Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła dzienne LED w Passacie B6 (C3)

mirpis 26 Wrz 2010 17:37 27600 21
  • #1 26 Wrz 2010 17:37
    mirpis
    Poziom 2  

    Witam wszystkich serdecznie i od razu proszę o wybaczenie, jeżeli mój wątek się powtarza.
    Zakupiłem dzienne światła tzw. Ledy (atestowane) i chcę je podłączyć do Passata z 2006 roku. Mam wersję podstawową (bez halogenów w zderzaku) i nie bardzo wiem jak wpić się z tymi światłami w instalację opartą na szynie CAN.
    Serwis VW twierdzi że muszę zmienić sterownik (?) bo podpięcie dziennych tak, by zapalały się automatycznie po włączeniu zapłonu i gasły po załączeniu światłe postojowych, nie jest mozliwe.
    Bardzo proszę doświadczonych elektroników o radę, jak najprościej wpiąć te światła do takiej instalacji, by nie spowodować komplikacji w prawidłowym działaniu CANA.
    Proszę o schemat takiej instalacji, za co z góry dziękuję.

    Pzdr.

  • #2 27 Wrz 2010 08:01
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Nie mam akurat schematu instalacji tego samochodu, ale po pierwsze potrzebujesz świateł dziennych z automatem DRL. Światła takie mają 3 przewody, które podłączasz kolejno:
    1. Do masy samochodu
    2. Do plusa zasilania po stacyjce (plus zasilania, który się pojawia po przekręceniu kluczyka)
    3. Do przewodu zasilającego żarówkę świateł pozycyjnych. Jeżeli masz w samochodzi magistralę CAN to trzeba będzie wyprowadzić go z którejś lampy, z przewodu zasilającego żaróweczkę świateł pozycyjnych.
    Układ będzie działał w ten sposób:
    Po odpaleniu samochodu świecą światła dzienne.
    Po włączeniu świateł pozycyjnych lub drogowych, światła dzienne gasną.

  • #3 27 Wrz 2010 21:00
    mirpis
    Poziom 2  

    Plumpi napisał:
    Nie mam akurat schematu instalacji tego samochodu, ale po pierwsze potrzebujesz świateł dziennych z automatem DRL. Światła takie mają 3 przewody, które podłączasz kolejno:
    1. Do masy samochodu
    2. Do plusa zasilania po stacyjce (plus zasilania, który się pojawia po przekręceniu kluczyka)
    3. Do przewodu zasilającego żarówkę świateł pozycyjnych. Jeżeli masz w samochodzi magistralę CAN to trzeba będzie wyprowadzić go z którejś lampy, z przewodu zasilającego żaróweczkę świateł pozycyjnych.
    Układ będzie działał w ten sposób:
    Po odpaleniu samochodu świecą światła dzienne.
    Po włączeniu świateł pozycyjnych lub drogowych, światła dzienne gasną.


    OK. Tylko czy takie podłączenie nie zakłuci pracy instalacji CAN?
    Nie znam dobrze takiej instalacji. Podobno działa ona na wzór komputerowej sieci, gdzie wszystkie odbiorniki się ze sobą komunikują? Czy wpięcie dziennych świateł nie spowoduje awarii takiej instalacji?
    Może dobrym wyjściem będzie poprowadzenie oddzielnej instalacji wprost z akumulatora i włączanie dziennych za pomocą ręcznego włącznika z zabezpieczeniem oddzielnym bezpiecznikiem?
    Może zna ktoś jakiś dobry warsztat w Krakowie, który może mi te dzienne podłączyć?
    Pzdr. i dziekuję za pomoc.

  • #4 29 Wrz 2010 07:12
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Nie zakłuci, ponieważ podpinasz się za sterownikiem świateł tzn. po stronie prądowej, a nie sygnałowej CAN.

  • #5 29 Wrz 2010 07:48
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Potwierdzam Bez problemu możesz podlączyć Osobiscie montując ,montuje dodatkowy wyłacznik żeby mozna bylo w każdej chwili ledy wylaczyć (prad po stacyjce ) Z pozycyjnymi możesz wpiąć sie w instalacje do tylnych światel już na instalacji Powodzenia

  • #6 29 Wrz 2010 08:24
    szpeco
    Poziom 14  

    Nie trzeba Ci sterownika, wystarczy przekaźnik rozwierany.

  • #7 29 Wrz 2010 22:53
    jerzyf
    Poziom 22  

    Światła dzienne nie mogą być włączane oddzielnym włącznikiem!. Muszą się włączać automatycznie po włączeniu stacyjki (silnika), tyle mówią przepisy w tym temacie!.

  • #8 30 Wrz 2010 16:12
    Staszek49
    Poziom 33  

    Aktualnie światła do jazdy dziennej nie muszą się zapalać ze światłami obrysowymi (postojowymi). Mogą się zapalać automatycznie po uruchomieniu silnika.

