Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chiński alarm i włączające się awaryjne

28 Wrz 2010 22:54 3042 18
  • Poziom 10  
    Witam, może ktoś zna rozwiązanie. W mondeo padły mi oryginalne piloty, więc kupiłem tanią chińszczyznę, podłączyłem wszystko i jest ok. tzn zamyka, otwiera itp. Ale ma denerwującą cechę: przy otwarciu drzwi zaczynają migać awaryjne przez 15-20sek. W instrukcji nie ma na ten temat nic, zresztą jest to tłumaczenie z chińskiego na angielski. Oczywiście najprościej odłączyć kierunki i z głowy ale znowu fajnie jak mignie przy zamykaniu i otwieraniu.
    Płyta sterownika wygląda tak:
    Chiński alarm i włączające się awaryjne
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Faktycznie tak się dzieje, ale czy to miganie da się wyłączyć na stałe?
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam ! Tak się składa że również zamontowałem ten alarm w swoim Mondeo i niestety ale każde otwarcie drzwi lub bagażnika i maski powoduje działanie kierunków przez 15sek. Próbowałem już wszystkiego i niestety ale nie wiem jak wyłączyć tą opcję. Już się do tego przyzwyczaiłem więc dałem sobie spokój z szukaniem jak to wyłączyć. Problemem jest jednak otwieranie drzwi z centralnego a mianowicie chciałem iść na łatwiznę i podłączyłem się z napięciami do kabli od zasilania centralnego. Teraz jak włączam alarm to wszystko jest ok ale jak rozbrajam to w większości przypadków nie otworzy mi do końca drzwi. Odpiąłem kierunki aby sprawdzić działanie i teraz otwiera normalnie. Chyba za cienkie przewody i będę musiał podciągnąć z innego punktu. A jak u kolegi się sprawuje alarm ?
  • Poziom 10  
    Jest to funkcja bezpieczeństwa, a mianowicie jeśli jedziesz samochodem i na ulicy zabierasz bądź wysadzasz pasażerów to auta jadące za tobą widzą włączające się u ciebie awaryjne i bardziej uważają na twój tył auta. Funkcja w większości nie dousunięcia.
  • Poziom 9  
    Jeżeli niem w funkcji programowania to nie da rady ja montowałem taki alarm, i dało się usunąć w funkcji programowania ale ten alarm kosztował 260zł z auto powiadomieniem. Ale to przecież nie jest takie złe, one załączają się tylko przy przekręconym zapłonie (a więc kogoś wysadzasz to jednocześnie dajesz znać temu z tyłu że się zatrzymujesz na większą chwile).
  • Poziom 10  
    Witam ponownie,
    U mnie jeżeli chodzi o sterowanie centralnym (Mondeo Mk2, 1998, alarm podpięty pod centralkę fabrycznego centralnego) to działa bez zarzutu.
    O ile wiem to w tym moim jest jakaś możliwość programowania funkcji, bo są 3 zworki (jumpery), dwa na zewnątrz i jeden w środku, ale opis tego w instrukcji jest taki, że nic nie można zrozumieć, a nie chcę przestawiać na ślepo, bo jeszcze pójdzie jakieś zwarcie.
    U mnie niestety awaryjne działają zarówno przy włączonym jak i wyłączonym zapłonie i to jednak jest denerwujące. Jakby to było takie "bezpieczne" to w każdym fabrycznym aucie by to zakładali, a jak na razie tylko Chińczycy to stosują.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Zworki na zewnątrz są do ustawiania czy sygnał otwartych drzwi jest plusowy czy też minusowy. Natomiast wewnątrz jest zworka ale do czego służy to nie wiem. Wyjąłem ją ale żadnych zmian nie zauważyłem. Chociaż mam odłaczone kierunki to znowu z rana alarm nie dokońca otwiera mi drzwi jednak czuję że chyba czas na zmianę akumulatora. Spróbuję jeszcze podpiąć w piątek napięcie zasilania z innego miejsca i jeśli to nie pomoże to tylko akumulator już nie daje rady.
  • Poziom 20  
    Wstawic przekaznik po zapłonie aby w momencie otwarcia drzwi odłączył sygnał z krańcówek. W stanie spoczynku alarm będzie spełniał swoja funkcje .
  • Poziom 10  
    Ciekawy pomysł, ale rozwiązuje problem tylko przy włączonym zapłonie, czyli jak zimą bladym świtem wsiadam do samochodu, to na kilometr to widać, bo awaryjne migają.
    Dziś mi przyszedł do głowy inny pomysł, żeby kierunki podpiąć przez przekaźnik do wyjścia syreny, wtedy włączają się tylko wtedy, kiedy syrena, a nie przy otwieraniu drzwi.
    Wiem, że kiedyś znalazłem coś, że można wpiąć rezystor+kondensator, żeby odciąć tę funkcję, tylko nie wiem jakie wartości i gdzie?
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam, no więc wstawiłem przekaźnik i na razie jest OK. U mnie zworka w środku odpowiadała za denerwujące przypominanie o nie włączonym alarmie po zamknięciu drzwi, jej wyjęcie spowodowało odłączenie tego pikania syreną, za każdym razem, kiedy drzwi były otwarte i zamknięte.
  • Poziom 25  
    Pewnie masz alarm z serii TBL777.
    Wystarczy zastosować mały patent i po problemie.
    Pomiędzy przewód krańcówki > alarm wpinasz układ różniczkujący na kondensatorze elektrolitycznym 100uF/25V z dobranym rezystorem ( z tego co pamiętam ok 10kOhm). Działa na 100%
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Ok, dzięki, ale ponieważ jestem trochę laikiem, to proszę o info jak kondensator i rezystor są w tym układzie połączone, równolegle czy szeregowo?
  • Poziom 10  
    Ok, dziękuję, do Googli to potrafię wrzucić, tylko dostaję taki schemat
    Chiński alarm i włączające się awaryjne

    W przypadku linii krańcówek sygnał "wejściowy" tego układu to różnica napięcia pomiędzy alarmem (+) a masą (_) pojawiającą się przy otwarciu drzwi, i to jest sygnał, który chcemy "wygasić". Tylko to mi nadal nie pomaga co z czym połączyć, bo mam jakby tylko jedną stronę tego układu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Ja to robiłem tak ale sorki było to około 5 lat temu i nie pamiętam dokładnie wartości. Musisz dobrać eksperymentalnie.


    Chiński alarm i włączające się awaryjne


    Dobierałem tak pojemność kondensatora by po otwarciu drzwi alarm "mignął" światłami tylko raz ( tak musi być). Jak mignie Ci 2 razy to znaczy, że jest za duży, chyba że Ci nie przeszkadza ( będzie zapas na srogie mrozy).

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Odświeżę trochę temat dopiero teraz bo nie miałem auta przez 2 miesiące. Wstawiłem rezystor wraz z kondensatorem według schematu kolegi "msepl" w miejsce czarnej zworki ( uznałem że to najmniejsza ingerencja w płytkę alarmu ) Wartości to - kondensator 100uF a rezystor 6.8 kOhm. Teraz alarm po otworzeniu drzwi mignie tylko raz. Przy większym rezystorze czas rozładowania kondensatora był za długi i po wyjściu z auta i załączeniu czuwania dopiero po jakiś 30s reagował na otwarcie drzwi. Zworkę ze środka też usunąłem bo zanim mi wszyscy wsiedli do auta na parkingu to mnie wkurzało to przypominanie syreny. Dodałem tylko układ sterowania podwójnym ryglowaniem na NE555 i teraz wszystko działa jak powinno.
  • Poziom 1  
    Witam!
    właśnie dzisiaj montowałem podobny alarm w moim lteku no i jak już koledzy wspomnieli był problem z tymi kierunkami .U mnie wystarczyło przestawić 2 pierwsze zworki na tylnym panelu i po krzyku.No ale ja miałem instrukcję po polsku , za to nie wiem gdzie szukać kabelka od oświetlenia paki jakby ktoś wiedział to z góry dziękuje .
  • Poziom 33  
    Prawy słupek koło pasów przyklejny do blachy takim sreberkiem.Brązowo biały.