Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Korekcja wtrysków common rail

26 Wrz 2010 08:41 50435 16
  • Poziom 9  
    Może ktoś mi rozszyfruje korekcje paliwa na wtryskach, samochód był zimny na wolnych obrotach 800, temperatura wody około 40stopni. :
    wtr 1 -1,94
    wtr 2 -1,20
    wtr 3 1,17
    wtr 4 0,25
    wtr 5 1,73
    dodam że to common raile silnik 2,4 jtd 20v
  • Poziom 36  
    Zweryfikuj jeszcze próbą przelewową i sam dojdziesz,skoro cyferki nic nie mówią to pokażą menzurki
  • Poziom 9  
    kolego ainal nie powielam pytań tamten post jest o stukaniu a ten o korekcji wtrysków, więc jak nie chcesz pomóc to po co piszesz?! (a czy jedno i drugie mają jakieś powiązanie to tego nie wiem) I nie o to chodzi że mi się nie chce, tylko każdy mechanik u którego jestem mówi że nie ma sensu ściągać michy bo to na pewno nie panewki, bo dawno by już "wyszło", stukanie troszkę się uciszyło po wlaniu półsyntetyku więc obstawiam że to łańcuszek pompy. Próba przelewowa była robiona i wtedy wymieniłem wtryski 3 i 5. Teraz na miarkach pokazuje tyle samo.
  • Poziom 27  
    sebmoll napisał:
    kolego ainal nie powielam pytań tamten post jest o stukaniu a ten o korekcji wtrysków

    Czyli nie chodzi o to że stuka? :)

    sebmoll napisał:
    więc jak nie chcesz pomóc to po co piszesz?!

    Napisałem Ci co powinieneś sprawdzić i dlaczego, nie wyssałem tego sobie z palca, Twoim zdaniem to nie jest chęć pomocy? A że to jest dla Ciebie niewygodne i się denerwujesz to już nie moja wina.

    sebmoll napisał:
    (a czy jedno i drugie mają jakieś powiązanie to tego nie wiem) I nie o to chodzi że mi się nie chce, tylko każdy mechanik u którego jestem mówi że nie ma sensu ściągać michy bo to na pewno nie panewki bo dawno by już "wyszło"

    A po co chcesz zaglądać do panewek? Napisałem że gdyby to była wina przykładowo panewki to waliło by najmocniej na wolnych obrotach gdzie wydatek pompy oleju jest najmniejszy.

    sebmoll napisał:
    , stukanie troszkę się uciszyło po wlaniu półsyntetyku więc obstawiam że to łańcuszek pompy. Próba przelewowa była robiona i wtedy wymieniłem wtryski 3 i 5. Teraz na miarkach pokazuje tyle samo.


    Sam napisałeś że wymieniłeś tylko te co lały, nie robiłeś pełnego testu wtryskiwaczy. Próba przelewowa nie ukarze zawieszania, pisałem Ci że wtrysk nie musi lać ale może nie otwierać się dla małych impulsów. Brak dawki pilotującej to zawsze jest klekot, jeśli 4 gary idą cicho i jeden klekocze bo niema dawki pilotującej to... co usłyszysz w szumie pracy silnika?

    Nigdy nie znajdziesz problemu w taki sposób jaki próbujesz, chyba że będzie to ślepe szczęście. Jeśli chcesz zacząć diagnozować problem, zacznij od najbardziej prawdopodobnych i najłatwiejszych do wyeliminowania przyczyn.

    P.S. W życiu nie słyszałem aby łańcuch hałasował w taki sposób ale... nie mój cyrk, nie moje małpy.

    Życzę szybkiego rozwiązania problemu.
  • Poziom 9  
    a ja słyszałem (gdzieś czytałem artykuł ) wtryski common rail da się tylko sprawdzić w samochodzie podłączając kompa. Dlatego podałem czasy trysków bo może ktoś mógłby o nich coś powiedzieć. nie sztuka oddać samochód do jakiegoś serwisu i wybulić kasę za rzekome usterki, a problem nadal będzie po prostu mnie nie stać
  • Poziom 27  
    Piszesz że nie sztuka oddać auto komuś do naprawy i wybulić kasę, to sam napraw. Co myślisz że ci którzy dysponują profesjonalnym sprzętem biorą kasę za zgadywanie???

    A co do artykułu to brak słów. Najlepiej napisz do nich i zaptaj jak przy pomocy komptera w aucie, sprawdzić rzeczywistą dawkę wtrysku dla wybranych ciśnień i czasów trwania (w miarce wychodzi np. gdy wtrysk nie reaguje na małe impulsy), chętnie sie tego dowiem. Średni tester do auta to wydatek kilkunastu tysięcy zł a sprzęt do wtrysków... o jakąś jedną liczbę w cenie więcej. No ale człowiek całe życie się uczy.
  • Poziom 9  
    kolego czy możesz mi coś powiedzieć na temat tych korekcji czy nie? jak nie to po co tyle piszesz i w ten sposób mi nie pomagasz??
    O to artykuł o którym pisałem:
    Jak można zdiagnozować wtryski Common Rail, że one leją, ponieważ nie daje się ich wykręcić? Co to znaczy? Może diagnosta odmówił dalszej współpracy, gdyż nie mógł wykręcić wtrysków? Zmień natychmiast diagnostę!!! Wtryskiwacze CR można skutecznie sprawdzić jedynie na silniku, nie poza nim. To po pierwsze. Wtryskami CR steruje komputer wtryskowy , nie pompa wtryskowa rozdzielaczowa tdi. Zatem nie ma możliwości testowania wtryskiwaczy poza silnikiem, poddając próbie ciśnienia otwarcia na podobieństwo ciśnienia pompy wtryskowej tdi. Jedynym sposobem sprawdzenia czy wtryski "leją" czy nie - jest "zajrzenie" do pamięci komputera wtryskowego (nazywanego zamiennie sterownikiem lub urządzeniem sterującym) poprzez 16-pinowe złącze diagnostyczne EOBD. Parametrami "kluczowymi" są:
    1. Korekcja wtryskiwaczy - jeżeli odchyłki dawki wtrysków przekraczają 1,5 mg/skok lub ponad 30% w porównaniu z sąsiednimi, można podejrzewać wtryskiwacze "ponadnormatywne", pod warunkiem, że jeden lub dwa mają podobne, duże odchyłki na "plus" lub "minus". Jeżeli cztery wtryski maja jednakową, zbliżoną i bardzo wysoką korekcję na "plus" lub "minus" to wina nie leży po ich stronie, że silnik np. źle zapala lub szarpie, lecz po stronie pompy wysokiego ciśnienia. Zakwalifikowanie do demontażu - po dalszych badaniach.
    2. Dawka wtrysku średniego (albo średnia dawka wtrysku) - jeżeli przekracza znacznie ponad 30% dawki wymaganej (teoretycznej, normatywnej) - oznacza dużą rozbieżność pomiędzy poszczególnymi wtryskiwaczami;
    3. Początek wtrysku (kąt wyprzedzenia wtrysku) - jeżeli różnice sięgają ponad 30% do wartości zadanej, oznacza że komputer "był zmuszony" regulować fazy wtrysku wskutek zbyt dużych różnic ciśnień paliwa na wtryskiwaczach;
    4. Ciśnienie paliwa na szynie (Common Rail) - jeżeli występuje różnica pomiędzy ciśnieniem wymaganym a rzeczywistym, to obserwuj korekcję wtryskiwaczy i jednocześnie pkt 2 i 3. Jeżeli spadek ciśnienia paliwa jest powiązany z jednoczesną b. dużą korekcją jednego- dwóch wtrysków, dużymi odstępstwami od dawki średniej, a także różnicą kąta wtrysku, to mamy prawdopodobnie do czynienia z usterką wtryskiwaczy lub nieszczelnością cylindrów.
    Jeżeli natomiast spadek ciśnienia paliwa kojarzymy z jednoczesną bardzo dużą korekcją na "plus" wszystkich czterech wtryskiwaczy, znaczną odchyłką dawki średniej paliwa oraz różnicami w kątach wtrysków, to wykluczamy winę wtryskiwaczy.

