Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4 96r. 1.9TDI Problem z odpaleniem i wentylatorem

26 Sep 2010 20:45 5828 6
  • Level 9  
    Witam , wszystkich , od roku czasu eksploatuje Audi a4 1.9 tdi avant z 96r. autko zachowywało się idealnie , paliło na dotyk ,żadnych problemów z silnikiem aż do przedwczoraj.
    Od piątku mam problem z odpaleniem Pytam ponieważ na forach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
    objawy:
    - świece żarowe zapalają się dosłownie na 0,5sek mimo że autko stało przez całą noc w temp. od 8 - 12 C (wcześniej trochę dłużej to trwało)
    - przy pierwszym uruchomieniu "chechłocze" do 10sek teraz nawet trochę dłużej zanim odpali , później po zgaszeniu przez jakiś czas pali na "dotyk' po upływie kilku godzin mimo temp. 15 C znowu ma problemy z odpaleniem
    - W tym samym momencie pojawił się problem z uruchomieniem wentylatora od ogrzewania wnętrza nie uruchamia się mimo bezproblemowej pracy klimatronika .
    (wentylator uruchomił się jeszcze dwa razy i od tamtej pory echo)


    Czynności które wykonałem sam:

    - świece żarowe sprawne , dostają prawidłowe napięcie ( praca silnika po odpaleniu jest stabilna )

    - wentylator ogrzewający wnętrze nie jest spalony , filtry i klima była niedawno czyszczona i odgrzybiana . Jedyna niepokojąca rzeczą jest głośniejsza praca wentylatora przy najwyższych jego obrotach słychać "chuczenie" (jak się ostatnio uruchamiał)


    Po uruchomieniu VAGa nie odczytał żadnych błędów związanych z awarią ( jedynie powtarzający się co jakis czas błąd imob.)

    oto logi z bloków
    Audi a4 96r. 1.9TDI Problem z odpaleniem i wentylatorem Audi a4 96r. 1.9TDI Problem z odpaleniem i wentylatorem

    Podejrzewam , problem z czujnikiem temperatury paliwa , lub przepływomierz ale to tylko podejrzenia ,

    Prosze o Pomoc

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zapomniawszy dodać kilka dni temu wymieniałem olej silnikowy , filtr oleju i powietrza , rozrząd ma nabite około 30,000 km po za tymi usterkami nic się nie dzieje niepokojącego
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 27  
    79% wysterowania aby utrzymać początek wtrysku na poziomie 1,3stopnia to ewidentnie jest coś źle, nie dość że statyczny kąt będzie bardzo późny dlatego ciężko odpala zimny to brakuje regulacji dynamicznej przy nawet niewielkim obciążeniu. Możliwe że ścięło klin na wale lub pasek przeskoczył.
  • Level 9  
    co proponujesz w takiej sytuacji??

    Dodano po 20 [minuty]:

    Jest ktoś w stanie mi pomóc??

    Dodano po 7 [minuty]:

    zauważyłem że pasek zjechał nieco z zębów
  • Level 9  
    Dzisiaj Rano nie odpala już wcale , kręci i kręci nie zaskakuje
  • Photocopiers specialist
    Najprawdopodobniej, ścięło klina na wale. Zacząłbym od sprawdzenia rozrządu na znakach, pewnikiem na wale nie będzie pasowało.
    pozdrawiam horse
  • Level 14  
    w nich bardzo czesto idą te kliny na rozrządzie obiawia sie tym ze słabo pali i nierówno ciągnie przy przyspieszaniu a także koło pasowe dostaje bicia . ta śruba centralna fabrycznie jest wkrecona na klej specjalny .
  • Level 9  
    Jest finał całego zamieszania , pasek rozrządu "rozpruł
    się " z szerokości paska została tylko połowa , na szczęście nic nie przestawione , nie odpalał ponieważ imo zablokował zapłon , ciężko odpala na zimnym = nie ustawiony zapłon ,kwestia ustawienia kąta wtrysku początkowego , w tej chwili chodzi nie odczuwam spadku mocy , póki nie nastawię zapłon ciężko będzie palił , jeżeli chodzi o nie działającą dmuchawę kwestia do rozszyfrowania ,

    dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam