Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora w ROMET. Modyfikacja instalacji.

digit4all 28 Wrz 2010 10:26 4246 5
  • #1 28 Wrz 2010 10:26
    digit4all
    Poziom 9  

    Przepraszam że pewnie jestem kolejnym który zaczyna POSt o podobnej tematyce.

    POTRZEBUJĘ porady co do poprawności tego schematu
    Ładowanie akumulatora w ROMET. Modyfikacja instalacji.

    Pragnę zmodyfikować instalację zapłonową w moim starym ROMET OGAR 205, i przerobić z tradycyjnego na coś co wydaje mi się skuteczniejsze / stabilniejsze ???

    Problem polega na tym że amatorem TOTALNYM jestem ale jakoś brakuje mi w tym schemacie diody ZENERA w układzie prostowniczym.

    DLACZEGO kombinuję ?

    Mam tego ROMET'a od roku i kupiłem go tylko po to aby ODKUPIĆ taki sam model i rocznik jaki uległ zniszczeniu podczas jedynego mojego wypadku przez 16 lat jakie poruszam się jednośladami.

    Pragnę poprawić bezpieczeństwo poruszania się nim po drogach poprzez dodanie kierunkowskazów z zachowaniem jego oryginalnego wyglądu, gdyż nie jestem w wieku by podniecać się PSEUDO tuningiem.

    Wiele prób ustawień zapłonu skończyły się na wniosku że prawie PERFEKCYJNE ustawienie kończy się tym iż na zimnym silniku trudno go odpalić.

    DANE TECHNICZNE: wał+wydech nowy , cylinder po pierwszym szlifie z planowaną głowicą co pozwoliło spokojnie jednoosobowo poruszać się na zębatkach od motorynki przy niskim zużyciu paliwa około 2,5-3L/100km,


    chcę zamontować kierunki i zmienić typ zapłonu licząc na poprawę pracy silnika i dlatego proszę o podpowiedź czy można bezpiecznie podłączyć AKU pod taki schemat i jaki to ma być AKU. W sklepie oferowano mi kwasowy lub żelowy

    0 5
  • #2 28 Wrz 2010 15:34
    Polaris
    Poziom 16  

    Sam się kiedyś zastanawiałem żeby wyrzucić cewkę wysokiego napięcia z magneta na zewnątrz i zastąpić ją cewką niskiego napięcia i połączyć to razem w trójkąt lub gwiazdę oraz wyprostować to na trójfazowym mostku prostowniczym. NApewno trzeba by za tym prostownikiem założyć jakiś regulator napięcia tak żeby nie przeładowało to akumulatora.

    0
  • #3 28 Wrz 2010 18:11
    digit4all
    Poziom 9  

    ja się zastanawiam czy takie rozwiązanie będzie w stanie ŁADOWAĆ aku.

    Dziś byłem w sklepie z częściami i jakoś sprzedawca wspomniał że w SIMSON'ach były zapłony elektroniczne ale ludzie wywalali i zamieniali na tradycyjne.
    Sam już nie wiem co dobre - pewnie to co mam i lepiej nie grzebać.

    Niemniej jednak w/w schemat byłby przydatny do podstawowego celu jakim jest zamontowanie kierunków. Tylko czy 2 cewki światłowe 6v 20W w/g danych producenta dadzą radę naładować AKU ?

    Wspomnieć trzeba że jeździ się całym, rokiem na światłach, no ale już tył mam na diodach i robię część przodu coś ala obwódka w BMW :) z diód.

    0
  • #4 03 Lis 2010 21:11
    szymonxxxszymon
    Poziom 11  

    2*20 W= 40 W . Jest to wartość teoretyczna... W rzeczywistości wynosi ona trochę mniej.. Jeżeli z przodu masz żarówkę 15W i z tyłu dałeś diody to w zasadzie bezproblemowo.. ALE- wywalasz cewkę i dajesz cewkę zewnętrzną, czyli ona także potrzebuje prądu.. (tak zrozumiałem). Pomału zaczynają się schody..
    TERAZ NAJWAŻNIEJSZE- 6V pod obciążeniem jest podawane dopiero przy wyższych obrotach.. A wiadomo, że nikt nie jeździ w ten sposób, by nie zajechać silnika.. Musiałbyś dowinąć pare zwoji (przypuszczam że ok. 20) i dać regulator napięcia.. Powodzenia.

    1
  • #5 03 Lis 2010 21:44
    JCK
    Poziom 25  

    Proponowałbym pozostawić iskrownikowy układ zapłonowy i nic nie zmieniać.
    Jedna przesłanka - aku rozładowany nic już Romata nie uruchomi!
    Przeprowadź prosty test:
    Do obwodu oświetlenia dołacz prostownik pełnookresowy(mostek) z dołączonym kondenstaorem np 1000 mikrofarad i woltomierzem napięcia stałego.
    Zbadaj napięcie z właczonymi światłami podaczas typowej prędkości jazdy.
    Jeśli uzyskasz napiecia z przedziału7-8V to ma sens.
    Oczywiście myślę tylko o wykorzystaniu aku jako źródła zasilania kierunków i ewentualnie stopu.
    Tak miały leciwe WSK 125.(tylko stop i postojowe)

    0
  • #6 30 Maj 2011 17:11
    56b4
    Poziom 10  

    Panie digit4all. Pobrał pan schemat ze strony, gdzie nie można kopiować samowolnie.

    1