Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny?

26 Sep 2010 15:15 55831 78
  • Level 10  
    Witam. tym razem zapytam fachowca ,może ktoś mi odpowie.
    Chciałbym oryginalny silnik wywalić, a zamiast niego dopasować inny , najlepiej oczywiście dezel , słyszałem że ktoś podrasował od malucha , ale to mało pocieszne z uwagi na spalanie .
    Co mi doradzicie. Jaki silnik byłby nie tylko mało palący ale i ,którego było by najłatwiej go dopasować?
    Niestety silnika z mt8 używki nie znajdę , to trzeba coś wykombinować.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 11  
    Mam podobny problem myślałem na silnikiem golfa 1.6D ale za duże ma obroty chyba jak na pojazd rolniczy i jest trochę za duży. Szukam zakładu który wstawił by szklankę (zrobił tulejowanie cylindra) najlepiej w Poznaniu.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 10  
    Nie tak dawno widziałem ogłoszenie na znanym i popularnym sklepie All...gro
    tam jakiś facet oferuje usługę właśnie wstawienia silnika pokazana była na zdjęciu taka tz 4 k 14 i dość, to ładnie wyglądało usługa owa przerobienia kosztowała 2500 zł .Silnik już nie pamiętam ale to był albo Reno albo z toyoty starszego typu tak było opisane .
  • Level 16  
    to ogłoszenie dalej jest na tym serwisie internetowym, silnik jest 1,8 od toyoty
  • Level 10  
    A co powiecie na silnik od T-25
  • Level 15  
    a może esiak ? s-7 .. chociaż mało mocy znowu
    multicar ?
    pracowałem u gościa i miał tz-4k13 z jakimś wymienionym silnikiem, tylko za pierona nie mogę sobie przypomnieć co to za silnik..
  • Level 10  
    Multikar jest chłodzony wodą
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Niekoniecznie. Są nrdowskie silniki diesla chłodzone powietrzem. Co ciekawsze, w układzie V i chłodzone powietrzem. Niestety nie jest ich dużo i się cenią.
    Były stosowane w starszych multicarach, agregatach PAD 8...
  • Level 11  
    Rzeczywiście silnik od multicara M22 pasuje idealnie ale jest trudno dostępny. Części są stosunkowo drogie, dlatego szukam alternatywy. Mój silnik po modyfikacji tłoka pracuje na cylindrze z powyrywanymi okienkami. Tłok ma pięć pierścieni (piąty wstawiony powyżej 4 istniejących), zamki pierścieni są poprzestawiane tak żeby nie trafiały w okienka. Szukam silnika który tanim kosztem da się wstawić zamiast oryginalnego.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Przypomnij parametry tego silnika. Z tego, co pamiętam, to tam jest dwusuwowy diesel. A żeby grzebać dalej, to przyznam się, jestem za leniwy ;)
    Czy silnik musi być koniecznie dieslem?
  • Level 11  
    Najlepiej żeby był to diesel. Oryginał to jedno cylindrowy, dwusuwowy diesel chłodzony powietrzem, 14KM, 660ccm. Silnik ten jest dość specyficzny posiada ciężkie koło zamachowe, max 2200obr/min.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    No właśnie, wszystko się rozbija o ten moment. Bo z małych diesli masz jeszcze litrowego daihatsu charade (kiedyś marzenie kowalskiego - auto z silnikiem diesla 1000 ccm) oraz silniczki diesla z mikrosamochodów Aixam (chyba 600 ccm).
    Ale chyba łatwiej ci będzie zdobyć coś z jakiejś maszyny budowlanej.
    Więcej byś znalazł w benzyniakach - maluch, trabant, zaporożec...
  • Level 11  
    Z silnikiem od malucha widziałem taką maszynę. Silnik ma za duże obroty (szybkość brak momentu), trzęsie gorzej niż oryginał niestety. I poza tym duże spalanie odstrasza.
  • Level 10  
    Witam wszystkich.
    Wszystko ciekawe tak jak już ktoś wspomniał maluch ma duże obroty .
