Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan primera p12 2,2 dti czujnik położenia wału

Arulek 26 Wrz 2010 09:36 10949 5
  • #1 26 Wrz 2010 09:36
    Arulek
    Poziom 12  

    Witam mam pytanko gdzie znajduje się czujnik położenia wału korbowego w nissan primera p12 2,2 dti 126 KM rok 2003?

    2 5
  • Pomocny post
    #2 26 Wrz 2010 10:55
    KMal
    Poziom 33  

    Podłączony jest do pin. B20 i B21 sterownika.

    Nissan primera p12 2,2 dti czujnik położenia wału

    Nissan primera p12 2,2 dti czujnik położenia wału

    3
  • #3 26 Wrz 2010 11:24
    Arulek
    Poziom 12  

    Dzięki za dokładną odpowiedź czyli rozumiem ,że ten czujnik jest umiejscowiony pod tym przewodem od turbo, który zaznaczyłeś zieloną strzałka ? Ten czujnik wygląda bardzo podobnie do czujnika położenia wałka rozrządu , umiejscowionego wyżej.

    0
  • Pomocny post
    #4 26 Wrz 2010 12:46
    KMal
    Poziom 33  

    Dokładnie tam się znajduje - (tylko to nie ja "postawiłem" tą zieloną strzałkę, a program, który automatycznie to robi po najechaniu na nazwę w wykazie poniżej).
    Czujnik położenia wałka rozrządu, jest identyczny co do budowy (mechanicznej i elektrycznej), różnica jest tylko (jak widać - podłączenie proste i kontowe).
    Nissan primera p12 2,2 dti czujnik położenia wału

    Częstym błędem jest pochopna wymiana czujnika, bo tak zgłasza to diagnoza, a okazuje się, że był problem z kablem połączeniowym (czujnik - sterownik), lub złe styki na łączeniach. Nawet chwilowa utrata połączenia ekranu kabla z masą wykaże błąd.
    Zresztą zacytuję:

    Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Sprawdzić opór:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy.
    Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami cewki czujnika zmiany biegu na wyższy. Porównać z podanym oporem.
    Sprawdzić podłączenie do ECU:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy i ECU.
    Zmierzyć opór pomiędzy każdą końcówką złącza cewki i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om.
    Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
    Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
    Sprawdzić sygnał czujnika:
    Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby i porównać z pokazanym obrazem.

    2
  • #5 26 Wrz 2010 19:04
    Arulek
    Poziom 12  

    Dzięki za wyczerpująca odpowiedz bo ten problem jest ściśle związany z tym https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1775475.html > Nie mogę sobie z tym poradzić i wczoraj wpadłem na pomysł że przyczyną może być ten czujnik tylko nie wiedziałem gdzie on jest. znalazłem czujnik położenia wałka rozrządu i przeczyściłem go - faktycznie były do niego poprzyklejane jakieś farfocle i jak jutro będzie znów ciężko palił to wyczyszczę ten drugi.

    0
  • #6 03 Paź 2010 14:56
    Arulek
    Poziom 12  

    Temat zakończony. A usterka prozaiczna mianowicie przy odkręcaniu czujnika położenia wału korbowego zauważyłem , że urwany jest przewód od masy po jego przytwierdzeniu wszystko ok - pali na dotyk.

    1