Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDDCi 2001r 115km

Dario87 23 Wrz 2010 16:19 3899 11
  • #1 23 Wrz 2010 16:19
    Dario87
    Poziom 2  

    Witam. Mam problem z Fordem Focusem 1.8 TDDCi 2001r 115km. Auto nie chciało odpalić,za trzecim razem z trudem odpaliło przy dodaniu gazu. Następnie podczas jazdy autu nie szło tak jak powinno. Kiedy zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem z trudem wyskoczyła kontrolka od świec żarowych i podczas jazdy po zredukowaniu biegu z 5 na 4 silnik zgasł i od tej pory nie chce odpalić. Na komputerze wyskoczył błąd na pompie Rotor Cam 1. Pompę jednak sprawdziłem i okazało sie że niby jest ok więc proszę o pomoc i pytam sie co jeszcze mogło ulec zepsuciu??

    0 11
  • #2 01 Paź 2010 23:03
    Dario87
    Poziom 2  

    okazało sie ze wszystkie wtryski były walnięte ale auto i tak nie odpala,ropa w ogole nie dochodzi do wtryskow,pomocy!!!

    0
  • #3 03 Paź 2010 09:42
    jurekk55
    Poziom 35  

    Dario87 napisał:
    okazało sie ze wszystkie wtryski były walnięte


    I o co kaman?
    Wtryski zmieniłeś ,jakie jeszcze kontrole i wymiany części były(pomijam odpowietrzenie układu:D)

    0
  • #4 03 Paź 2010 13:33
    Scalak5
    Poziom 22  

    Co znaczy pompa niby ok albo dobra albo zła na niby to auto nie odpali.
    Jak stwierdziłeś wtryski?
    Co z filtrem paliwa?
    Co z układem paliwa od zbiornika do pompy?
    Co z paliwem jakość?
    Nic nie wiemy o tym aucie powróżymy sobie z fus.

    0
  • #5 06 Paź 2010 16:09
    mgrka
    Poziom 11  

    Przecież to na 99% Delphi pompa się rozleciała i opiłki są w całym układzie.
    Pompa przewody wysokiego ciśnienia, zasobnik do wymiany, wtryski do regeneracji albo wymiany zbiornik do wymiany.Koszta od 6 do 12 tyś

    0
  • #6 15 Lis 2010 14:56
    Dario87
    Poziom 2  

    zapomniałem napisac,sorki. Pompa do wymiany,opiłki w całym układzie,wtryski do regeneracji,czujnik cisnienia paliwa tez musiał byc wymieniony.

    0
  • #7 21 Lis 2010 21:17
    pole22michal
    Poziom 9  

    mgrka napisał:
    Przecież to na 99% Delphi pompa się rozleciała i opiłki są w całym układzie.
    Pompa przewody wysokiego ciśnienia, zasobnik do wymiany, wtryski do regeneracji albo wymiany zbiornik do wymiany.Koszta od 6 do 12 tyś


    W jaki sposob moglo dojsc do takiego uszkodzenia?

    Michal

    0
  • #8 22 Lis 2010 09:02
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    pole22michal napisał:
    W jaki sposob moglo dojsc do takiego uszkodzenia?Michal


    Wszyscy jak usłyszą tdci 2000-2006 to mówią "Delphi!" i kiwają głowami.

    Tylko że mój kolega po rozebraniu układu wtryskowego miał poparzone ręce kwasem...
    Jeżeli ja czytam, że w trakcie kontroli na stacji znanej sieci na literkę "S" wykryto opał chrzczony kwasem, to ja wymiękam... Tego nie wytrzyma żaden układ. Zresztą ja kiedyś w pompie rotacyjnej Boscha (w Transicie) ukręciłem wałek - zatarta głowica... W środku była czerwona od osadu... A przytarcia nieraz się zdarzały... Jeżeli ktoś przejedzie 1,5 mln km, to go to czeka w tym czasie prawie na 100%. Jeżeli przejedzie 100kkm, to ma szanse jak 1:10... I tyle...

    O ile pewnym zabezpieczeniem w klasycznych układach z pompą rozdzielaczową jest dolewanie Mixolu do paliwa, to w układach CR pozostaje regularne stosowanie markowych preparatów myjących oraz.... nadzieja na szczęście.

