Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1,2 HTP nierówna praca na LPG,wypadają zapłony

mosfet 23 Wrz 2010 11:45 9340 23
  • #1 23 Wrz 2010 11:45
    mosfet
    Poziom 25  

    Witam.

    Na LPG na biegu jałowym silnik dostaje telepawki. Nie jest ważne czy silnik jest zimny, czy ma 90 stopni. Podczas telepawy VAG wykazuje nie-palenie cylindrów 1 i 3. Licznik 'missfire' (kanał 15) zwieksza ilość niewybuchów dla cyl 3 dużo szybciej niż analogiczny licznik dla cyl.1. Licznik dla cylindra 2 stoi w miejscu na zerze:
    1 - zwiększa się wolno
    2 - stoi na zero
    3 - zwiększa się szybko

    Podczas przygazówki wszystkie liczniki stają w miejscu, więc zapłony nie wypadają.
    Po przejechaniu okolo 20km w trasie, telepawa zanika lub co najmniej bardzo traci na intensywności.



    Poradźcie co może się dziać nie tak.


    UPDATE:

    Na benzynie VAG nie pokazuje wypadających zapłonów.

    0 23
  • #2 24 Wrz 2010 10:47
    mosfet
    Poziom 25  

    Ktoś poradzi co można sprawdzić w dalszej kolejności? Świece były wymienione jakieś 1.5kkm temu i nic to nie dało. Używam auta normalnie, bo podczas jazdy nie ma szarpania, przyspiesza i ogólnie jest nieźle. Na autostradzie spokojnie dojdzie do katalogowych 140km/h więc spadku mocy chyba nie ma. Niepokoi mnie jednak to telepanie na biegu jałowym i wypadające zapłony. Obawiam się najgorszego, że to głowica.

    1
  • #3 24 Wrz 2010 11:44
    przem27
    Poziom 29  

    W tych silnikach potrafi przeskoczyć łańcuch, miałem taki przypadek, objawy nie pasują do rozrządu ale może warto sprawdzić...
    pozdr

    0
  • #4 24 Wrz 2010 12:35
    gimak
    Poziom 37  

    Dla mnie, laika, przyczyny mogą być dwie: jedna - braki iskry na tych cylindrach - można sprawdzić czy ta sugestia jest trafna przez zmniejszenie przerwy na tych świecach, druga - niestrawna mieszanka gaz-powietrze na wolnych obrotach, a dlaczego to niech się głowią fachury od gazu. Raczej stawiałbym na tą drugą. Może być jedna i druga przyczyna - podobno nieszczęścia chodzą parami.

    0
  • #5 24 Wrz 2010 14:21
    mosfet
    Poziom 25  

    To zostaje obadać zamieniając moduły zapłonowe 'cewki' a potem wtryski gazu (oczywiście podmianka wężyka i podmianka złączki sterowania). Dobrze, że mam drugi cyl. zdrowy bo jest się do czego odnieść. Może pomiar kompresji oscyloskopem? (analiza przysiadania akumulatora podczas rozruchu) ?

    0
  • #6 24 Wrz 2010 19:49
    gimak
    Poziom 37  

    mosfet napisał:
    Może pomiar kompresji oscyloskopem? (analiza przysiadania akumulatora podczas rozruchu) ?

    Prawdę powiedziawszy nie słyszałem o pomiarze kompresji oscyloskopem, ale wszystkiego nigdy się nie wie. Co do akumulatora, to problemy nie występują przy rozruchu tylko na wolnych obrotach. Teraz gdy napisałeś o wtryskach to wyglądałoby na to że mieszanka na wolnych obrotach jest niewłaściwa. Ale w takiej sytuacji niespalona mieszanka jest wypluwana do wydechu i w takiej sytuacji prędzej czy później dochodzi do mniejszej lub większej detonacji w układzie wydechowym, chyba że w cyklach w których nie dochodzi do zapłonu wtryskiwacze nie podają paliwa (nie otwierają się) i przez to nie dochodzi zapłonu (cyklu pracy), bo nie ma się co zapalić. To takie moje dywagacje.

    0
  • #7 24 Wrz 2010 21:46
    mosfet
    Poziom 25  

    dzięki za sugestię.

    Pomiar kompresji oscyloskopem kiedyś to widziałem w jakiejś mądrej książce. Jeśli cylinder ma dobrą kompresję, to stawia większy opór rozrusznikowi niż cylinder z kompresją złą. Analizując przebieg napięcia na akumulatorze (tego jak ono siada podczas rozruchu) można mieć jako takie (porównawcze) pojęcie o kompresji. Tyle teoria, w praktyce nie próbowałem. Można sobie jeszcze podłączyć drugi kanał pod moduł zapłonowy, żeby wiedzieć kiedy który cylinder :)

    Do detonacji w wydechu nie dochodzi. W sumie może dobrym pomysłem będzie analiza spalin? Czy nie ma w nich gazu? Ale szybciej i taniej będzie zrobić przekładkę wtrysków.

    0
  • #8 02 Paź 2010 22:27
    mosfet
    Poziom 25  

    A teraz to jakiś Monty Python, bo inaczej tego nie wytłumaczę.

    Zamieniłem wtryski gazu między cylindrami 2 i 3. Przełożyłem rurki i złączki elektryczne do wtryskiwaczy. Telepanie ustało a zapłony przestały wypadać. Spodziewałem się, ze usterka 'przewędruje' z uszkodzonym wtryskiem, albo pozostanie na miejscu, jeśli to nie wina wtrysku....ale usterka ustąpiła... ja już nic nie rozumiem. Może przy wymianie wtrysków, przy okazji coś uszczelniłem (np. poprzez rozkręcenie i skręcenie opasek mocujących rurki od wtrysków).... zgłupiałem.

    0
  • #9 02 Paź 2010 22:41
    robokop
    Moderator Samochody

    Kolego szanowny, w przyszłości proszę dodać w treści postu typ instalacji LPG - znacznie uprości to i skróci wątek. A co do usterki - wypadanie zapłonów to albo zalewanie cylindra, albo mieszanka zbyt uboga dla prawidłowego zapłonu - czyli zbyt krótki/długi czas otwarcia wtryskiwacza, spowodowany złą jakością połączeń elektrycznych np, czy zasysaniem fałszywego powietrza.

    1
  • #10 02 Paź 2010 22:49
    mosfet
    Poziom 25  

    Sterownik Zavoli Alisei
    Wtryski Zavoli PAN
    Reduktor Zavoi Zeta N

    Rzeczywiście czasami pojawiał się sporadyczny błąd zbyt ubogiej mieszanki (obok błędu wypadania zapłonów 1 i 3 cylindra), ale podejrzewałem wadliwy wtrysk. Teraz można się skłaniać do zasysania lewego powietrza jak głównej przyczyny.

    Z połączeniami elektrycznymi już miałem problem. Teraz wszystkie wtyczki są hermetyczne, a połączenia kabli z blaszkami wtyczek lutowane.

    0
  • #12 12 Lis 2010 22:55
    mosfet
    Poziom 25  

    Z wtrysków Zavoli zrezygnowałem. Kolega z tego forum, polecił mi Magic Jety. Niestety na innym forum wieszają na tych wtryskach psy. Ja jak na razie jestem z nich zadowolony, muszę tylko mapę podstroić bo mam ogólnie za ubogo.

    Generalnie polecam stronę www.lpg-forum.pl sporo rzeczowej wiedzy o gazie w samochodzie.

    0
  • #13 09 Lut 2012 18:04
    Playton
    Poziom 9  

    Witajcie posiadam Fabie 1.212v problem polega na tym jak wyżej czyli po podłączeniu pod kompa mam błąd {WYPADNIĘCIE ZAPŁONU 2} Za czołem od prostych rzeczy przełożyłem wtrysk,świecę i cewkę zapłonową na 3 cylinder i po zresetowaniu mam nadal ten sam błąd {WYPADNIĘCIE ZAPŁONU 2}. Parametry bloków 1 i 3 cylinder stoi na 00 2 cylinder szybko rośnie 250 i rośnie, po chwili zaczyna od zera i tak w kółko.Zabrałem się do zmierzenia ciśnienia w cylindrach i na 1cyl 12.2 na 2cyl 8.4 na 3cyl 12.4. A rok temu robiona była głowica bo przeskoczył łańcuch

    0
  • #14 09 Lut 2012 18:09
    robokop
    Moderator Samochody

    Znowu masz głowicę do roboty - 8,4 atm to poniżej dopuszczalnej granicy.

