Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9).
Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu
przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego "bzzz" pompy paliwa po przekręceniu kluczyka.
Postępowałem, tak jak to zostało opisane w instrukcjach:
Link1
Link2
Jako, że nie udało się z przekaźnikiem pompy, postanowiłem pozyskać impulsy
bezpośrednio z cewki/cewek zapłonowych
Problem polega na tym, że Uno 899 ma 2 cewki zapłonowe.
Impulsy pojawia raz na 1 cewce raz na 2.
Można pobrać sygnały z 1 i ustawić obrotomierz na 2 cylindry. Da się do zrobić w
przypadku obrotomierzy cyfrowych, niestety standardowy w Uno SX jest ustawiony na 4 cylindry.
Po podłączeniu do 1 cewki pokazuje błędne obroty (niestabilnie) połowę niższe.
Znalazłem możliwość zebrania sygnału z 2 cewek za pomocą diod prostowniczych.
Próbowałem różnych diod, szybszej 45ns i Schottkiego 1A 40V.
Niestety przed diodą (podłączałem je w obie strony) jest impuls, a za diodą po
podłączeniu obrotomierza wskazówka się nie wychylała.
Ciekawe zjawisko...działo tak się niezależnie od stosowanych diod (nawet na
Schottkiego)
Z pomocą przyszedł oscyloskop. Co się okazało?
Impulsy są prostokątne i powstają w momencie zanikania napięcia 12V..
Impuls przechodzi przez diodę, ale...
Po podłączeniu kabla sygnałowego od obrotomierza totalnie zanika!
Jakby po przejściu przez diodę był za duży spadek napięcia i obrotomierz tłumił
cały sygnał...
Jak ten fant rozwiązać? Wg mnie zostają 2 pomysły:
- wzmocnić sam impuls, bez reszty składowej?
- przerobić obrotomierz w zegarach UNO SX na 2 gary
Jakieś inne pomysły? Proszę o pomoc...
Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu
przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego "bzzz" pompy paliwa po przekręceniu kluczyka.
Postępowałem, tak jak to zostało opisane w instrukcjach:
Link1
Link2
Jako, że nie udało się z przekaźnikiem pompy, postanowiłem pozyskać impulsy
bezpośrednio z cewki/cewek zapłonowych
Problem polega na tym, że Uno 899 ma 2 cewki zapłonowe.
Impulsy pojawia raz na 1 cewce raz na 2.
Można pobrać sygnały z 1 i ustawić obrotomierz na 2 cylindry. Da się do zrobić w
przypadku obrotomierzy cyfrowych, niestety standardowy w Uno SX jest ustawiony na 4 cylindry.
Po podłączeniu do 1 cewki pokazuje błędne obroty (niestabilnie) połowę niższe.
Znalazłem możliwość zebrania sygnału z 2 cewek za pomocą diod prostowniczych.
Próbowałem różnych diod, szybszej 45ns i Schottkiego 1A 40V.
Niestety przed diodą (podłączałem je w obie strony) jest impuls, a za diodą po
podłączeniu obrotomierza wskazówka się nie wychylała.
Ciekawe zjawisko...działo tak się niezależnie od stosowanych diod (nawet na
Schottkiego)
Z pomocą przyszedł oscyloskop. Co się okazało?
Impulsy są prostokątne i powstają w momencie zanikania napięcia 12V..
Impuls przechodzi przez diodę, ale...
Po podłączeniu kabla sygnałowego od obrotomierza totalnie zanika!
Jakby po przejściu przez diodę był za duży spadek napięcia i obrotomierz tłumił
cały sygnał...
Jak ten fant rozwiązać? Wg mnie zostają 2 pomysły:
- wzmocnić sam impuls, bez reszty składowej?
- przerobić obrotomierz w zegarach UNO SX na 2 gary
Jakieś inne pomysły? Proszę o pomoc...