Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Boxer 2.8 hdi 2004 r brak mocy duze spalanie

norbertp 27 Wrz 2010 12:07 8398 8
  • #1 27 Wrz 2010 12:07
    norbertp
    Poziom 8  

    Moi problem polega na tym,iż mój boxer 2.8 hdi 127 km laweta dużo pali i brakuje mu mocy.Spalanie pusty 90 km/h 10,5-11l 100km/h 11,5-12,5l 110 km/h 13,5l z podpiętą lawetą i dwoma autami prędkość max 110km 16-17l.Wersja bez przepływomierza ,bez EGR i sondy lambda .Pomiar na hamowni 110KM i 250Nm,a powinno być 127 KM i 300Nm.Ciśnienie paliwa około 1300 czyli Ok,ciśnienie turbo początkowo za małe 0,7 zwiększone regulacja zaworu przy turbo do 0,95 i dalej nic.Sprawdzona szczelność przewodów i intercoolera wszystko szczelne.Jedynym dziwnym objawem jest dosyć głośny gwizd [tak jakby ktoś gwizdał-dmuchał w pustą butelkę].Dźwięk pojawia się powyżej 2000 obrotów przy mocnym wciśnięciu gazu i jest bardziej słyszalny gdy auto jest obciążone.Proszę o pomoc ponieważ mechanicy rozkładają ręce a mi brakuje już pomysłów co z tym zrobić.

  • #2 27 Wrz 2010 19:00
    Arulek
    Poziom 12  

    Dokładniej skupiłbym się jeszcze raz na sprawdzeniu szczelności przewodów od intercoolera , oraz od turbo - wszystkie przewody w tamtej okolicy. Miałem identyczne objawy nic nie było widać gołym okiem ale po wymontowaniu każdego przewodu i obejrzeniu jeden z nich był popękany co skutkowało większym spalaniem , mniejszą mocą , dymieniem i gdy sią turbo włączało tj przy ok 2000 obrotów było słychać gwizd. Może być też gdzieś któraś opaska lużna na przewodzie i tam zasysa lewe powietrze i stąd te gwizdy.

  • #3 27 Wrz 2010 19:52
    norbertp
    Poziom 8  

    W wolnej chwili wymontuje wszystkie przewody i je obejrzę.Szczelność przewodów sprawdzałem za pomocą mydlin to znaczy spryskiwałem nimi przewody i szukałem pęcherzy powietrza.Przewody od turbo i intercoolera wszystkie są suche nigdzie nie widać oleju.Dziwną rzeczą jest też to że auto nic nie kopci;jedyni rano po odpaleniu gdy pochodzi chwilę no wolnych obrotach przy pierwszym dodaniu gazu potrafi puścić małą chmurkę białego dymu.A może MAP sensor nie działa poprawnie bo przy braku przepływomierza to chyba na podstawie niego jest regulowana dawka paliwa

  • #4 28 Wrz 2010 07:31
    Arulek
    Poziom 12  

    Myślę , że z tymi mydlinami mogło nic nie wykazać ponieważ te gwizdy i przedmuchy dopiero słychać kiedy załącza się turbo i kiedy silnik pracuje pod obciążeniem tzn kiedy jedzie, ze tak kolokwialnie powiem.

  • #5 24 Paź 2010 20:18
    pjotjus
    Poziom 1  

    Mialem podobny problem z tym ze w silniku 2.5TDi 107ps. Poczatkowo myslalem ze umiera turbo choc co prawda podczas dodawania gazu na biegu jalowym weze rozpychalo dosyc mocno. Mialem w planie wymiane sprzegla, rozrzadu wiec pomyslalem ze jak wyjme silnik to zregeneruje sprezare. Ku mojemu zaskoczeniu sprezarka (przebieg 276tys.km) stan idealny lekko zabrudzona po wyczyszczeniu praktycznie bez luzu krecila sie leciutko. Sprawdzilem wszystkie weze cooler opaski itp wszystko oki. Zostal tylko kolektor dolotowy i co sie okazalo.
    Wydmuchalo wszystkie uszczelki pomiedzy glowica a kolektorem. Moj TDI pracowal jak zwyky traktor. Teraz jest o niebo lepiej.
    Sprawdzcie u siebie moze to byc przyczyna. Spalanie 9,5l/100km przy predkosci 120km/h

    Dodano po 14 [minuty]:

    p.s moze trosze po fakcie pisze ale mam nadzieje ze przyda sie komus na przyszlosc ;)

  • #6 24 Paź 2010 21:25
    norbertp
    Poziom 8  

    Z powodu urlopu nie miałem okazji sprawdzenia spalania.Sprawdzone jeszcze raz wszystkie przewody.Przewód wychodzący z turbo trochę mógł przepuszcza bo był lekko zawilgocony na zewnątrz .Wymieniony uszczelka map sensora (lekko naderwana).Dzisiaj jadę do Niemiec więc będę mógł sprawdzić spalanie.

  • #7 08 Lis 2010 21:22
    norbertp
    Poziom 8  

    Problem pozostał .W najbliższym czasie wyjmę jeszcze raz turbo i dam je do sprawdzenia na stole próbnym i skontroluję uszczelki na kolektorze ssącym.

  • #8 06 Sie 2011 19:59
    norbertp
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany przy okazji wymiany sprzęgła został wyjęty z auta silnik i okazało się ze kolektor ssący był lekko poluzowany.Po wymianie uszczelek między głowicą a kolektorem średnie spalanie z ładunkiem 1.5 tony jazda do 90-100km/h wynosi około 10l na 100km.

  • #9 22 Sie 2011 21:54
    boro19
    Poziom 1  

    Witam!! mam podobny problem ze spalanie - tz pali mi w granicach 14-15l 2.8hdi wersja bez przeplywki - dodam ze nowa turbina, filtry - po podlaczeniu kompa fachowiec powiedzial ze dostaje za mala dawke paliwa i trzeba przejrzec wtryski - czy ma racje - czy cos innego moze to byc

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME