Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zepsuta świetlówka kompaktowa - czy mogła się rozszczelnić?

Abecadeł 26 Sep 2010 10:52 3216 6
    Abecadeł
    Level 2  
    Witam!

Mam trochę laickie pytanie, związane z obawą czy aby ze świetlówki nie wydostały się pary rtęci, mianowicie: posiadam świetlówki Osram Duluxstar 15W/827 (w dodatkowej mlecznej bańce) i jedna z nich wczoraj zaczęła rozjaśniać się co jakiś czas - natomiast te 'mrugnięcia' nie wydają mi się żeby były zwykłym migotaniem (aczkolwiek jestem tylko laikiem...) z uwagi na niedużą częstotliwość. Wyłączyłem zaniepokojony światło, po kilku minutach usłyszałem takie ciche pyknięcie (czasem 'strzelają gwinty', ale czy to to?), potem świetlówki już nie udało się uruchomić.

No i pytanie - czy jest możliwe żeby świetlówka się rozszczelniła czy to raczej tylko elektronika nawaliła?

Z góry dzięki i przepraszam z poziom pytania :P
    :arrow: Abecadeł

Dodano po 45 [sekundy]:

Dodam, że pracowała już łaaadnych kilka lat... ;)
  • Helpful post
    mxs
    Level 26  
    Raczej elektronika padła.
    Abecadeł
    Level 2  
    Wczoraj poszedł mi kompakt w taki dość nietypowy sposób - wydzielając mnóstwo takiego 'chemicznego' swądu. Długo zastanawiałem się skąd w ogóle ten zapach, myślałem, że komputer się pali, gniazda, żelazko - więc nawdychałem się tego sporo.

A rurka była popękana na końcu i wydawało mi się, że nawet stopił się fragment szkła pod wpływem żarnika...

To już drugi problem ze świetlówkami w ciągu trzech miesięcy. Jak myślicie, ile się tego nawdychałem?... Wpadam w obłęd? ;)
    bestboy21
    Level 40  
    Abecadeł wrote:
    Wczoraj poszedł mi kompakt w taki dość nietypowy sposób - wydzielając mnóstwo takiego 'chemicznego' swądu. Długo zastanawiałem się skąd w ogóle ten zapach, myślałem, że komputer się pali, gniazda, żelazko - więc nawdychałem się tego sporo.