Największe problemy zaczęły się po wymianie sondy lambda na nową (lambda Bosha ) w sobotę. po wymianie sony zrobiłem około 80km na benzynie i przełączyłem na gaz, od tamtej pory silnik przestał pracować na benzynie do tego pali bezpiecznik od pompy paliwa. Po odpięciu pompy i sondy bezpiecznik się mocno nagrzewa ale nie pali go. Pojechałem do sklepu po przekaźnik pompy paliwa wymieniłem go i podłączyłem pompę paliwa i sondę z powrotem bezpiecznik przestał się przepalać ale na benzynie dalej niechodni. Wiec postanowiłem wróci do domu i szukać dalej usterki. Niestety już nie dojechałem, po jakimś 1km silnik zgasł i już nie odpalił. Po przekręceniu stacyjki słychać pykanie przekaźnika samochód kręci kontrolki się świecą ale silnik nie załapał ani razu ani na benzynie ani na gazie. Dziś mam zamiar sprawdzić wiązki przewodów czy nie ma gdzieś przebicia albo przerwy, cewkę zapłonowa, czujnik halla, skrzynkę bezpieczników i przekaźników i ECU. Bardzo proszę o podpowiedzi co mogę jeszcze sprawdzić gdyby okazało się ze wszystkie elementy wyżej wymienione są sprawne. z góry dziękuje i pozdrawiam.

    0
  • #12 17 Lip 2011 14:24
    Edwardo101
    Poziom 12  

    Witam
    Znalazłem spalony przewód od wtryskiwacza i przebicie na drugim tez od wtryskiwacza. po naprawie wiązki samochód odpala na benzynie i na gazie. po odpaleniu słychać było syczenie koło przepustnicy okazało się ze jest pęknięta rurka gumowa łącząca obudowę wtryskiwacza z kolektorem ssącym po wyeliminowaniu tych usterek samochód chodzi na bardzo niskich obrotach 500 -650 na zimnym silniku na benzynie i na gazie gdy się rozgrzeje obroty na benzynie bez zmian na gazie osiągają około 750, dodatkowo na benzynie podczas dodawania gazu przerywa oraz na benzynie i na gazie słychać głuche stuki w wydechu( na benzynie mają dużo większą częstotliwość występowania). Co do czujnika temperatury to po odpięciu na zimnym obroty podnoszą się do jakiś 700, zad na ciepłym po odpięciu czujnika brak jakiejkolwiek reakcji. Dodam jeszcze że mimo niskich obrotów samochód nie gaśnie.

    0
  • #13 20 Lip 2011 00:38
    Edwardo101
    Poziom 12  

    Witam
    Problem został rozwiązany, mianowicie brak było zasilania pamięci diagnostycznej, przetarty i zaśniedziały przewód. Po wymianie uszkodzonego przewodu samochód. pracuje jak należy.
    Pozdrawiam

    0