Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie mogę połączyć Megane IphII 2000r 1,6 16v z komputerem...

ZAHYR 23 Sep 2010 22:45 6148 14
  • #1
    ZAHYR
    Level 32  
    Witam,
    Auto Megane IphII 2000r 1,6 16V ECU z tego co pamiętam to Sirius32.
    Mam problem z połączeniem ECU z komputerem za pomocą interfejsu typu KKL na ftdi232. Interfejs instaluje się, (sterowniki) wybieram odpowiedni port COM w programie (DDT2000, Scantool, Euroscan i jeszcze jakiś próbowałem), zapłon włączony i bez rezultatu - po nacisnieciu connect lub scan nie dostaje zadnego info - poprostu pusto albo komunikaty w stylu "interface not detected/connected". Czy potrzebuje jakieś konkretne ustawienia w sterownikach COM? Ma ktoś pomysł co może być nie tak? Czy na desce rozdzielczej powinny zapalać się jakieś kontrolki po podłączeniu interfejsu? Potrzebuje zdiagnozować jedynie osprzęt silnika - odczytać kody błędów, ewentualnie je skasować.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    ZAHYR
    Level 32  
    Scantool jak Scantool, ale DDT2000 powinno śmigać bez zająknięcia, a gdy wybiore w DDT2000 model to załaduje jedynie baze a po nacisnieciu scan nic sie nie dzieje...

    Aha, mam nadzieję że ten KKL OBD2 od VAG pasuje do renaulta??
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    ZAHYR
    Level 32  
    Motronic wrote:
    Niekoniecznie pasuje.


    Tzn że nie pasuje czy niewiadomo?
    Elektrycznie pinout w OBD2 jest taki sam, pozostaje standard transmisji, ale w obu przypadkach chyba jest wykorzystywany ISO 9141-2 (ftdi232 pracuje jako konwerter usb-rs232), więc wydaje się że powinno być to zamienne.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    ZAHYR wrote:
    Motronic wrote:
    Niekoniecznie pasuje.


    (ftdi232 pracuje jako konwerter usb-rs232)


    Nie ma się co dziwić.Z VAG-iem też niewypał.
  • #8
    ZAHYR
    Level 32  
    W specyfikacji interfejsu napisane jest że posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L, więc powinno śmigać. Jutro mogę załatwić wynalazek na ELM327, ale tym "cudem" nie połącze się chyba z DDT2000?

    Zostaje jeszcze opcja że mam uwalone ecu? Czy to raczej niemożliwe?

    Dodano po 1 [minuty]:

    jurekk55 wrote:
    ZAHYR wrote:
    Motronic wrote:
    Niekoniecznie pasuje.


    (ftdi232 pracuje jako konwerter usb-rs232)


    Nie ma się co dziwić.Z VAG-iem też niewypał.


    Niektórym "podobno" działa :cry: to co kombinować interfejs po samym RSie na max232?
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    W ten sposób mi "nagle"zaczął działać VAG :)na drugim laptopie bezpośrednio na RS
  • #10
    ZAHYR
    Level 32  
    Sprawdziłem przed chwilą na drugim laptopie - działa diagnostyka ECU. Czy w tym modelu jest możliwość kontroli lub zmiany parametrów UCH?
  • #12
    ZAHYR
    Level 32  
    Widziałem na screenie z DDT2000 że możliwa jest zmiana takich parametrów jak np automatyczne ryglowanie drzwi przy określonej prędkości (u mnie zatrzaskują się zaraz po ruszeniu przy okolo 10-15km/h), ilosc machnięć wycieraczką tylną po włączeniu spryskiwacza (w moim przypadku tylna wycieraczka po wlaczeniu spryskiwacza zatrzymuje się po prawie 2 minutach) i kilka innych opcji...
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    jackthenight
    Level 12  
    Motronic wrote:
    Zgadza się, logikę zamykania ustawisz, machnięć wycieraczki nie.


    W swojej Dacii Sandero 1.4 za pomocą DDT2000 zmieniam w UCH logikę machnięć wycieraczki bez najmniejszych problemów.
    Można zmienić logikę migaczy, świecenia lampki sufitowej, sygnału kierunkowskazów, rozmrażania tylnej szyby, logiki wycieraczki przedniej jak i tylnej i inne, zgodnie z opcjami jakie widać poniżej :

    Nie mogę połączyć Megane IphII 2000r 1,6 16v z komputerem...
  • #15
    Anonymous
    Anonymous