Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sony Ericsson K770i - odmowa naprawy gwarancyjnej

22 Wrz 2010 00:12 2849 7
  • Poziom 2  
    Niecały rok temu zakupiłam telefon Sony Ericsson w sieci Era. Aktualnie telefon uległ uszkodzeniu i trafił do serwisu, który odmawia naprawy gwarancyjnej.
    Powodem odmowy jest zerwana nalepka IMEI. Posiadam fakturę oraz gwarancję. Telefon nigdy nie był naprawiany, ani w żaden sposób modyfikowany.

    Odpowiedź z serwisu brzmi:
    Serwis stwierdził nieautoryzowana ingerencję w urządzenie brak naklejki z numerem imei.
    Informujemy, iż jest brak możliwości identyfikacji telefonu z dokumentami.
    Na podstawie warunków producenta serwis nie może się przychylić do Pańskiej prośby.

    Rozmawiałam z konsultantem Ery, który poinformował mnie, że serwisant widzi imei telefonu w systemie (mój komputer również wykrywa obecność telefonu) i brak nalepki nie powinien być problemem. Jednak serwisant uporczywie odmawia naprawy.
    Kto ma rację? Czy brak nalepki imei na telefonie uprawnia serwis do odmowy naprawy gwarancyjnej? No i oczywiście, co mogę dalej zrobić z tym zamieszaniem?
  • Poziom 42  
    A próbowałeś zamiast w trybie gwarancyjnym oddać im to w trybie niezgodności produktu z umową ? Cwaniakują, jak zawsze.
  • Poziom 34  
    W jakim serwisie odmawiają naprawy? Zapewne w którymś z punktów serwisowych, poproś żeby z Ery wysłali telefon bezpośrednio do centrum serwisowego SE (Regenersis lub W-support), tam brak naklejki IMEI nie powinien być problemem.
  • Poziom 2  
    Naprawy odmawia właśnie Regenersis. Na razie próbowałam jedynie naprawy gwarancyjnej.
  • Poziom 34  
    Dziwna sprawa, kilka razy miałem styczność z zerwaną lub nieczytelną naklejką i nigdy niebyło problemów. Polecam telefon do działu obsługi klienta i próbe wyjaśnienia sprawy, jeśli numer IMEI da się zczytać z płyty to niepowinno być problemu z naprawą gwarancyjną.
  • Poziom 42  
    Niestety, wygląda to na rutynowe zbycie trudnego klienta. Jeśli będą dalej ściemniać, polecam to, o czym napisałem wyżej. Zadzwoń do lokalnego rzecznika praw konsumenta, on ci wyłoży metodę postępowania.
  • Poziom 23  
    yogi009 napisał:
    A próbowałeś zamiast w trybie gwarancyjnym oddać im to w trybie niezgodności produktu z umową ? Cwaniakują, jak zawsze.

    Jeśli korzystał z gwarancji to już tylko ta droga mu zostaje, a w ogóle to na niezgodność towaru z umową ma się do 6 miesięcy. Pozostaje oddanie na gwarancję ponownie z odpowiednim pismem i tutaj rzecznik na pewno pomoże ...
  • Poziom 23  
    Full Gsm, nie masz racji. Niezależnie od tego, że wcześniej próbuje się skorzystać z gwarancji, zawsze można skorzystać z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego i to do dwóch lat od czasu zakupu. Tyle że reklamację składa się do sprzedającego, nie do serwisu. Po pół roku zmienia się tylko to, że kupujący może być obciążony koniecznością udowodnienia, iż towar był niezgodny z umową już w momencie zawarcia umowy kupna, czyli że np. jego konstrukcja lub elementy nie są tak wytrzymałe, aby dotrwać w sprawności 2 lata. W praktyce nie ma takich problemów, ale gdyby były, to koszt obciąża sprzedającego w ramach zwrotu kosztów reklamacji. Do korzystania z Ustawy nie są ważne naklejki IMEI, jedynie powinny być nienaruszone plomby, choć i to można załatwić poprzez ekspertyzę, że nie ma śladów działania wewnątrz, mimo zniszczonej plomby.