  • #9 30 Wrz 2010 16:36
    adamjur1
    Poziom 39  

    A taki stary "knyf" z malucha - światła dzienne włączasz między postojowe +, a mijania -. Jak są właczone tylko postojowe - świecą też dzienne z ich plusa a minus przez lampy mijania( nie łamie to przepisów) Jak zapalasz mijania - od nich przychodzi plus i gasi dzienne ( z plusa do plusa prąd nie popłynie)....
    Tylko w chwili działania długich - jeżeli gaszą wtedy mijania zapalą sie też dzienne ale przy świeceniu drogowych - długich i tak tego nie widać.
    Pozdr.J.

  • #10 30 Wrz 2010 16:45
    Jarooo!!!
    Poziom 16  

    Witam
    Kolego mirpis jesli Twoja swiatla maja przewod zasilajacy 2 zylowy musisz zalozyc przekaznik aby wylaczal swiatla dzienne po zalaczeniu swiatel pozycyjnych (w/g nowych przepisow dzienne dzialaja bez pozycyjnych).
    Swiatla dzienne wlaczasz przez styk rozwierny do + po stacyjce a cewke przekaznika miedzy - a swiatla pozycyjne.
    Jesli masz jeszcze jakies watpliwosci to prosze o pytania.
    Pozdrawiam

  • #11 30 Wrz 2010 20:01
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    adamjur1 napisał:
    A taki stary "knyf" z malucha - światła dzienne włączasz między postojowe +, a mijania -. Jak są właczone tylko postojowe - świecą też dzienne z ich plusa a minus przez lampy mijania( nie łamie to przepisów) Jak zapalasz mijania - od nich przychodzi plus i gasi dzienne ( z plusa do plusa prąd nie popłynie)....
    Tylko w chwili działania długich - jeżeli gaszą wtedy mijania zapalą sie też dzienne ale przy świeceniu drogowych - długich i tak tego nie widać.
    Pozdr.J.


    Za coś takiego policja może zatrzymać dowód rejestracyjny.
    Światła dzienne mogą być używane tylko i wyłacznie w dzień i jeżeli są to światła dzienne to nie mogą być właczone żadne inne światła.
    Postojowe służą tylko i wyłacznie jako postojowe i układ nie może pracować tak, ze zawsze, kiedy właczone są postojowe to świecą się dzienne, ponieważ nie mógł byś tak oświetlonego samochodu pozostawić na drodze w nocy, a czasami jest to wskazane lub wręcz konieczne.
    Po włączeniu świateł postojowych, mijania czy długich (drogowych), dzienne muszą być wyłączone.

  • #12 03 Maj 2011 23:46
    moro1981
    Poziom 2  

    Panowie zakupiłem taki zestaw drl i tak jeden kabel masa drugi do stacyjki puszczony ,trzeci do postoju trochę nie tak działa jak powinno ,jak daje stacyjke świecą ładnie daje postój przygasa na 50% mijania to samo ,
    dopiero jak podpięte zostało pod mijania to działa oki z tym że z postojowym świeci ,gdzie to wpiąć żeby poprawnie chodziło ,

  • #13 04 Maj 2011 06:38
    adamjur1
    Poziom 39  

    Miałem podobny problem w Renault espace - przyczyną były ledowe żaróki w przednich postojach - do przełączenia potrzebna jest wyrażna masa i wyraźny plus na tym punkcie - wymiana żarówek w postojowych na zwykłe 5W rozwiązała sprawę. Noramalnie byłoby więcej masy ale w nowyszych autach bardzo miesza zastosowanie do sterowania oświetleniem szyny CAN...
    Pozdr.J.
    ps
    więcej masy - potencjał "minus" przez włókno żarówki jest rozpoznawalny lepiej niż przez rezystor i diody w ledowych żarówkach postojowych - w tym drugim przypadku automatyka dziennych świruje
    swiruje - ma stany nieustalone
    W nowszych autach podanie + od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki DRL
    Przecwiczone na trochę lepszych niż allegrowe zestawach DRL.

  • #14 04 Maj 2011 08:20
    moro1981
    Poziom 2  

    Faktycznie mam założone ledy w postoje ale z opornikami te co tam sprzedają CAN BUS ,ciężki temat z tym :) spróbuję wsadzić zwykłą żarówkę zobaczymy czy się poprawi ,dziękuje za cenne wskazówki. Pozdrawiam

    Dodano po 19 [minuty]:

    niestety nie pomaga zmieniłem i jest to samo przygasają na 50 % pod mijania jest w porządku , z postojową pali się 100% mocy a pod mijania gaśnie.

