Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Impulsator do tachografu MTCO 1324 w Sprinterze

25 Wrz 2010 16:56 3509 5
  • Poziom 19  
    Wiatm. W Sprinterze 413 cdi przestał działać prędkościomierz i nie "bije" kilometrów wszystko wskazuje na to , że uszkodzeniu uległ impulsator od tachografu ( Kienzle MTCO 1324). Zadzwoniłem do serwisu mercedesa powiedzieli 800zł na alle... 400zł, w instrukcji do tachografu jest napisane , że działa z czujnikiem kitas 2170, oryginalny czujnik jest plastikowy wygląda inaczej ale też ma 4 piny tutaj pojawia się moje pytanie. Czy mogę zastosować impulsator 2170 albo np. od iveco 90-99 on tez ma 4 piny i kosztuje 99zł albo 2159 . Z opisu z tej strony wynika , że można wymieniać ale impulsy w 2170 są podobno " kodowane". http://elektronikasamochodowa.com/content/view/81/58/

    Pozdrawiam Jarek
  • Spec od Mercedesów
    Większość aktualnie stosowanych w tachografach czujników ma cztery piny, a nie zawsze są one ze sobą zamienne. Poza tym weź pod uwagę, że taki czujnik po zamontowaniu musi zostać "sparowany" z tachografem przy pomocy urządzenia kalibracyjnego.
  • Poziom 19  
    A jeśli będę chciał założyć oryginalny impulsator (taki w plastikowej obudowie) to musi mieć on taki sam numer jak mój czy może być inny?
    moje numery: A 13 542 33 17
  • Spec od Mercedesów
    Literatura serwisowa Mercedesa podaje wiele różnych typów czujnika dla tachografu 1324 - dobiera się go jednak na podstawie numeru podwozia, gdyż 413 CDI było w wielu wykonaniach i z różnymi skrzyniami biegów. Jak chcesz jednak szukać zamienników, to zwróć uwagę na rodzaj i skok gwintu oraz długość części wkręcanej w skrzynię, gdyż w tym względzie jest również wiele typówW podanym powyżej numerze części najprawdopodobniej "połknąłeś" jedną cyfrę. Jeżeli jest to zero na początku, to jest ono ważne. Bez niego system części nie znajdzie.
  • Poziom 11  
    Dobór czujnika do tachografu:
    1. rodzaj
    2.typ
    3. długość
    4. ilość impulsów na obrót.
    ad 1) hallotronowy lub indukcyjny.
    ad 2) typów jest kila wiec to dobieramy do tachografu 2159 indukcyjny lub hallotronowy , czy 2170 indukcyjny "kitas" kodowany.
    ad 3) długość zależy od skrzyni biegów w aucie i tak najpopularniejsze długości to: L=19, L=21, L=35, L=90, L=110 mm. mierzymy od końca który wkręcamy do skrzyni biegów pomiar dokonujemy wraz z podkładka ( ona jest b.ważna), gwint w tych przetwornikach jest taki sam tym sie nie martwimy.
    ad 4) Ja znam 3 rodzaje odnośnie ilości imp/obr to 8imp/obr, 10imp/obr,100imp/obr.
    chyba to wszystko co trzeba wiedzieć przy doborze przetwornika do tachografu, oczywiście są 3 pin i 4 pin.
  • Poziom 19  
    Trafiła się okazja i kupiłem używany impulsator oryginalny do Sprintera.
    Pozdrawiam