    Pojawił się wątek o esiku 7 fakt to za mało ale jeśli chodzi o taki silnik to musi on mieć moc nie mniejsza od tego oryginału czyli są silniki Andrychowskie Silnik ANDORIA 1CA90 mocy 10km trochę za mało ale też jest Silnik ANDORIA 2CA90 co myślicie o tym.
  • Level 39  
    Może rozglądnij się za silnikiem Deutz (F2 L 912) 2 cylindry lub Hatz też 2 cylindry. Silniki powszechnie używane w sprzęcie budowlanym i chłodzone powietrzem.
  • Level 11  
    Może wiecie gdzie można kupić takie silniki? W jakich maszynach budowlanych występują? Może ktoś ma "dojście" do przetargów (wyprzedaży) wojskowego sprzętu (agregatu prądotwórczego serii PA). Mieszkam nie daleko jednostki Biedrusko, ale nie wiem jak można się dostać na taki przetarg gdzie szukać informacji.
  • Level 10  
    Witam.
    Owszem wymienione silniki istnieją ,ale to też ciężko dostępne ,jak i części .
    Największy problem to nie tylko dobrać odpowiedni silnik ale i by można z łatwością dostać części. Trzeba też wziąć pod uwagę żywiczność silnika ,no bo co z tego że pasuje a jeśli to jest akurat feler i ciągle będzie się psuł.wiadomo wszystkiego nie przewidzi ,ale jako poważni mechanicy maja rozeznanie co jak i gdzie. mam nadzieje że ktoś pomoże realnie rozwiązać owy kłopot.
    Osobiście mam tz 4 k 14 z jego starym silnikiem i gdyby nie coraz trudniej z częściami jak i dużymi kosztami zapewne nie szukał bym do tego zamiennika ,a drugim powodem jest to iż ciągnik ten jest mały, do moich prac niewielkich wystarczający i szkoda mi go spisywać na straty bo nie dość że się zmieści wszędzie to i dość obrotne to bydle. jego minus jaki sam widzę to sprawa orania
    kiedy chce się wyprostować to i narzędzie zmienia położenie,i człowiek się wkurza .Pozdrawiam wszystkich uczestników biorących w owym temacie udział, zawsze co więcej głów to nie jedna w dodatku pusta:)
  • Level 10  
    Witam, wszystkie nowe części do TZ4K14 kupisz w Hortmasz Skierniewice, ja też mam silnik do remontu i chętnie zamontowałbym coś mocniejszego o lepszej kulturze pracy ale w rozsądnych pieniądzach nie znalazłem. Myślałem o 126p tylko te obroty , chyba pozostanie wyciągnąc tysiaka i wyremontowac Slavie. Pozdrawiam.
  • Level 1  
  • Level 1  
    Nie wiem, po co zmieniać silnik na inny, skoro silniki 14-konne montowane w tz4k14 są nie do zdarcia. Silnik 14-konny ma wystarczająco dużo mocy na przełożeniu. Zaparty na ziemi tak długo będzie obracał kołami, aż się zakopie i zawiśnie na zwolnich, natomiast zaparty na asfalcie będzie tak długo buksował, aż się zetrą opony. Co najważniejsze - silniki oryginalne mało palą i są oszczędne. Co mogłaby dać ewentualna zmiana silnika, to szybszą jazdę ze względu na obroty, ale i tak po dziurach dużo szybciej nie pojedziesz, bo wypadniesz z niego. I co najważniejsze - silniki oryginalne w tz4k14 wiszą na kołnierzu, a silniki samochodowe są obsadzone na ramie, której tz4k14 nie posiada. Jest także jeszcze kwestia domontowania pompy hydraulicznej. Zatem kupno używanego silnika od samochodu, koszt jego montażu i koszty przeróbki, a w późniejszym czasie jego spalanie nie kalkulują się. Ciągnik został tak zaprojektowany, że mu ta moc wystarczy. Koszt remontu kapitalnego silnika do tz4k14 to 2000zł z robocizną, a silnik jest nie do zajechania przez najbliższych parę lat. Pozdrawiam.
  • Level 37  
    Te tematy o zamianie silnika w TZ -4K14 można by scalić, bo już co najmniej trzy aktywne znalazłem na forum.
  • Level 1  
    witam zmieniłem silnik w TZ-4K14 na 1ac90 andoria i jest ok

