Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz problem z rozruchem i zwarcie przy aku, problem z elek

21 Wrz 2010 23:40 3294 4
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich forumowiczów,
    znowu mam problem z rozruchem mojego matrixa.Auto stało około 3 miesięcy, robiłem w nim blacharkę i parę nie dociągnięć w środku-wszystko się udało, jednak zaczęły się problemy z elektryką:
    Rozrusznik tylko "pyka" i nic dalej (na stole na krótko działa super)przeczyściłem wszystkie styki; założyłem na silnik, wydaje mi się, żę kabli nie pomieszałem, jednak 2 kabel przy aku (ten grubszy czyli chyba od rozrusznika) robi zwarcie, eliminuje je odłączenie masy przy podwoziu, nie daleko rozrusznika. Po przełączeniu kluczyka w stacyjce na pozycję II "pyka bezpiecznik pod maską od przednich świateł", a po przekręceniu w poz. III to samo dzieje się z rozrusznikiem co przed wyjęciem, czyli tylko wyrzuca bendinks i nie kręci....najbardziej mnie dziwi to równomierne cykanie w skrzynce bezpiecz. Tak samo nie wiem czy nie rozładowuje mi aku., ale to może była wina starego aku. mam już nowy, ale podłączam do tylko go tylko do testu rozruchu.
    Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak powinno wyglądać podłączenie wiązki do rozrusznika i alternatora? Czy ktoś wie co się może dziać z elektryką? Za pomoc z góry dziękuje.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Spróbój sprawdzić sam włącznik elektromagnetyczny. Mogą być zaśniedziałe główne styki. Podłącz "+" tam gdzie idzie cienki kabelek tj. "+" od stacyjki, a "-" na obudowę rozrusznika lub do śruby włącznika od strony rozrusznika (ta z grubym przewodem-linką). Do obu śrub włącznika podłącz omomierz lub żarówkę i odpalaj. Jeśli jest duży opór lub żarówka świeci słabo albo wcale- styki są zaśniedziałe. Włącznik raczej nie jest rozbieralny, więc wymiana.
  • Poziom 28  
    Grzegorz Padyasek napisał:
    Witam.
    Spróbój sprawdzić sam włącznik elektromagnetyczny. Mogą być zaśniedziałe główne styki. Podłącz "+" tam gdzie idzie cienki kabelek tj. "+" od stacyjki, a "-" na obudowę rozrusznika lub do śruby włącznika od strony rozrusznika (ta z grubym przewodem-linką). Do obu śrub włącznika podłącz omomierz lub żarówkę i odpalaj. Jeśli jest duży opór lub żarówka świeci słabo albo wcale- styki są zaśniedziałe. Włącznik raczej nie jest rozbieralny, więc wymiana.
    Wg takich porad to można spalić auto, albo zrobić jakieś bum.Jakubaku jak ty chcesz odpalić auto jak odłączasz główny przewód.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Sprawdź dokładnie jaki kabel przykręciłeś do elektromagnesu(na pewno czerwony?)

    Do górnej śruby mocującej rozrusznik przykręciłeś masę silnika?(czarny przewód)
  • Poziom 9  
    Witam ponownie, problem rozwiązany, rozrusznik jest ok, ja dałem ciała i podłączyłem faktycznie źle kable(duży plus wygląda dziwnie, dał bym sobie rękę... że to jest masa) wychodzi z wiązki prostokątnym uchem i jest bardzo podobne do ucha mocowania całej wiązki (stąd pewnie moja pomyłka)dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.