Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus MK1 po stłuczce brak zasilania wentylatora nawiew

28 Sep 2010 21:42 16307 12
  • Level 13  
    Witam
    Jak w temacie, Diesel 2001 r. przydałby się schemat i lokalizacja poszczególnych podzespołów. Bezpiecznik pod maską 30A brak napięcia. Proszę o pomoc.
  • Level 39  
    Od wentylatorów są 3 bezpieczniki 29,65,6.P
  • Level 13  
    Na bezpieczniku 6 (duży) jest napięcie, a na 29 i 65 napięcia nie ma.
  • Level 12  
    Wysyłam schemat. Więcej informacji będę mógł dać jak będę miał numer nadwozia (VIN).
    Ford Focus MK1 po stłuczce brak zasilania wentylatora nawiew Ford Focus MK1 po stłuczce brak zasilania wentylatora nawiew
  • Level 13  
    Dziś odkryłem iż pali się bezpiecznik F64 - czy to jest podgrzewanie szyby ? i czy ma coś wspólnego z nawiewem?
  • Helpful post
    Level 39  
    Właśnie 64 jest od wentylatora nawiewu, myślałem że chodzi o wentylatory chłodnicy.P
  • Level 12  
    Na temat danych samochodu masz PW.
    Bezpiecznik 64 zasila tylko wentylator nawiewu i niema nic wspólnego z nawiewem (schemat). Bezpiecznik F63 zasila tylko moduł GEM (schemat).
    A przy okazji daję schemat układu chłodzenia.
    Ford Focus MK1 po stłuczce brak zasilania wentylatora nawiew
    Ford Focus MK1 po stłuczce brak zasilania wentylatora nawiew
    Ford Focus MK1 po stłuczce brak zasilania wentylatora nawiew
  • Level 13  
    Dziś odłączyłem wentylator nawiewu, wydawało mi się że tu tkwi problem. Niestety przekręcenie przełącznika na 4 spalił się bezpiecznik 64. Zaczyna brakować mi pomysłów poza zwartymi przewodami w wiązce.
  • Level 39  
    Dla mnie sprawa dziwna ponieważ przełącznik nie ma nic wspólnego z bezpiecznikiem bo steruje masą a z bezpiecznika napięcie jest podawane prosto na silnik więc zwarcie powodowałoby palenie bezpiecznika po włączeniu zapłonu. Chyba że silnik pracuje na pozostałych biegach to zwarcie w instalacji.P
  • Level 12  
    Jeżeli na odłączonym wentylatorze włączasz bieg 4 i pali się bezpiecznik to masz zwarcie w instalacji. Na biegu 1,2,3 bezpiecznik się nie przepala bo całe napięcie odkłada się na rezystorze. Jeżeli masz zwarcie w instalacji to wentylator nawiewu nie będzie działał na żadnym biegu, a na 4 biegu będzie się przepalał bezpiecznik.
  • Level 39  
    Nic się nie odkłada na rezystorze tylko jak ma zwarcie najpierw spaliło bezpiecznik termiczny a na biegu bezpośrednim czyli 4 pali bezpiecznik zasilający.P
  • Level 13  
    Panowie powiedzcie mi proszę, gdzie znajdę rezystor szeregowy dmuchawy. Dzięki wielkie za pomoc.
  • Level 11  
    a ja proponuje wykręcic wentylator dmuchawy od spodu (3 śrubki), odpiąć wtyczkę, wyjąc go i zobaczyc jakie ma opory podczas krecenia ręką. Miałem przypadek taki własnie i okazało sie ze płyneła na niego woda po pęknietej rynience podszybia chroniącej filtr kabinowy, poprzez własnie filtr kabinowy do wentylatora i wszytsko tam zardzewiało i zaśniedziało, że wentylatora z poczatku ręką nie mogłem lekko ruszyć, chociaz dzien wczesniej normalnie pracował po wymianie bezpiecznika.