Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Koło garncarskie - silnik z regulacją

26 Wrz 2010 23:26 13788 23
  • Poziom 9  
    Witam. :)
    Na wstępie mojego pierwszego postu chciałbym się przywitać i zaznaczyć, że jestem tak zielony w temacie który zaraz poruszę, że ciężko być mniej. :)

Planuję stworzyć koło garncarskie.

W większości fabrycznych kół, stosuje się silniki:
    - o mocy ok. 0,5-0,75 konia mechanicznego (370-560W?)
    - z płynną regulacją obrotów (0-250) za pomocą pedału.

Aktualnie dysponuję silnikiem od pralki Polar (?):
    - 2760 obr/min - 65W lub 425 obr/min - 45W.
    - na osi pralki zamontowane jest kółko o śr. ok. 4cm.

Czy taki silnik będzie w stanie obracać kołem garncarskim (i przeciwdziałać całkiem sporym siłom tarcia rąk o glinę) z regulowaną prędkością w zakresie 0-250? Jeśli tak, to w jaki sposób to rozwiązać?

Na razie wykombinowałem, że można zredukować 2760 obrotów do ok. 250 przez dodanie przekładni pasowej z kółka o śr. 4 cm (na osi silnika) na kółko o śr. ok 44 cm (na osi koła).
    Teraz zostaje regulacja od 0 do tych 250...

Czytałem w innych wątkach o regulacji obrotów, ale mało z tego wyrozumiałem.
    Czy znacie może jakiś w miarę prosty i niedrogi sposób na zrobienie tej regulacji przy pomocy pedała (np. od maszyny do szycia)?

A może znacznie lepiej w ogóle znaleźć silnik od samej maszyny do szycia albo od wiertarki? Które rozwiązanie będzie lepsze?

Prosiłbym o bardzo łopatologiczne wyjaśnienia. :)
    Pozdrawiam i z góry dziękuję!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Witam po podaniu typu silnika szybciej dostaniesz odp.
  • Poziom 15  
    Tyrystorowy Regulator obrotów z odkurzacza ;]
  • Poziom 9