    1
  • #9 23 Lis 2010 20:21
    pole22michal
    Poziom 9  

    wojciechjanusz napisał:
    pole22michal napisał:
    W jaki sposob moglo dojsc do takiego uszkodzenia?Michal


    Wszyscy jak usłyszą tdci 2000-2006 to mówią "Delphi!" i kiwają głowami.

    Tylko że mój kolega po rozebraniu układu wtryskowego miał poparzone ręce kwasem...
    Jeżeli ja czytam, że w trakcie kontroli na stacji znanej sieci na literkę "S" wykryto opał chrzczony kwasem, to ja wymiękam... Tego nie wytrzyma żaden układ. Zresztą ja kiedyś w pompie rotacyjnej Boscha (w Transicie) ukręciłem wałek - zatarta głowica... W środku była czerwona od osadu... A przytarcia nieraz się zdarzały... Jeżeli ktoś przejedzie 1,5 mln km, to go to czeka w tym czasie prawie na 100%. Jeżeli przejedzie 100kkm, to ma szanse jak 1:10... I tyle...

    O ile pewnym zabezpieczeniem w klasycznych układach z pompą rozdzielaczową jest dolewanie Mixolu do paliwa, to w układach CR pozostaje regularne stosowanie markowych preparatów myjących oraz.... nadzieja na szczęście.


    Czy moglbys polecic dobry sprawdzony srodek do czyszczenia wtryskow. Mam przejechane 110.000 km, czy warto lac to juz teraz?

    m

    0
  • #10 24 Lis 2010 09:06
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Ja leję STP. Mam swoje lata i jeszcze w komunie za Gomółki w latach pięćdziesiątych jak mi wpadły w ręce zachodnie pisma motoryzacyjne, to widziałem na zdjęciach sportowe auta oblepione nalepkami STP.
    I tak mi zostało - wiem, że firma z tradycjami, a nie firma krzak....
    STP produkuje do diesli dwa preparaty: jeden ogólny do całego układu, a drugi tylko do wtrysków. Ten ostatni oczyszcza końcówkę ze złogów sadzy, węgla, laki - czyli poprawia jakość rozpylania końcówki wtryskiwacza. Ten pierwszy czyści pompę, przewody, zbiornik z różnych osadów, wiąże wodę itd.
    Nie są drogie, w TESCO po 15 -18 zł.

    Jest kilka dobrych innych firm, np Liqui Moly i inne.
    Wlewam preparat przemiennie co ok 3-cie tankowanie.

    0
  • #11 24 Lis 2010 18:30
    pole22michal
    Poziom 9  

    wojciechjanusz napisał:
    Ja leję STP. Mam swoje lata i jeszcze w komunie za Gomółki w latach pięćdziesiątych jak mi wpadły w ręce zachodnie pisma motoryzacyjne, to widziałem na zdjęciach sportowe auta oblepione nalepkami STP.
    I tak mi zostało - wiem, że firma z tradycjami, a nie firma krzak....
    STP produkuje do diesli dwa preparaty: jeden ogólny do całego układu, a drugi tylko do wtrysków. Ten ostatni oczyszcza końcówkę ze złogów sadzy, węgla, laki - czyli poprawia jakość rozpylania końcówki wtryskiwacza. Ten pierwszy czyści pompę, przewody, zbiornik z różnych osadów, wiąże wodę itd.
    Nie są drogie, w TESCO po 15 -18 zł.

    Jest kilka dobrych innych firm, np Liqui Moly i inne.
    Wlewam preparat przemiennie co ok 3-cie tankowanie.


    Czyli spokojnie zapobiegawczo mozna do paliwa co 10-20 tys wlac taki specyfik - z dobrodziejstwem dla silnika oczywiscie?

    michal

    0
  • #12 25 Lis 2010 14:07
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Oszczędny jesteś!
    Ja leję co ok 3 tys., bo koszt naprawdę nieduży... To nie psuje silnika - kiedy kupujesz nowe auto - pracuje najlepiej, bo jest czyściutki jak dupa noworodka...

    0