    To tyle "wstępu do bajek"... Chodzi o uzmysłowienie samemu sobie, jak mylne są diagnozy zawodowych diagnostów, którzy często nie rozróżniają pompy wysokiego ciśnienia Common Rail (pompa CR lub HP - High Pressure) od rozdzielaczowej pompy wtryskowej tdi. Brak rozeznania w tej kwestii wyklucza, moim zdaniem, zrozumienie chociażby tej zasady, że nie można wywalać wtryskiwaczy CR z silnika, zanim nie sprawdzi się ich bardzo dokładnie przy pomocy jedynego, wiarygodnego źródła, które nimi steruje i reguluje - tj. komputera wtryskowego. Wyjęcie wtryskiwaczy z silnika powoduje odcięcie kompletne od informacji na ich temat. W jaki sposób można sprawdzić na warstacie, czy wtryskiwacz podaje odpowiednią dawkę, ciśnienie i czas wtrysku sterowany komputerem. Nie ma łączności z komputerem - nic nie jest w stanie przetestować i sprawdzić, co się stało z wtryskiwaczami, ponieważ nie ma takich testerów "zewnętrznych". W odniesieniu do zwykłych wtrysków tdi symulacja pompy rozdzielaczowej wtryskowej jest zupełnie wystarczająca, ponieważ otwiera się on pod wpływem ciśnienia otwarcia. Na wtryskiwaczach CR nie da się sprawdzić, ponieważ otwiera je elektrycznie komputer, nie pompa wtryskowa. Możesz sobie "dymać" nie wiadomo jak wielkie ciśnienie otwarcia - wtryskiwacz ani drgnie, jeśli komputer nie poda mu impulsu prądowego na elektromagnetyczny zawór sterujący.
    Rozumiesz zatem od tej chwili, że kompletną bzdurą jest diagnoza pana Mnietka, że wtryskiwacze CR "leją" dlatego, że nie można ich wymontować... Niech pokaże Ci odczyt danych j/w. Nie ma danych - diagnoza jest "wyssana z palca", a raczej brudnego palucha...
    Cała historia Twojego "pędzidła" sprowadza się do "hasła klucza": czy silnik miał "full" diagnostykę z prawdziwego zdarzenia, a nie pomysły o lejących wtryskach. To jest pierwszy i być może jedyny krok w kierunku rozwiązania problemu.
  • Poziom 27  
    sebmoll napisał:
    kolego czy możesz mi coś powiedzieć na temat tych korekcji czy nie? jak nie to po co tyle piszesz i w ten sposób mi nie pomagasz??


    Znowu ględzisz że nie próbuję pomóc, Ty po prostu nie rozumiesz co do Ciebie piszę.

    sebmoll napisał:

    O to artykuł o którym pisałem:
    ...Wtryskiwacze CR można skutecznie sprawdzić jedynie na silniku, nie poza nim.
    To po pierwsze.


    To jest oczywiście BZDURA.

    sebmoll napisał:
    Wtryskami CR steruje komputer wtryskowy , nie pompa wtryskowa rozdzielaczowa tdi.


    TDI to skrót od Turbo Direct Injection, silniki o takim oznaczeniu występują zarówno z pompami VP44, VP37, układami PD jak i CR. Ale dla twórcy tych wypocin wszystkie TDI to to samo...

    sebmoll napisał:
    Zatem nie ma możliwości testowania wtryskiwaczy poza silnikiem, poddając próbie ciśnienia otwarcia na podobieństwo ciśnienia pompy wtryskowej tdi.


