Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana pieca gazowego - proszę o pomoc

sandwaldau 26 Wrz 2010 22:52 11865 30
  • #1 26 Wrz 2010 22:52
    sandwaldau
    Poziom 2  

    Witam, chciałem Was zapytać o opłacalność wymiany starego pieca gazowego na nowy. Sytuacja wygląda tak, do ogrzania jest połowa "bliźniaka" więc jedna ściana odpada, pozostałe trzy są ocieplone styropianem 10cm. Okna nowe, drewniane. Piwnica, parter i pierwsze piętro razem około 160m2. Piec który aktualnie ogrzewa dom jest z około 2000r. Nie wiem dokładnie jaki ponieważ ja w tym domu nie mieszkam staram się tylko pomóc przyjaciółce. Jak będzie okazja to Wam dopiszę ewentualnie. Osobno jest podłączony "Junkers" który ogrzewa wodę. Chyba wymieniłem najważniejsze informacje. Na piecach nie znam się kompletnie dlatego chciałem zapytać się o to osoby które mają doświadczenie w tej branży. Czy jest sens wymiany pieca gazowego na nowy? Chodzi tu przede wszystkim o oszczędność w zużywaniu gazu. Moja koleżanka ma dość skomplikowaną sytuację, rozpoczyna już 2 rok studiów jej rodzice nie żyją i nie ma zbyt dużo pieniędzy aby ogrzewać dom gazem a obecny piec dość sporo go ciągnie. Poprosiła mnie o pomoc więc staram się coś wykombinować. Zmiana ogrzewania z gazowego na kocioł węglowy to dość spora inwestycja, w miarę dobry piec na taką powierzchnie (chyba 20kw by wystarczyło?) to koszt 3500zł, do tego przerobienie instalacji z obecnej zamkniętej na otwartą, materiały plus robocizna to dość spora kwota. W grudniu 2009r. z tego co pamiętam rachunek za ogrzewanie 1 piętra (parter) wyniósł prawie 700zł i dziewczyna kazała mi odłączyć piec gazowy i resztę zimy grzała w jednym pokoju farelką. No więc czy:

    1. Wymiana pieca który ma około 10 lat na nowy zmniejszy dość znacznie zużycie gazu? Jeżeli tak to jak bardzo?
    2. Jaki piec polecilibyście, obiecałem pomóc w zakupie więc mógłby być w granicach 3000-5000zł z tym że powinien byc jak najbardziej oszczędny.
    3. Poszukałem trochę i co sądzicie o tych i o jakiej mocy powinien być ?

    http://allegro...

    http://allegro...

    Moc kw które mają podane przeze mnie piece nie mają znaczenia, chodzi mi tylko o opinie o tych modelach i ewentualnie zaproponowanie innego.

    4. No i czy opłaca się kupić piecyk który od razu podgrzewa wodę do kranu?

    Chyba napisałem wszystko, jakby co to pytajcie się, postaram się szybko odpisać. Z góry dziękuje za wszystkie rady i opinię, dziękuje i pozdrawiam.


    Moderowany przez mirrzo:

    Usunąłem linki do aukcji

    0 29
  • #2 26 Wrz 2010 23:02
    pax22
    Poziom 13  

    Opisz jeszcze stan instalacji w domu -stara tradycyjna stalowa, miedziana ,plastik PEX
    Jakie grzejniki i z jakimi zaworami?

    0
  • #3 26 Wrz 2010 23:13
    sandwaldau
    Poziom 2  

    W ścianach jest stara stalowa, przy grzejnikach doprowadzające i odprowadzające wodę ( tak z 50cm) oraz w kotłowni przy piecu są już rury miedziane, czyli tam gdzie je się dało wymienić bez kucia to są wymienione. Grzejniki stalowe, już te nowsze które są obecnie powszechnie sprzedawane. Jeśli chodzi o zawory to przyznam się że nie wiem.

