Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Audi 80 B3 1.8PM] Problem po wymianie oleju.

26 Wrz 2010 21:42 5856 10
  • Poziom 8  
    Znowu problem ludziska... Dziś sobie wymieniłem olej. Po wymianie zonk: nie gaśnie kontrolka ciśnienia oleju, na dodatkowych zegarach pokazuje ciśnienie 0. Filtr przed wymianą był Mahle/Knecht OC 47, wymieniłem na Mahle OC 47. Olej identyczny jak był, półsyntetyk Elf 10w40. Pomyślałem, że to może coś z zaworem w filtrze, ale po wymianie na stary filtr też kontrolka nie gaśnie. Filtr zimny, nie nagrzewa się, mimo że silnik tuż przed zmianą był nagrzany do temperatury pracy. Co ciekawe nie wydaje się żeby silnik głośniej chodził, ale też nie słuchałem długo, z wiadomych powodów. Co to może być?

    Miska ściągnięta, smok drożny. Pompa rozebrana, luz międzyzębny 0,15mm czyli jeszcze w normie. Ale zauważyłem na zębach pompy kilka dość głębokich rys. W misce syfu raczej nie było, brak jedynie plastikowej części, chyba odrzutnika oleju. Po złożeniu nadal brak ciśnienia, silnik klepie. Macie jeszcze jakieś pomysły czego szukać?
  • Moderator Samochody
    Zaworek w pompie sprawdziłeś i czy wogle jest napędzana?
  • Poziom 8  
    Własnie, ów zaworek... Chodzi o to przejście pomiędzy sekcjami pompy na górnym dekielku? Było w pozycji zamknięte, nie puszczało ciśnienia. Jak rozumiem jego zadanie polega na otwieraniu się przy zbyt dużym ciśnieniu? Kręcac pompą zalaną olejem ręcznie czuć było że jakieś podciśnienie wytwarza. Dlatego jeśli dobrze rozumiem jego działanie to sądze że zaworek jest ok. Niestety to czy pompa dostaje napęd nie wiedziałem jak sprawdzić. I jeszcze jedno pytanie: jakie jest prawdopodobieństwo zatkania jakiegoś kanału olejowego przy spuszczaniu starego i nalewaniu nowego oleju?
  • Poziom 8  
    Też tak myślałem, jeśli nawet, to ciśnienie oleju chyba powinno bez problemu sobie poradzić.
  • Poziom 8  
    Przyczyną była zapowietrzona pompa oleju, po zalaniu jej od góry olejem ciśnienie wróciło.
  • Poziom 9  
    u mnie w audi 90 20v 2,3 pali się cały czas kontrolka oleju, a cisnienie na liczniku na zimnym jest 5 a jak sie rozgrzeje spada do 1 ( chodzi o te zagary dodatkowe) mechanik powiedzial ze to wyglada na pierscienie do wymiany. czy cos innego moze byc jeszcze? auto sie grzeje po za tym szybko. wie ktos moze czy jest sens wymienic sam olej i filtr? bo z tego co wiem to dawno juz był nie wymieniany. po za tym na silniku widoczne są wycieki oleju i pod deklem zaworów i pod głowicą. moze ktos cos doradzic mi jeszcze??
  • Poziom 8  
    U mnie na zegarach jest nieraz 0,5 bara a kontrolka się nie świeci, z tego co wiem powinna się zapalać dopiero od 0,3 bara. Zatem sprawdź czujnik ciśnienia oleju. A żeby pierścienie miały jakiś wpływ na ciśnienie oleju to pierwsze słyszę. Na ciśnienie mają wpływ pompa oleju, panewki na wale itd.
  • Poziom 9  
    po odpięciu czujnika tego na dole po lewej stronie patrząc od przodu gdzies w połowie długosci miedzy miską a filtrem oleju- nic sie nie stało kontrolka sie swieci dalej. po odłaczeniu tego czujnika po prawej stronie zaczoł wariowac zegar od cisnienia oleju- kontrolka tez nie zgasła- ciezko sie dobrac do tego czujnika ponizej tego od zegarów i zastanawiam sie czy jest sens go odpinac w ogóle? jak zagladam przez korek wlewu oleju to widac ze smarowanie jest bo mokre wszystko, ale duzo szybciej sie grzeje góra silnika niz dól po krótkim czasie jak pracował to kompletnie zimny dół i filtr oleju a góra i chłodnica gorące juz niezle są. czy powinieniem cos jeszcze sprawdzic przed dobieraniem sie do pompy oleju??czy spuszczenie tego syfu (ewenktualnego bo nie sprawdzalem) z miski olejowej i wymiana filtra ma sens? zeby zawór regulujący cisnienie oleju ( ten co przy zbyt wysokim otwiera sie i pozwala wrócic do miski nadmiarowi oleju) mozna przeczyscic nie sciągając miski?? przewody i tablica ze wzkaznikami wydają sie byc oki. ta kontrolka mi sie zaswiecała i gasła pare razy później sie swieciła- ale auto chodzilo normalnie- tylko czesto sie wentylator załancza. juz nie wiem co z tym audi robic a kazdy mechanik do jakiego wstawie to wymysla cos kosmicznie niewiarygodnego i naciąga mnie tylko na koszta. a z doswiadczenia wiem ze wiekszosc usterek zwiazanych z tym autem to były proste naprawy- wymagające jedynie zastanowienia sie nad problemem( czesto bez nakladów finansowych).a nie mam tez kasy na takie zabawy ze wymienie pompe moze to cos pomoze- bo z czesciami do mojej 90 20v 170km jest naprawde ciezko. dzieki za wskazówki- moze ktos z Was mi pomoze jeszcze. pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Kol Eurocent czy ty ccesz wkłądac pompe oleju używaną? :8.
    Pozatym pomiar ciśnienia miernikiem na zimnym i gorącym wieeeele wyjaśni.
  • Poziom 14  
    Podącze się do tematu może ktoś z kolegów coś pomoże. Silnik 1.8 NE z gazem, poszla uszczelka pod glowicą ale po jej zdjęciu kanaly wodne byly tak wyżarte że nie naddawala się już do zalożenia. Kupilem używkę na zlomie, po zalożeniu zawory trochu zaczęly klepać ale po jakichś 2 godz pracy zaczęlo świecić ciśnienie oleju a silnik jakoś szybko się nagrzewa. Co może być przyczyną?