Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toledo III 5P 2.0 TDI 16V, silnik BKD pęknięta głowica.

kemid 23 Wrz 2010 12:34 14753 10
  • #1 23 Wrz 2010 12:34
    kemid
    Poziom 8  

    Witam, napisze może od początku co zaczęło się dziać z autem. Około 4 miesiące temu zawsze rano kiedy odpalałem silnik po nocy zapalał trochę cięszko tzn. zakręcił dłuższą chwilę i po chwili silnik zaskakiwał. Przez moment pracował nierówno i potem było OK. Domyślałem się że coś zaczyna szwankować ( podejrzenie pęknięta głowica) i z powodu że jest to silnik BKD zacząłem obserwować czy nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym, czy w tym samym płynie niema śladów oleju, , a także przyglądałem się spalinom (zapach) i olejowi (czy niema płynu w oleju oraz nalotu pod korkiem wlewu) Niestety chyba moje podejrzenia odnośnie głowicy się sprawdzają gdyż zaczęło ubywać płynu w zbiorniczku, spaliny zaczęły bardziej gryząco śmierdzieć, pod korkiem minimalny to minimalny ledwo widoczny ale nalocik biało-szary. Nie jestem mechanikiem ale ogólnie wiadomo jakie są silniki BKD, jaką mają lipną głowicę i jak rozpoznawać początki umierania tych głowic. Mój problem teraz jest taki: jak to naprawić?

    1.Wymiana silnika na taki sam ale młodszy (bez osprzętu bo mam, ale jak trafić na coś dobrego bo to jest sztuka.)

    2.Kupno używanej głowicy i zaadoptowanie jej do mojego silnika – niestety tutaj to też loteria jaka to głowica, czy wszystko OK., czy nie była już spawana itp.

    3.Spawanie mojej głowicy i doprowadzenie jej teoretycznie do stanu przed pęknięciem ( czytałem o tym dużo i różnie bywa z taką naprawą, koszt około 1000-1500zł.

    4.Zakup nowej głowicy firmy AMC, które nie mają już wady konstrukcyjnej jak oryginalne, koszt nowej głowicy:

    - gołej 2200zł
    - uzbrojonej 3200zł. ( Nie wiem dokładnie co kryje się pod zwrotem uzbrojona. Dzwoniłem do firmy IC i z tego co mi powiedziano to że jest z zaworami i sprężynkami. Ciekawe w sumie co to za zawory i jakiej firmy? Pytałem czy z zaworami tzn. uszczelniacze i cala reszta która siedzi na zaworze. Odpowiedz była że chyba tak ale według mnie mówił to pan przy komputerze a nie człowiek z magazynu. Jeżeli to możliwe to proszę o jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę przy zakładaniu nowej głowicy. Co mogę przełożyć ze starej do nowej (przebieg silnika 130). Napiszę kilka kosztów które znam:
    - głowica goła 2200zł
    - głowica uzbrojona 3200
    - zawór oryginalny 92 zł-110 zł, podobno nieoryginalne a jakieś dobre około 40zł - sztuk 16
    - uszczelka pod głowice oryginalna 200zł
    - uszczelka pod pokrywę 75 zł
    - śruby do głowicy oryginał 150 zł komplet
    Z tego powodu że to silnik 16V w głowicy jeszcze dwa wałki, popychacze zaworów i trochę drobnicy wokoło jeszcze tez się znajdzie . Proszę na to co napisałem wziąć poprawkę że nie jestem mechanikiem i szukam dobrej rady: CO Z TYM BAŁAGANEM ROBIĆ. Bo jeżeli mam wymienić całą głowicę na nową, uzbroić ja we wszystko nowe plus koszty mechanika i cała reszta to koszty wyjdą kosmiczne. Może coś nadaje się do przekladki ze starej głowicy. Moje auto to: Seat Toledo III 5P 2.0 TDI 16V, silnik BKD, rok produkcji 2004 modelowy 2005. Dziękują za ewentualne porady i pozdrawiam.

    1 10
  • #2 23 Wrz 2010 15:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 23 Wrz 2010 22:55
    kemid
    Poziom 8  

    Witam, napisałem taką sumę za spawanie głowicy ( SKONKFREZ Z WARSZAWY) bo zawsze zakładam że jeżeli firma mówi mi cene od 1000zł do 1500zł za kompleksową całkowitą naprawę głowicy (zakładam że zrobią wszystko co potrzeba) to niema opcji żeby wzieli 500zł. Wolę się miło rozczarować i zapłacić mniej niż ktoś mi powie np.400zł a potem krzyknie 1000zł. Spawanie w moim przypadku to ostatnia pozycja do której bym sie skłaniał. Ten samochód dostaje czasami w dupe jak leci przez pół europy i wolę nie myśleć czy jescze trzyma sie spawana ścianka czy już nie.