    Moderated By Błażej:

    Cieszymy się twoim szczęściem, ale może jakiś konkret? Ile roboty, co trzeba przerobić, co dorobić, jak? Że o zdjęciach nie wspomnę...

  • Level 31  
    no właśnie. może coś bliżej i obrazowo. ja też kombinuję, ale zawsze co więcej głów to może wynik ciekawszy. pochwal się.
  • Level 31  
    No. To się pochwalę swoją zmianą silnika w TZ4. Kupiłem złom z zatartym silnikiem uszkodzonymi skrzyniami biegów i w ogóle w stanie... Miałem rozbitego Opla Corsę z 1,5D i postanowiłem to ożenić ze sobą.
    Do dorobienia: flansza łącząca, wałek sprzęgłowy, prowadzenie łożyska, podparcie przodu i cała "infrastruktura".
    Jak coś nie tak ze zdjęciami to proszę Moderatorów o poprawkę.
    TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny?
  • Level 37  
    No, wielkie GRATULACJE!
    To Kolega się postarał: staranność wykonania sprawia, że pojazd robi wrażenie fabrycznie wykonanego - żadnej partyzantki czy "kompromisów".
    GRATULACJE raz jeszcze!
  • Level 31  
    Bardzo dziękuję za dobre słowo Zico63. Na czasie pochwalę się Tz-ką z założonym samorobnym spychem do śniegu. Sam jestem ciekawy jak sprawi się w pracy. Póki co to ma tylko lekkie roboty - szuflada na zaczepie i piach i drzewo wozi.
  • Level 9  
    Witam
    Może trosze odejdę od tematu ale właścicielom TZ może się przydać.
    Chciał bym przedstawić mój projekt w którym wykonałem wspomaganie do TZ-4K-14. Głównym celem było to by wykonać to najmniejszym kosztem który wyniósł mnie ok. 80zł.
    Do budowy użyłem:
    - Maglownica z Opla Omega B wersja angielska.
    - Pompa hydrauliczna z Audi 100.
    - Sworzeń wahacza ducato 18Q.
    - Kierownica z Citroena BX
    - Blacha 3mm.
    - Przewód ciśnieniowy.

    Oto zdjęcia z prac:
    TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny? TZ-4K14 -Zamiana silnika na inny?
    Wspomaganie sprawuje się super i polecam taki rodzaj posiadaczom TZ.
  • Level 31  
    Gratulacje. Widziałem Twoje zdjęcia na Youtube. Wykorzystanie elementów super, tylko miałem od razu par zastrzeżeń co do samej konstrukcji:
    1. blacha 3 przy przegubie jest wg. mnie za słaba. Tam oryginał mocowań ma ok. 6 mm i tego bym się trzymał.
    2. Czy sworzeń nie ma stożka? Jak pamiętam to w miejscu, gdzie go przykręciłeś jest wielowypust bez stożka.
    3. spawanie ramienia od przekładni kierowniczej celem przedłużenia- ten materiał daje się normalnie spawać, czy trzeba użyć specjalnej techniki /argon lub inna/?
    4. no i najważniejsze: jak widziałem na Youtube zabrałeś ciągniczkowi to co jest jedną z jego największych zalet- zwrotność. Chyba znacznie ograniczył mu się promień skrętu.
    Samo wykorzystanie w ten sposób elementów naprowadziło i mnie na nowy tor w poszukiwaniu wspomagania do mojej Tz-ki, bo do tej pory myślałem tylko o orbitrolu. Jeszcze raz gratulacje ciekawej konstrukcji i wykorzystania elementów.
  • Level 9  
    Ad.1. Przepraszam za błąd blacha ma grubość 9.5mm.
    Ad.2. Na sworzeń nałożona jest jest tuleja w której jest stożkowy otwór.
    Ad.3. Spawałem to zwykłą spawarką transformatorową, przedłużenie ramienia daje większy skręt.
    Ad.4. Promień skrętu jest zbliżony do oryginału.

    Pomysł z orbitrolem jest drogi i jest większa ingerencja w konstrukcje i mniej estetyczna (duża ilość przewodów ciśnieniowych).
  • Level 31  
    Mam jeszcze kilka pytań odnośnie samej konstrukcji. W jaki sposób zamocowana jest kolumna kierownicza?, Czy jest bezpośredni wyprowadzona z przekładni? Jaka jest jej "stabilność"? Do czego zamocowałeś drugi koniec drążka? Widzę, że przy zwolnicy. Czy w ogóle myślałeś nad zastosowaniem orbitrolu, czy od początku /mając podzespoły/ zastosowałeś Swoje rozwiązanie?
    Orbitrol jest droższy w porównaniu do Twojej konstrukcji, jednak kupując samą "przekładnie" i siłownik można "podpiąć" się pod seryjną pompę, a rozdzielacz jest blisko, a i estetyka samej konstrukcji nie jest aż taka brzydka.
    Ja mogę podzielić się sposobem np.: na zmniejszenie skoku dźwigni lewarka zmiany biegów co by za nim nie latać w kółko. Jeżeli to kogoś interesuje oczywiście.