    Oczywiście jest do tego urządzenie, nie jest nawet podobne do starego testera mechanicznych wtrysków, niestety piszący nawet takowego na oczy nie widział, ba nawet nie wie o ich istnieniu. Dla porównania tester zwykłych wtrysków mieści się na biurku, tester wtrysków CR zajmuje wraz z osprzętem kilka metrów kw.

    sebmoll napisał:
    Jedynym sposobem sprawdzenia czy wtryski "leją" czy nie - jest "zajrzenie" do pamięci komputera wtryskowego (nazywanego zamiennie sterownikiem lub urządzeniem sterującym) poprzez 16-pinowe złącze diagnostyczne EOBD.


    O jej a co w przypadku wczesnych JTD ze złączem 3pin?
    BTW. W ten sposób nigdy sie nie dowiemy na 100% czy wtrysk leje czy nie,
    doprawy nie mam siły dalej kometnować tych pierdół, podobał mi sie jeden tylko wpis autora tekstu którym doskonale podsumował samego siebie:

    cyt. "To tyle "wstępu do bajek"..."

    :)
  • Poziom 9  
    skoro tak dużo wiesz o dieslach to czemu mi nie napiszesz czy te korekcje są dobre czy nie, mi tylko o to chodzi
  • Moderator Samochody
    ...przecież napisał: nic konkretnego z tych korekt nie można wywnioskować.
    Wtryski 1 i 2 mają skrócony czas wytrysku, 3 i 5 mają wydłużony, a 4 jest zbliżony do średniego czasu wtrysku. Niestety nie wiadomo jaki jest ten czas wtrysku i w jakich warunkach, dlatego nie można stwierdzić czy czas jest wydłużony, by wyrównać ilość podawanego paliwa (różny wydatek wtryskiwaczy) czy spalanie w poszczególnych cylindrach przebiega w różny sposób (np. słaba kompresja).
  • Poziom 9  
    no o to mi chodziło, po prostu z braku kasiory chciałbym sam jakoś dojść do jakiś wniosków, dzięki za odpowiedź.
    Kolego anial dzięki za wszystkie odpowiedzi jak będę miał kasiorę to pojadę do serwisu boscha żeby mi sprawdzili wszystkie wtryski i pompę. A ja jeszcze sam troszkę pokombinuję i pozamieniam wtryski miejscami i zobaczę czy korekty się zmieniły czy nie.
  • Poziom 36  
    sebmoll napisał:
    A ja jeszcze sam troszkę pokombinuję i pozamieniam wtryski miejscami i zobaczę czy korekty się zmieniły czy nie.


    No i dopiszesz dalszy ciąg "artykułu"?Kilka dni na forach i wiesz wszystko,po co lata doświadczeń i praktyki:D:D

    Pozamieniaj wtryski :D ale wtedy wygrzebiesz się problemu już sam ,bo tyle przecież już wiesz.Powodzenia
  • Poziom 39  
    najlepiej jak przełożysz wtryski do drugiego samochodu i porównasz wyniki. Skąd w ludziach taki ciąg do kombinacji?
  • Poziom 9  
    trzeba sobie samemu jakoś radzić:D
  • Poziom 11  
    sebmoll napisał:
    trzeba sobie samemu jakoś radzić:D

    Kup sobie eps200 do tego eps815+klucze przystawki pewnie coś koło 1mln z+ok 30 tyś na szkolenia i sprawdz sobie wtryski sam bo trzeba sobie jakoś radzić.
  • Poziom 9  
    mgrka napisał:
    sebmoll napisał:
    trzeba sobie samemu jakoś radzić:D

    Kup sobie eps200 do tego eps815+klucze przystawki pewnie coś koło 1mln z+ok 30 tyś na szkolenia i sprawdz sobie wtryski sam bo trzeba sobie jakoś radzić.


    kolego dziękuję za takie rady wsadź sobie je w d... jakoś sobie sam poradziłem pozdrawiam i zamykam temat bo i tak nic ciekawego się nie dowiem