Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento alarm na podczerwień

212empty212 24 Wrz 2010 21:56 2000 5
  • #1 24 Wrz 2010 21:56
    212empty212
    Poziom 9  

    Witam jestem szczęśliwym posiadaczem cinquecento ale posiadam w nim także pseudo alarm który chce usunąć dlatego szukam do niego schematów montażowych bo nie wiem jak się za to zabrać, żeby niczego nie usunąć. Nie znam niestety nazwy ani firmy tego alarmu jedynie załączę zdjęcia pilota. Alarm rozładowuje mi notorycznie akumulator i wystarczy jeden dzień przestoju a po za tym jest on na podczerwień i wyłączyłem go raz zwykłym pilotem do tv... Myślę nad instalacją nowego alarmu więc dobra była by rada które wiązki kabli zostawić a które wywalić(żeby nie zakładać wszystkiego od nowa bo przecież można przerobić chyba gniazdo po to żeby pasował pod nową centralkę).

    O to zdjęcia tego cuda:


    Cinquecento alarm na podczerwień Cinquecento alarm na podczerwień Cinquecento alarm na podczerwień

    0 5
  • #2 24 Wrz 2010 22:10
    tzok
    Moderator Samochody

    To znajdź centralkę i zobacz co tam masz "podciągnięte" za przewody. Zapewne na złączu centralki będziesz miał wyjście na odbiornik IR (to możesz wyciąć wraz z odbiornikiem) i resztę potrzebnych każdemu innemu alarmowi sygnałów - krańcówka z drzwi, zasilanie, 12V po stacyjce, wyjście na syrenę i ew. rozcinany obwód oraz wejście z czujnika udarowego/ruchu.

    Jak masz syrenę "aktywną" (z akumulatorem i wyłączaną awaryjnie na kluczyk) to na niej bym się skupił jeśli chodzi o rozładowywanie akumulatora.

    0
  • #3 24 Wrz 2010 22:17
    JCK
    Poziom 25  

    Ok zdjęcia pilota mamy, a co z centralka alarmową?
    Może tam sa jakieś opisy, nazwy.
    Patrz na płytki drukowane!
    Ważne:
    Jeśli nie odzbroisz alarmu, czy pomimo tego możesz uruchomić silnik?
    Próbuję pomóc w określeniu obszaru jego działania.

    0
  • #4 24 Wrz 2010 23:06
    212empty212
    Poziom 9  

    No to tak, nie próbowałem odpalać go na włączonym alarmie co zrobię jutro, syrena nie jest na kluczyk, jedyne co mogę zlokalizować to syrena i odbiornik ir. Potem kable wchodzą od odbiornika pod wygłuszenie i nie ma widu ani słychu o alarmie... Jutro poświęcę to popołudnie i zdejmę wygłuszenie. Nie mam doświadczenia żadnego z alarmami jedynie z elektryką i dlatego pytam się co mogę usunąć a co nie i ogółem chciałbym wiedzieć jak wygląda sterownik alarmu. Wydaje mi się, że muszę szukać jakiegoś plastikowego przedmiotu z wiązką kabli. Jak znajdę nazwę albo sam sterownik to zrobię zdjęcia i podeślę je.

    0
  • #5 25 Wrz 2010 19:40
    JCK
    Poziom 25  

    Najczęściej centralka umieszczana jest w kabinie ze względu na lepsze warunki.
    Szukaj pod deską rozdzielczą elementu jak sam opisałeś.
    Dobrze wykonane okablowanie alarmu nie różni się od samochodowego, podobne przewody, podobne taśmy izolacyjne.
    Niestety jeśli nie rozpoznasz na 100% urządzenia, pozostaje ci tylko jedna droga, którą już znasz. Po kabelku od IR do.....kłębka.
    Alarmy najczęściej odcinają zasilanie do układów zapłonowych, elektrycznych pomp paliwa,sterują światłami mijania lub kierunkowymi(alarm śwetlny).
    Jeśli pomimo zadziałania alarmu, możesz uruchomić silnik, to na 99% jego proste odłączenie nie spowoduje żadnych dolegliwości.
    Ważne, aby odłaczone kable pozostały dobrze odizolowane od siebie i masy pojazdu.

    0
  • #6 25 Wrz 2010 21:48
    212empty212
    Poziom 9  

    No to tak, przez godzinę szukałem pod deską i nie mogłem wykminić gdzie on jest położony i niestety czeka mnie zdjęcie całej deski rozdzielczej albo wytłumienia zaraz pod nią... Nie mogłem sprawdzić czy mogę odpalić na włączonym alarmie gdyż wziąłem się za świece i kupiłem na wymiar ale okazało się, że mam klucz pasujący do starych ale do nowych nie mam, i jedną założyłem za miast starej ale drugiej nie mogę dokręcić gdyż jest to wersja z silnikiem 700 i problem z dokręceniem tej drugiej świecy od strony kabiny... Ale to był taki mały oftopic :D


    Edit: No to tak samochód odpala na włączonym alarmie i nie gaśnie a alarm włącza się po kilku sekundach, moduł jest tak głęboko zakopany, że nie mogę do niego dostać :D . Kabel od odbiornika ir wchodzi w dywanik i wygłuszenie i znika jak by wychodził do komory silnika a kable od syreny identycznie wchodzą do środka i znikają. Czeka mnie niestety zdjęcie całej deski...

    0