Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara I vs. Mazda 323 VI

minty 25 Wrz 2010 23:37 1500 3
  • #1 25 Wrz 2010 23:37
    minty
    Poziom 8  

Witam. W niedalekiej przyszłości zamierzam kupić samochód. Cena nie więcej niż 14 tys.
    Ciągle studiuję, będę go więc wykorzystywał głównie do podróży na uczelnię, czasem do pracy,
    w sumie dziennie tak na oko 35-40 km.
    Nie jestem zdecydowany na żaden konkretny model, rozważałem już Astrę II, Octavię, Stilo, Vectrę, ale najwięcej ostatnio czytam na temat aut podanych w temacie.
    Wydaje mi się, że za podaną kwotę da radę znaleźć coś sensownego (chociaż nie mam doświadczenia w kupowaniu samochodów).
    Nie zależy mi na żadnych fajerwerkach - nie musi to być demon szybkości i przyspieszenia, ot - po prostu ma mnie przewozić z pkt A do pkt B. Ważniejsze są dla mnie koszty związane z eksploatacją.
    Naczytałem się mnóstwa opinii na różnych serwisach i wyniosłem takie ogólne wrażenie, że Citroeny Xsara są bardzo awaryjne, ale takie 2.0 HDi potrafią przejechać 100km na 5,5l ON, za to Mazdy to po prostu auta "nie do zdarcia", ale takież 2.0 palą przynajmniej litr więcej niż Cytryny. Nie znalazłem nigdzie bezpośredniego porównania tych dwóch aut, więc może ktoś będzie w stanie się wypowiedzieć... Interesuje mnie raczej Diesel - mam dość ograniczone środki finansowe, ale nie jestem przekonany do LPG. Dzięki za opinie.

0 3
  • #2 26 Wrz 2010 16:10
    annubis17
    Poziom 14  

Na pewno nie szukaj jakiegoś oklepanego auta, które ma co drugi student bo takie samochody sa bardzo często w stanie agonalnym i nawet mimo ładnego wyglądu dosłownie się rozpadają.
    Unikaj jak ognia handlarzy, bo wetkną Ci padło na czterech kółkach.