    0
  • #4 26 Wrz 2010 23:48
    pax22
    Poziom 13  

    Pytałem o instalację ,bo interesował mnie przekrój rur -a więc ile wody jest w instalacji.Piec: typ i czy z palnikiem modulowanym ,czy nie? Jakie sterowanie pieca ,pokojowe modulowane (vaillant), pokojowe termostatyczne (włącz/wyłącz) , pogodowe?Do kondensata musisz zainwestować w droższy piec i instalacje kominową , zwiększona ilość grzejników tak by przy zasilaniu instalacji 35-45 stopni i powrocie do pieca 30-40 (wykorzystać właściwości kondensacyjne pieca) i nagrzać pomieszczenia. Na pewno zawory termostatyczne na grzejnikach ,by móc regulować temperaturę w pomieszczeniach.

    0
  • #5 27 Wrz 2010 00:05
    sandwaldau
    Poziom 2  

    Sterownik od pieca jest w pokoju, ustawia się go na żądaną temperaturę i po ogrzaniu pomieszczenia się wyłącza więc termostatyczny (zawory również termostatyczne). Jeśli chodzi o typ pieca i model oraz przekrój rur to podam przy najbliższej okazji jak tylko będę miał okazję tam być. Na pewno starsze stalowe są większe niż miedziane.

    0
  • #6 30 Wrz 2010 15:36
    sandwaldau
    Poziom 2  

    Obecny piec to TERMET, gazowy przepływowy z 1998r. o mocy 20kw

    0
  • #7 30 Wrz 2010 22:40
    kabee84

    Poziom 24  

    Kolejne istotne pytanie: jaką temperaturę musiała trzymać na kotle, aby nie marznąć?
    Rachunek 700zł za ogrzanie jednego piętra to astronomiczna suma, no ale też nie ma czego się spodziewać po dwunastoletnim Termecie, który (jak domniemam) nigdy nie był serwisowany bo studentki na to raczej nie było stać. Aby cieszyć się niskimi rachunkami za ogrzewanie - niestety trzeba czasem pare groszy zainwestować.
    Kocioł kondensacyjny przy powierzchni 160m2 na pewno się opłaca, przy założeniu że przynajmniej przez 60% czasu swojej pracy będzie "kondensował" ;) Oprócz samego kotła (porządny kocioł wiszący kosztuje od około 4500zł) należy doliczyć koszt komina (turbo lub wkład kwasoodporny fi 80 lub 80/125 - duża rozpiętość cenowa na którą wpływa wiele czynników), materiały dodatkowe (zawsze coś trzeba przerobić....), odpływ kondensatu do kanalizacji i oczywiście robocizna.
    Termostat który już wisi najczęściej można wykorzystać, obowiązkowo na grzejnikach głowice termostatyczne, które ustawiany w zależności jaką temperaturę chcemy mieć w poszczególnych pomieszczeniach. Jestem przekonany, że rachunki za ogrzanie CAŁEGO domu (tzn połowy bliźniaka :-) ) w takie mrozy jak były ostatnio, nie będą większe jak 700-800zł. Jeśli miałbym pewność, że grzejniki są odpowiednio dobrane (przewymiarowane) to 600zł za miesiąc to było by max (przy obecnych cenach gazu oczywiście)

    Jeszcze jedna mała uwaga. Nie wiem co było w linkach, ale od razu uprzedzam przed zakupem kotła Immergas ze względu na problemy z serwisem. Jeśli polityka ww. firmy się nie zmieni, to serwis niezależny przestanie istnieć, a kotły będą sprzedawane wyłącznie w internecie...

    0
  • #8 01 Paź 2010 00:08
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    kabee84 napisał:
    ... uprzedzam przed zakupem kotła Immergas ze względu na problemy z serwisem. Jeśli polityka ww. firmy się nie zmieni, to serwis niezależny przestanie istnieć, a kotły będą sprzedawane wyłącznie w internecie...



    Co za brednie?

    0
  • #9 01 Paź 2010 00:23
    pax22
    Poziom 13  

    Pani nie wzywała serwisanta ,bo te stare "kociołki" termeta prawie wogóle się nie psuły.Wezwał bym serwisanta i przepłukał wymiennik w piecu,a jak zmieniał to na
    Vaillanta lub Saunier Duval ThemaClassic zwykłego z otwartą komorą.Reszte kasy władował bym w dobre grzejniki aluminiowe 1m/2 jedno żeberko + zawory termostatyczne i sterowanie pokojowe modulujące palnik lub pogodowe.

    0
  • #10 01 Paź 2010 08:21
    mariusz.lubicz
    Poziom 17  

    Też mam takie zdanie albo za resztę na święta do ciepłych krajów. Nie ma powodu aby pakować się w drogie usługi serwisowe obwarowane utratą gwarancji jak czegoś się tam nie wymieni w autoryzowanym serwisie raz na pół roku.

    0
  • #11 01 Paź 2010 08:37
    kabee84

    Poziom 24  

    do mirrzo: nie brednie tylko fakt. Pojawiają się problemy z rozliczeniami z Immergasem.... a jak wiadomo - brak płatności = brak usług.

    do pax22 i mariusz.lubicz: swoje "mądrości" na temat techniki grzewczej zostawcie w swoich domach, zamiast wprowadzać w błąd innych ludzi.

    do pax22: serwis nie jest wyłącznie od naprawiania. serwis świadczy usługi PRZEGLĄDÓW co ma kluczowe znaczenie jeśli chodzi o bezawaryjność, żywotność i sprawność urządzenia grzewczego. Samochodu też nie serwisujesz?
    No i największa bzdura: jaki wpływ na rachunki za ogrzewanie będzie miała wymiana grzejników na aluminiowe? Miałeś fizykę w szkole? Radzę zapoznać się z zasadą zachowania energii.

    Do mariusz.lubicz: gdzie masz drogie usługi serwisowe? co trzeba wymieniać raz na pół roku w kotle gazowym kondensacyjnym? może nasz oświecisz bo przez 4 lata pracy w salonie techniki grzewczej większej bzdury nie słyszałem a mam styczność z różnymi klientami....

    0
  • #12 01 Paź 2010 08:59
    mariusz.lubicz
    Poziom 17  

    kabee84 napisał:

    Do mariusz.lubicz: gdzie masz drogie usługi serwisowe? co trzeba wymieniać raz na pół roku w kotle gazowym kondensacyjnym?


    Sam fakt że serwis autoryzowany jest 4 razy droży to już wystarczy. Kupując piec za 1500zł nikt nie ma zamiaru wzywać serwisu za 600zł-800zł - Tyle w mazowieckim już biorą. Zwykły serwisant z ogłoszenia weźmie 100-150 za przeczyszczenie więc piec trzeba kupić jak najtaniej bez gwarancji albo z niej zrezygnować w zamian za obniżkę ceny.
    Towary z Niemiec mają wyższą jakość i te z Alleggro są nie dosyć, że tańsze to właśnie z Europy zachodniej. Sam pracowałem kiedyś w firmie gdzie towar, który od razu nie był sprawny i musiał przejść jakieś naprawy w fazie produkcji był na rynek polski, a to co bez zająkniecia działało to szło na zachód :-) Nawet porysowane jako kryteriom było na Polskę :-)
    Więc kupno pieca za 3500zł z Allegro bez gwarancji i za 5500 jak chcieli naciągnąć forumowaicza to różnica. Do tego za 5500 trzeba doliczyć kilka wizyt jaśniepaństwa serwisu autoryzowanego z cenami z księżyca :-)

    Po drugie sprzedawcy sieciowi nie mają wypasionych sklepów i 10 pracowników. mają tylko większy lub mniejszy magazyn, np w garażu, przez to niższą cenę.