    0
  • #4 23 Wrz 2010 23:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 24 Wrz 2010 01:42
    kemid
    Poziom 8  

    Witam, napisałem przeciesz ceny głowicy nieuzbrojonej 2200zł firmy AMC, głowica uzbrojona też AMC 3200zł ,a głowica kupiona w ASO VW uzbrojona\kompletna kosztuje 3600 zł jak oddam swoją starą. Mam na nie gwarancje na 24 miesiące. Jeżeli mam dać powiedzmy 1000 zł za spawanie sprawdzanie znowu spwanie i tak wkółko zależy jeszcze jak i gdzie popekała to wolę dorzucić 1200 zł do tego 1000zł za np. spawanie i kompleksowe przygotowanie głowicy i mieć nową gdzie podobno takie opinie czytałem w necie firma AMC wyeliminowała wadę konstrukcyjną tych głowic. Tylko pytanie: czy nową gołą głowice moge uzbroić w graty z tej mojej popekanej? Rozumiem że prawdopodobnie nie wszystko da sie przełożyć by może nic sie nieda ale ewentulanie co musze kupic nowego do gołej głowicy a co moze sie nadać ze starej? Ja zawsze postępuje według zasady:CHYTRY DWA RAZY TRACI...Wystarczy że pospawana peknie drugi raz i juz koszty od nowa: mechanik, śruby,usczelki, i jescze kilka gratów jak to zwykle bywa dojdzie. Co z tego że firma spawajaca zrobi i da gwarancje dla nich to rybka wrzuca na warsztat zrobia swoje i koniec a ja zaplace koszty wymiany.

    2
  • #6 24 Wrz 2010 21:24
    licho23
    Poziom 20  

    Ten typ tak ma, kup głowicę , przewal biżuterię ze starej, oczywiście uszczelki nowe, rozrząd itp.

    0
  • #7 24 Wrz 2010 23:59
    kemid
    Poziom 8  

    witam, rozrząd ma przejechane 27 tys na 100% czyli też do wymiany?. Kurcze obawiam sie takiej sytuacji że kupuje nową gołą głowice ściagam moją peknietą chce przełożyć graty a tam znwu cos do wymiany. Nie liczyłem że rozrząd bedzie do wymiany. Czy zawory i cała reszta beda sie nadawać? bo żeby sie nie okazało że musze kupić nowy rozrząd, nową głowicę, zawory (interesują mnie raczej oryginały) i cala reszta też nowa. Przy takim kompletowaniu wyjdzie mnie drozej niż kompletna głowica nawet oryginalna za 3600zł. Kupił bym może jeżeli sie zdecyduje na kompletna głowice tą z firmy AMC za 3200 zł ale obawiam się jakie tam siedzą graty czyli zawory i cała reszta a w oryinalnej raczej beda pewne wszystkie bebechy.

    1
  • #8 08 Gru 2010 17:04
    Neomatrix1
    Poziom 1  

    Witaj Kemid

    Mam dokładnie ten sam problem i zastanawiam się, jak go rozwiązać. Ciekaw jestem, czy udało Ci się pomyślnie zamknąć temat. Będę zobowiązany za informacje.

    1
  • #9 09 Gru 2010 11:20
    DarekSz22
    Poziom 1  

    Witam,
    również mam identyczny problem jak kemid z silnikiem 2.0 TDI 140 km, 16V, BKD - od dłuższego czasu mój Golf z 2004 r. przy zimnym rozruchu zapalał z małym opóźnieniem, najpierw jakby się dławił i pracował nierówno, po chwili dopiero normalnie. Obserwowałem spore ubytki płynu chłodniczego. Postawiłem autko do mechanika, sprawdzili głowicę na szczelność i okazało się, że jest konkretnie pęknieta, bez szans na spawanie. Zamówiłem na Allegro używaną z 2008 r., ponoć również do BKD, ale jakież było moje zdziwienie, gdy mechanik Boscha stwierdził, że to nie do końca taka głowica. Zawory w mojej starej głowicy z 2004 r. są osadzone minimalnie powyżej powierzchni głowicy (ok. 0,5 mm) - zaś w nowej są o ok. 0,5 - 0,8 mm poniżej płaszczyzny. Zdaniem mechaników - jest to inna wersja głowicy, która do mojego silnika się nie nada. Na bloku starej głowicy widnieje napis V 320 - zaś na tej nowej V 130. Czy ktoś miał do czynienia z takim problemem? Zastanawiam się, czy aby nie zamówić w ASO VW nowej głowicy (po regeneracji fabrycznej) - jednak w dalszym ciągu nie udało mi się ustalić, jak powinny te zawory "leżeć". Nie chciałbym popełnić błędu i narazić się na kolejne koszty i nerwy. Ktoś ma pomysł??

    0
  • #10 12 Gru 2010 18:56
    szkieletor
    Poziom 12  

    Witam.Nie wiem kto stawiał diagnozę,że nie da się pospawać i zregenerować tej głowicy ale z mojego doświadczenia zawodowego to tylko ten kto spawa jest w stanie to stwierdzić.Te głowice spawa się wstawia gniazda i jest jak nowa.Co do zaworów to fabrycznie wystają 0,6mm nad płaszczyznę głowicy.Głowice którą kupiłeś ktoś już ostro regenerował,gniazdo zawór i dlatego tak poszły do dołu.

    0
  • #11 01 Lis 2018 13:22
    TM_Electronics
    Poziom 8  

    Aktualny koszt sprawdzenia, spawania głowicy oraz obróbki z uszczelkami to 850zł. W golfie problem objawiał się ubytkiem płynu ok. 1 litr na 500km w okresie od Października do Marca. W okresie wiosenno letnim płyn dolewałem raz ok. 1 litra. Robocizny nie wliczam w własnym zakresie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów