Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Mascott 02' 150 DCI, silnik gaśnie podczas jazdy.

lukasz530 26 Sep 2010 12:39 13042 11
  • #1
    lukasz530
    Level 13  
    Witam, posiadam firmowego mascotta z, którym są 2 problemu natury silnikowej a mianowicie:
    - Podczas jazdy pod górę gdy dodam gazu lub podczas rozpędzania zapala się lampka od świecy żarowej i auto słabnie ale po puszczeniu gazu na chwilę wszystko wraca do normy i lampka gaśnie.

    -Podczas rozpędzania i jazdy pod górę zaczyna migać lampka od świec i auto gaśnie, trzeba wtedy wyłączyć z zapłonu i ponownie uruchomić silnik lub lampka sama gaśnie i silnik się włącza. W obu przypadkach dzieje się tak kiedy wcisnę gaz w podłogę i wkręce na obroty powyżej 2.5 tyś lub po prostu wcisnę pedał w podłogę.

    Szef mówił że robił diagnostykę i wyskoczyły jakieś dwa błędy ale serwis nie chciał powiedzieć co to jest a szef nie chciał robić tego w serwisie bo jest to związane z wielkimi kosztami.

    Może ktoś z was mógłby mi pomóc? Co do filtrów to wszystkie były niedawno wymienione, paliwa lejemy na bardzo różnych stacjach lecz dobrych marek typu Orlen, BP.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    lukasz530
    Level 13  
    częstochowa.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    lukasz530
    Level 13  
    Przepraszam za przerwę. Byłem u mechanika, sprawdził czy wtryski, kostkę od wtrysków (wyczyścił), regulator cisnienia (wyczyścił) i jak narazie auto nie zgasło choć mało kilometrów zrobiłem ale zapaliła się lampka od świec i auto traci moc (prawdopodobnie przechodzi w tryb awaryjny)
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    piotrek25801
    Level 10  
    Kolego ten typ tak ma ;-) Silnik od mascota nie może jeżdzić na biodieslu (pytałem w serwisie) Żeby pozbyć się całkiem problemu musisz sprawdzić rampę paliwa, pompę wysokiego ciśnienia a dokładniej ten zawór który jest przy pompie no i wtryski. Za rampę w serwisie śpiewają koło 1 800 pln cena regeneracji nieraz przewyższa cenę nowej. Za ten czujnik na pompie zapłaciłem około 400 pln.
  • #8
    lukasz530
    Level 13  
    Problemu chwilowo nie było ale powrócił. Sprawdzany był regulator ciśnienia, wtryski (pod kątem lania), kostki od wtrysków. Wszystko ok.

    Nie jezdzimy na bio, normalny diesel najczęściej z BP, Statoil, Orlen i żadne inne stacje nie wchodzą w grę.
  • #9
    staszek1969
    Level 10  
    Witam
    Mam podobny problem. Podczas jazdy zapala mi się czerwona kontrolka silnika (mruga). W tym momencie wyłącza mi się motor i muszę się zatrzymać i przekręcić kluczyk do pozycji zero. Po chwili mogę ponownie odpalić motor. W serwisie sprawdzono układ paliwowy wraz z wymiana filtra. Zrobiono test przelewowy wtrysków. Niestety nie pomogło. Jeśli ktoś borykał się z podobnym problemem i się uporał byłbym wdzięczny za sugestie.
    Pozdrawiam
  • #10
    jankaz55
    Level 2  
    Przeczyść całe przyłącze elektryczne przy akumulatorze skupiając się na stanie przewodów plusowych. Pomogło mi w dwóch samochodach 160 dxi.
  • #11
    Aleksander_01
    Level 42  
    Robiłem podobną usterkę peugeocie z silnikiem bodajże 2,2 Hdi - gdy jechałeś spokojnie to wszystko było OK. Wystarczyło wcisnąć gaz do dechy i auto zamiast przyśpieszać przechodziło na wolne obroty + zapalał się check. Na testerze pokazywało jakiś błąd z ciśnieniem paliwa - wymieniono regulator, czujnik .....i nadal było to samo. Okazało się że winne były wtryski.
  • #12
    alexim
    Level 2  
    Witam,
    Mam takie same objawy czy komuś coś udało się zweryfikować?