    0
  • #15 09 Lut 2012 23:22
    Playton
    Poziom 9  

    Jutro się tym zajmę i dam odpowiedz też tak myślę że zawory do roboty pozdrawiam

    0
  • #16 10 Lut 2012 09:48
    mosfet
    Poziom 25  

    @ Playton
    Nie miałeś wcześniej błędów 'uboga mieszanka' ?
    Ja bym reklamował, po roku nie powinna się skopać. Z którego roku auto? Jaki kod silnika?

    1
  • #17 10 Lut 2012 17:58
    Playton
    Poziom 9  

    Witajcie Głowica już na stole.Zrobiłem teścik szczelności zaworków {zalałem naftą } okazało się że po dziesięciu minutach na 2cyl. jest pusto, poszło wydechem.Mam jeszcze problemik dlaczego mam czarne świece ,przepustnica wygląda jak bym miał diesel >masło< . Może to być wina zaworu egr bo przy rozkręcaniu zauważyłem stopiony przewód plastykowy idący od gruszki egr do filtra powietrza.

    Dodano po 16 [sekundy]:

    Dzieki za odpowiedzi robokop, mosfet .Mosfet nie podłączałem go pod kompa nie miałem potrzeby.

    0
  • #18 10 Lut 2012 19:14
    mosfet
    Poziom 25  

    Na bank coś Ci się kopie z EGRem. Ale nie widzę związku, żeby mógł wypalić zawory.. może zrobili Ci tą głowicę jakoś trefnie? Wady szlifu albo coś w ten deseń.

    0
  • #19 10 Lut 2012 19:19
    robokop
    Moderator Samochody

    Mosfet idź doradzać gdzieś indziej, bo tutaj tylko ciśnienie mi podnosisz - co ma EGR do "masła" na przepustnicy? Nic. Masło na przepustnicy to woda z olejem z odmy, normalne o tej porze i przy silniku nie pierwszej świeżości. Świece zaś czarne, bo pewnie nie rozgrzałeś dobrze silnika przed rozebraniem, okopciła je wzbogacona mieszanka. To tyle. Wklej dokładne zdjęcia gniazd tego słabszego cylindra i grzybków zaworów.

    0
  • #20 13 Lut 2012 18:41
    Playton
    Poziom 9  

    Witaj dziś dobrałem się do zaworków i są strasznie wypalone na 2cyl.Kupiłem nowe ze względu na duży ubytek.Kupiłem od razu uszczelniacze zaworowe 12szt a koszt niewielki.Jutro składam go jak tylko odbiorę głowice z planowania odpisze jak mi poszło

    0
  • #21 13 Lut 2012 18:44
    robokop
    Moderator Samochody

    Jak chcesz to złożyć bez poprawienia gniazd zaworów, to życzę powodzenia.

    0
  • #22 13 Lut 2012 19:20
    Playton
    Poziom 9  

    Może masz racje robokop z tym masłem czarnym na przepustnicy ale aż tyle ,dwa lub trzy pudełka zapałek bym wypełnił to mnie dziwi a auto pokonuje 2 razy w tygodni 350km Koszalin-Szczecin plus jazda na co dzień !!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gniazda są dotarte 12 sztuk bez lipy Robokop

    0
  • #23 13 Lut 2012 19:21
    robokop
    Moderator Samochody

    Masz skatowany silnik, który pluje olejem w odmę, dodatkowo zimne powietrze i skraplająca się z niego wilgoć. Było oddać tę głowicę do profi regeneracji, wymiana zaworów bez naprawy gniazd skończy się znowu ich wypaleniem.

    0
  • #24 16 Lut 2012 17:56
    Playton
    Poziom 9  

    Dziś autko odpaliłem chodzi idealnie brak błędów.Na początku chodził ja kosiarka i falowały obroty ale po ustawieniu przepustnicy kompem chodzi jak nowo narodzony.Po rozgrzaniu silnika do wentylatora sprawdziłem sprężanie i o dziwo jest tak 1cy-13 2cy-12.8 3cy-13.2.trasa próbna jutro piwek troszkę poszło . Jak by ktoś potrzebował schemacik rozrządu[ Łańcuszka ] wyślę na e-mail PS dzięki Robokop za miła współprace

    0