  • #15 04 Maj 2011 20:57
    moro1981
    Poziom 2  

    chłopaki poczytałem trochę i w ustawie jest napisane że maja gasnąć drl po przełączeniu na światła mijania ,a nie pozycyjne więc nie potrzebnie się stresuję tym że pod pozycją nie gaśnie
    źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej

    Cytat:

    "Światła dzienne muszą być zainstalowane:

    * Symetrycznie względem osi pojazdu
    * Na równej wysokości
    * Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
    * Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
    * Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

    W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone

  • #17 04 Maj 2011 21:22
    moro1981
    Poziom 2  

    adamjur1 napisał:
    A może tu poczytać rozporządzenie ministrahttps://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1603897.html
    w cytacie bardzo szczegółowo opisane..
    Pozdr.J.

    nie można adresu otworzyć
    Cytat:
    Firefox nie jest w stanie otworzyć tego adresu, ponieważ protokół "ministrahttp" nie jest przypisany do żadnego programu.
    [/quote]

    dobra poradziłem sobie ;)

    ja mam rok 2006 auta , chyba dobrze to rozumiem że mogę tak mieć postój razem z drl ,a jak mijania dam to ma się wygasić
    Cytat:

    W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.

    Cytat:

    Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.

  • #18 17 Cze 2011 21:40
    bsosieccy
    Poziom 9  

    Witam serdecznie i powracam do tematu.
    Zakupiłem światła do jazdy dziennej i zamontowałem w VW Touran. Jak wiecie w tych samochodach zastosowana jest szyna CAN. Problem polega na tym że światła dzienne po włączeniu pozycji lub mijania przygasają i lekko mrugają a powinny się wyłączyć. Próbowałem wszystkich sposobów ale bezskutecznie. Pytanie moje czy można zastosować jakiś przekaźnik który będzie wyłączał te ledy w momencie włączenia świateł pozycyjnych lub mijania. Acha co najciekawsze wszystko działa jak należy do momentu odpalenia silnika. Przed odpaleniem ledy ładnie świecą nawet się wyłączają po włączeniu postoju dopiero kiedy odpalę silnik ledy przygaszają i mrużą. Mam nadzieje że napisałem to zrozumiale. Proszę o poradę jak zrobić żeby było OK. Pozdrawiam

  • #19 17 Cze 2011 22:26
    adamjur1
    Poziom 39  

    Można założyć przekażnik ( ta zrobiłem w Espace 3- jedno z pierwszych dzieci magistrali CAN)
    Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki ( powinny być przełączne lub rozwierne by skorzystać z gaszenia dziennych przy włączeniu postojowych) w szereg z plusem po stacyjce do dziennych( to już pewnie masz podłączone) przewód sterujący podłączyć do minusa ( masa pojazdu) da to pewne świecenie i gaszenie dziennych.
    Pozdr.J.

  • #20 25 Sty 2012 22:05
    kido20
    Poziom 1  

    Witam panowie... mam taki sam problem jak kolega z Tourana... na samym zapłonie wszystko działa jak należy... gdy opale silnik - światła zamiast zgasnąć przygasają. [VW B6] Gdyby kolega z wypowiedzi powyżej mógłby mi to omówić troszkę jaśniej bo nie znam się tak dobrze. Powiem od siebie że mam 3 kable: 1 podłączony do skrzynki z bezpiecznikami tam gdzie pojawia się prąd po włączeniu zapłonu; 2 podłączony do masy; 3 podpiąłem bezpośrednio do kabla od postojówek. Co mogę w tej sytuacji zrobić żeby lamy działały jak należy po odpaleniu auta?

  • #21 26 Sty 2012 11:49
    Rafi123321
    Poziom 1  

    kido20 mialem taki sam problem jak Ty. Wiec to co zrobilem to zainstalowalem przekaznik i na przekazniku dziala wszystko jak nalezy:) Mam rowniez automat (kupilem go aby latwiej zamontowac), ale widac, ze nie potrzebnie wiecej kasy wywalilem skoro i tak skonczylo sie na przekazniku...

  • #22 20 Lis 2012 17:44
    szycha
    Poziom 17  

    Witam.

    Podobny problem mam w Focusie 2 z 2009 roku.
    U mnie Ledy świecą jak należy, i to zarówno po samym zapłonie, jak i po odpaleniu. Wbudowany automat ogólnie działa poprawnie, lecz zauważyłem, że po włączeniu świateł mijania, zamiast całkiem przygasnąć, lekko się żarzą.

    Myslałem o wpięciu diody zennera, ma ktoś z Was jakiś pomysł?

    Lampy podłączone jak najbardziej prawidłowo:
    "+" po zapłonie
    "-" do "-" akumulatora
    automat do postojówki.

    <<<SZYCHA>>>


    To Dare is to do.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME