Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LOV ECO 783036 octavia I 1.6 75KM - zawór na rurce/diody

βonus 24 Wrz 2010 21:20 1724 1
  • #1 24 Wrz 2010 21:20
    βonus
    Poziom 10  

    sytuacja wygląda następująco:
    jakiś czas temu pojawił sie jakis problem z gazem, brat pojechał do gazownika i gazownik wymontował zawór z silniczkiem krokowym na gumowej rurce pomiedzy parownikiem a kolektorem dolotowym zamienił na zaworek na stałe ustawiony, wyregulowano instalacje i samochód jeździ ok

    ja sprawdziłem ten zawór z krokowym silnikiem i okazuje sie ze chyba sie zacinał na prowadnicy dlatego go gazownik wywalił, pozatym zawór był zmodyfikowany przez tych którzy pierwsi montowali instalacje tak ze pod zawór w środku była podstawiona śrubka (tak by zawór nie mógł sie całkowicie zamknąć miał mniejszy zakres ruchu), naprawiłem ten zawór żeby sie nie zacinał i poprawiłem tą śrubke (tez żeby była regulacja całkowitego zamknięcia)

    ostatnio wymieniłem filtr gazu i teraz zamontowałem ten zawór z krokowcem, śrubke pod zaworem odkręciłem tak żeby sie całkowicie zamykał, odpaliłem samochód chodzi ok jak dodaje sie gazu to słychać silniczek jak ujmuje sie gazu tez słychać silniczek (niestety nie zrobiłem jazdy próbnej),
    na jałowych obrotach na centralce świeciły się lampki raz zielona z żółtą raz czerwona z zółtą (wyczytałem gdzieś tu na elektrodzie że powinna chyba swiecić raz czerwona raz zielona wtedy jest prawidłowo, zaś ze stałym zaworkiem świeciła się zółta z czerwoną można było zakręcić lekko zaworek i zmieniało się na zieloną potem na zieloną z żółtą, zmieniało sie to też gdy silnik się rozgrzał),

    przestawiłem śrubke w zaworku tym z krokowcem (ta dostawioną regulującą gdzie jest dolne położenie zaworka) do stanu mniej wiecej takiego jak pierwsi gazownicy, zagasiłem silnik i próbuje odpalic i nie pali, odpaliłem na benzynie i przełączyłem na gaz silnik chodzi jakby go zalewało (albo gazu było za mało), przestawiłem ta śrubke z powrotem tak by zaworek był nie ograniczony i nic sie nei zmieniło pali tak samo słabo

    wróciłem do stałego zaworka i sprawdziłem co sie dzieje z tym z krokowcem i sie okazało ze nie domyka sie do końca tylko zostaje szparka ale działa prawidłowo nie zacina sie (przy połączeniu zasilania do instalacji LPG centralka robi "próbę" otwiera zawór do końca i zamyka)

    moje pytanie brzmi
    czy to ze auto troszke muliło poniżej 2700 obrotów po wymianie filtra gazu na tym stałym zaworku na rurce to mogła być przyczyna nieprawidłowej mieszanki? co oznaczą kontrolki na tym sterowniku?
    co daje w ogóle ten zawór z silniczkiem krokowym na rurce?
    ten stały zaworek jak sie okazało był prawie zamknięty szparka ze 2 mm czy to nie suszy mi silnika ubogą mieszanką gdy silnik pracuje na wyższych obrotach i potrzebuje wiecej gazu?
    jak zresetować ustawienia tej centralki czy wystarczy odłączyć zasilanie i po podłączeniu centralka adaptuje sie sama?

    jak widać moja wiedza jest mglista w tym temacie, dzięki z góry jak moderator przeniesie temat do innego działu

    0 1