    0
  • #13 01 Paź 2010 10:34
    kabee84

    Poziom 24  

    Po 1. Pracuję w salonie techniki grzewczej, gdzie sprzedajemy większość dostępnych na polskim rynku kotłów różnych producentów. Przy doborze kotła zawsze bierzemy pod uwagę stosunek jakości do ceny. Współpracujemy z serwisantami, instalatorami, cały czas bierzemy udział w organizowanych szkoleniach nie tylko jeśli chodzi o urządzenia grzewcze, ale również automatykę, pompy, nowe systemy instalacyjne. Moją funkcją jest również kontakt z klientem począwszy od pierwszego spotkania kończąc na opiniach np. po roku eksploatacji. Obsługuję reklamacje, dzięki czemu dokładnie wiem co i kiedy się psuje w konkretnych urządzeniach. Z DOŚWIADCZENIA powiem tylko jedno - WYPISUJESZ MARNĄ, NIEPRAWDZIWĄ PROPAGANDĘ, i robisz to albo celowo i świadomie albo kompletnie się nie znasz na temat techniki grzewczej.

    Po 2. Serwis autoryzowany MA W UMOWIE stawki za usługi! Najczęściej jest to cena 50-80 zł za godzinę pracy + dojazd. Porządny przegląd kotła trwa około 2h, wraz z dojazdem cena NIE PRZEKRACZA 250zł!!!! Pierwsze uruchomienie i regulacja kotła, kupując w salonie sprzedaży (a nie u Pana Edzia w garażu) jest ZAWSZE BEZPŁATNE! Wolę w ciągu 2 lat zapłacić 250 zł niż w razie awarii wywalić urządzenie za 1500zł (+ montaż!!!) do śmietnika! Przepraszam - kotły jak każde urządzenie należy UTYLIZOWAĆ więc nie można go nawet po prostu wyrzucić! Nie warto go również odsyłać do chin bo transport przewyższa wartość urządzenia :-)

    Po 3. Porządny salon sprzedaje urządzenia porządne. Przykładowo polityka firmy WOLF nie zakłada dzielenia swoich urządzeń w zależności od rynku. WSZYSTKIE KOTŁY są produkowane w jednej fabryce. Takie same urządzenie kupisz w każdym z krajów UE! Tylko chińskie urządzenia można kupić porysowane - markowe można reklamować!

    Po 4. Wypasiony salon... 2 pracowników, czyste biuro, magazyn, urządzenia można obejrzeć, dotknąć, nawet powąchać.... Ja wydając kilka(naście-dziesiąt) tysięcy lubię wiedzieć za co płacę. Ceny? może 200-300 zł więcej niż na allegro... A Ty kupuj dalej tanio u Pana Edzia w garażu albo na allegro, a później płać, płać i jeszcze raz płać.

    PS. NIE ODPISAŁEŚ CO NALEŻY WYMIENIAĆ CO PÓŁ ROKU. Umieram z ciekawości. No chyba że w chińszczyźnie co pół roku coś pada?

    0
  • #14 01 Paź 2010 19:34
    pax22
    Poziom 13  

    Do kabee84 1.W moim poście wcale nie twierdziłem ,że pieców(kotłów)nie trzeba serwisować -robić przeglądów!.Moim stwierdzeniem było to ,że z doświadczenia
    wiem ,że kobieta wzywa serwis jak się coś zepsuje, a stare termety były wmiarę
    bezawaryjne.
    2.Jeśli namawiasz "człowieka" na piec kondensacyjny to musisz dodać ,że trzeba przeliczyć wydajność instalacji co. i energochłonność budynku pod względem instalacji niskotemperaturowej co zapewne przy starych grzejnikach blaszanych będzie się wiązało z ich zmianą, no chyba że "Pani" na nowym kondensacie ma ogrzewać pomieszczenia na starych zasadach.
    3.Jeśli chodzi o kompetencje to nie będę się zniżał do pewnych poziomów ,ale praca w salonie tech.grzewczej na pewno daje sporo satysfakcji i TEORII ,a ta nie zawsze idzie w parze z praktyką.

    0
  • #15 02 Paź 2010 10:12
    kabee84

    Poziom 24  

    do pax22: przeczytaj jeszcze raz moje wcześniejsze wypowiedzi. Kocioł kondensacyjny nawet jeśli zostanie podłączony do starej instalacji, w okresach przejściowych i w przypadku łagodnej zimy może bardzo dobrze kondensować. Z opisu kolegi sandwaldau wynika, iż budynek jest dość dobrze zbudowany, więc straty ciepła nie są zbyt duże. Z resztą pytałem jaką temperaturę mają aktualnie na kotle, ale nie otrzymałem odpowiedzi.

    Cały czas czekam na odpowiedź jaki wpływ ma wymiana grzejników stalowych na aluminiowe - na rachunki za ogrzewanie.

    Jeśli stereotypowa kobieta wzywa serwis dopiero gdy coś się zepsuje, to czas najwyższy zacząć zmieniać te złe nawyki i do tego namawiam.

    No i gdybyś czytał ze zrozumieniem, to wiedział byś, że oprócz tego że sprzedają urządzenia, to mam stały kontakt z klientami którzy skorzystali z naszych usług, więc Z PRAKTYKI wiem jakie ludzie mają rachunki za ogrzewanie - a to jest najistotniejsze.

    0
  • #16 02 Paź 2010 10:40
    mariusz.lubicz
    Poziom 17  

    kabee84 napisał:

    ...to mam stały kontakt z klientami którzy skorzystali z naszych usług, więc Z PRAKTYKI wiem jakie ludzie mają rachunki za ogrzewanie - a to jest najistotniejsze.


    Raz kiedyś, przez głupotę, podałem prawdziwe dane jakiemuś sprzedawcy :-) Do dzisiaj jest ze mną "w stałym kontakcie" i śle mi spam :-) Aż musiałem zbanować jego adresy mailowe i domeny, którymi sie posługiwał :-).. To tak na marginesie :-)

    0
  • #17 02 Paź 2010 12:01
    kabee84

    Poziom 24  

    mariusz.lubicz napisał:

    Raz kiedyś, przez głupotę, podałem prawdziwe dane jakiemuś sprzedawcy :-) Do dzisiaj jest ze mną "w stałym kontakcie" i śle mi spam :-) Aż musiałem zbanować jego adresy mailowe i domeny, którymi sie posługiwał :-).. To tak na marginesie :-)

    A wystarczyło napisać grzecznie e-mail z informacją, iż nie życzysz sobie otrzymywania korespondencji o charakterze reklamowym...

    My nie praktykujemy działań, które również nas denerwują. Stały kontakt w moim rozumieniu polega na tym, iż wielu klientów do nas wraca na przykład ze znajomymi, sąsiadami itp. którzy budują domy, remontują mieszkania itp. Korzystając z okazji zawsze pytam jak sprawują się urządzenia, jakie mają rachunki za ogrzewanie itp. Wielu klientów również wraca do nas po kilkunastu latach, w celu zaczerpnięcia informacji na temat nowych rozwiązań grzewczych. Wykonywaliśmy instalacje znajomym - i do dziś dnia są naszymi znajomymi :) tak że nie jest najgorzej :P Nikt nas nie musi blokować w żaden sposób :-) Uważam, że oprócz wiedzy wpojonej na szkoleniach i z ulotek reklamowych, posiadam wiedzę praktyczną.. To tak na marginesie :-)

    0
  • #18 03 Paź 2010 22:13
    tadeklodz
    Poziom 9  

    no to Panowie może mnie coś doradzicie.
    Jest ogrzewany dom ok 170 m pow + drugi dom w odległości ok 40mtr o pow ok 70 m / zaizolowane rury idą pod ziemią. Kotłownia jest w większym domu i ma na stanie: piec Hydroterm o mocy chyba 26 ew 28 kW /pewexowski jeszcze/ zasobnik 300 L z instalacją solarną cwu dla większego domu.Odprowadzenie spalin "nierdzewką" fi 125 mm. Nowa instalcja miedziana +grzejniki Purmo. Domy ocieplone /obydwa/ 12 cm styropianu strop 25 cm wełny mineralnej, okna plastykowe. Obecnie piec jest sterowany sterownikiem pokojowym umieszczonym w pokoju 25 m w którym jest grzejnik Purmo 60x160. Grzejniki były zakładane /dobierane/ przed ociepleniem budynku. Ponieważ sterowanie piecem jest z budynku większego nie uwzględniłem /lub zbyt mało / strat na przesyle i w mniejszy budynek mam lekko niedogrzany ale ro zawsze mogę naprawić dodając grzejniki. Ale do meritum. Mam chęć wymienić piec na kondensat Immergas Victriks Superior 32 kW X. Dla ogrzania drugiego domu chcę założyć ogrzewanie dwustrefowe /sprzęgło hydrauliczne/. Obecnie zużywam na rok ok 2500 m3 gazu ostarni rok to 2760 m3.PYTANIE: czy ja z tą wymianą pieca dobrze spekuluję i na ile ew. m3 gazu mniejsze zużycie mogę liczyć? Proszę o fachowe konsultacje.

    0
  • #19 04 Paź 2010 14:50
    kabee84

    Poziom 24  

    W ubiegłym miesiącu przerabialiśmy podobną instalację... Kompromisem pomiędzy wydatkami na modernizację kotłowni a przyszłymi rachunkami za ogrzewanie jednak okazało się rozdzielenie obu instalacji i zrobienie dwóch oddzielnych mniejszych kotłowni kondensacyjnych. Ciężko jest obliczyć straty ciepła, spowodowane przesyłem pod ziemią do drugiego budynku, ale na pewno nie są to małe sumy, jeśli śnieg w tym miejscu szybciej topnieje... Ponadto, w razie potrzeby, nie ma problemu z rozliczaniem rachunków za każdy dom z osobna.
    Nie potrafię odpowiedzieć na pytanie, ile można zyskać, wymieniając stary kocioł na nowy kondensacyjny. Jedno jest pewne - aby różnica była na chwilę obecną znacząca, niezbędna będzie wymiana grzejników w mniejszym domu na większe, ponieważ jeśli zasilanie będzie ustawione na max 50stC, to zanim woda dopłynie do domu obok, to osiągnie temperaturę o kilka stopni niższą, czyli grzejniki będą tylko lekko ciepłe...

    0
  • #20 04 Paź 2010 15:33
    tadeklodz
    Poziom 9  

    z wymianą lub dołożeniem grzejników masz oczywiście rację ale do drugiego domu musiałbym zrobić nowe przyłącze a wcześniej PGNiGe musiałby zrobić ok 100 m gazociągu w ulicy. Dojdzie opłata za taryfę W2 do drugiego kotła t.j. około 400 zł. Na istniejącym przyłączu mam małe szanse zejść poniżej 1200 m3 zużycia gazu więc pozostanie W3. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przeprowadzenie "na lewo" tych 40 m rury gazowej do drugiego budynku i drugi piec w nim ALE mogą być nieciekawe konsekwencje dla mnie a tego wolałbym uniknąć.

    0
  • #21 04 Paź 2010 18:16
    kabee84

    Poziom 24  

    Przyłącze gazu jest 100m od granicy działki?

    0
  • #22 04 Paź 2010 18:34
    tadeklodz
    Poziom 9  

    drugi dom należy do innej ulicy . Działki stykają się "tyłami". Na tej drugiej ulicy gaza jest ok. 100 m od domu. Dlatego zrobiłem zasilanie w ciepło z większego domu który "należy do innej ulicy i w którym mam ogrzeanie gazowe. Obie te ulice schodzą się po bokach trójkąta i dlatego działki stykają się tyłem./trochę bokiem/. Tak przy okazji: czy piec kondensacyjny dla jednej strefy może pracować w zakresie temperatur 50/30 stopni a dla drugiej strefy np 70/50 stopni?

    0
  • #23 05 Paź 2010 10:32
    kabee84

    Poziom 24  

    tadeklodz napisał:
    drugi dom należy do innej ulicy . Działki stykają się "tyłami". Na tej drugiej ulicy gaza jest ok. 100 m od domu. Dlatego zrobiłem zasilanie w ciepło z większego domu który "należy do innej ulicy i w którym mam ogrzeanie gazowe. Obie te ulice schodzą się po bokach trójkąta i dlatego działki stykają się tyłem./trochę bokiem/.

    No to faktycznie kicha :/

    tadeklodz napisał:
    Tak przy okazji: czy piec kondensacyjny dla jednej strefy może pracować w zakresie temperatur 50/30 stopni a dla drugiej strefy np 70/50 stopni?

    I tak i nie. Strefy oczywiście mogą mieć różne temperatury zasilania (i powrotu) ale kocioł i tak będzie pracował na tych wyższych temperaturach. Nie znam sposobu na podniesienie temperatury bez udziału kotła :), natomiast obniżenie następuje poprzez zmieszanie gorącej wody zasilającej z chłodniejszą powrotną (oczywiście zakładając że z kotła wychodzi temperatura 70st - ponieważ taką potrzebujemy na jednym z obiegów)

    Kocioł kondensacyjny nie pracował by jako kondensacyjny :-(

    0
  • #24 05 Paź 2010 11:20
    tadeklodz
    Poziom 9  

    ale doczytałem gdzieś w sieci że o kondensacji decyduje tem. powrodu. Jeżeli jest ona niższa niż 57 stopni /punkt rosy/ to występuje zjawisko kondensacji. Wynika z tego że piec kondensacyjny będzie prasował w trybie kondensacji przez przeważającą część sezonu grzewczego /z wyjątkiem znacznych mrozów np poniżej -10 stopni/. Oczywiście rozumiem że w takim przypadku korzyści będą znacznie mniejsze niż w trybie pracy 50-30 stopni

    0
  • #25 05 Paź 2010 11:29
    kabee84

    Poziom 24  

    Musi być jeszcze mała różnica pomiędzy zasilaniem i powrotem. To nie jest tak do końca, że kocioł na zasilaniu ma 70st a na powrocie 40 i mamy hektolitry kondensatu :). Nie potrafię tak do końca tego wyjaśnić - tutaj może pomogą koledzy z serwisu jak to naprawdę działa, bo nie chcę wprowadzać w błąd.

    W praktyce wygląda to tak, że czym niższe temperatury tym lepiej.

    0
  • #26 14 Paź 2010 10:06
    tadeklodz
    Poziom 9  

    Podjąłem dwie decyzje:
    1/ w drugm domu dołożę grzejników
    2/ chwilowo rezygnuję z wymiany kotła bo każdy wykonawca proponuje mi że On dostarczy kocioł w cenie o ok. 2 tys wyższej niż mogę go kupić w sklepie internetowym. Podobnie wyższe ceny podają na CAR i DIM. Tylko na tych 3 rzeczach przepłaciłbym ok. 3 tys zł

    0
  • #28 14 Paź 2010 13:41
    tadeklodz
    Poziom 9  

    przy założeniu zaoszczędzenia 500m3 gazu co aktualnie wynosi około 800 zł inwestycja zwróciłaby się po mniej więcej 17-18 latach. Bez sensu. Czekam jak padnie mój Hydroterm ale boję się że mogę niedoczekać./ żeliwo ma długi czas eksploatacji

    0
  • #29 15 Paź 2010 08:59
    serwo66
    Poziom 25  

    Żeliwo tak ale podzespoły nie.

    0
  • #30 16 Paź 2010 17:05
    tadeklodz
    Poziom 9  

    podejrzewam nieśmiało że podzespoły nie są zbyt drogie ale mogą już być niedostępne z uwagi na wiek pieca wtedy wymiana konieczna będzie.

    0