Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator momentami za duże ładowanie Carisma 1.8 GDI ?

29 Wrz 2010 12:50 5847 8
  • Poziom 12  
    Witajcie,

    Mam pytanie w związku pojawianiem się raz na jakiś czas, bez większej reguły, kontrolki ładowania akumulatora.

    alternator: Mitsubishi 100A MD343416
    auto: Mitsubishi carisma 1.8 GDI 2002

    Pojawia się ona najczęściej w trakcie jazdy, gdy stanę sprawdzić ładowanie akumulatora potrafi po pewnym czasie zniknąć.

    Kontrolka pojawia się w wyniku zbyt dużego ładowania (powyżej 15V, najczęściej w granicach 15,4V)

    Żeby było ciekawiej, owa kontrolka nie zawsze pojawia się, często jest ok. Jak już zapali się to na początku mruga chwilkę, później pali się stale, po czym po chwili potrafi zgasnąć i tak w kółko.

    W alternatorze wymieniłem szczotki, ale to nic nie pomogło.
    Całość wyczyściłem dodatkowo. Poprowadziłem dodatkowy kabel plusowy z alternatora do akumulatora. Wyczyściłem punkty masy.
    Klemy również oczyszczone.

    Winę tutaj może ponosić regulator. Ale ciężko z jego dostępnością i cena bywa zaporowa. Ewentualnie zmienię cały alternator na używany.

    Proszę Was o ewentualne diagnozy.

    Pozdrawiam,
    Michał
  • Poziom 28  
    Jeżeli nie ma niedomagań na linii akumulator-masa i akumulator-alternator,to ewidentny błąd regulatora napięcia.Do wymiany.
  • spec od auto-elektro
    Regulator to kwestia 70 zł w hurcie ale to nie jego wina.P
  • Poziom 12  
    Może car-audio ma na to wpływ ?

    żadnych udziwnień nie mam...wzmacniacz 2x 120 rms i grube porządne kable.

    fakt, że zaczęło to się dziać po zainstalowaniu car-audio. Nie wiem czy może to mieć jakiś wpływ.

    Ciężko ocenić, gdyż ta dioda ładowania, co sygnalizuje za duże ładowanie, raz zapali się na jakiś czas, raz w ogóle...

    Z akumulatorem nie miałem nigdy problemów, zawsze auto zapala bez problemu...

    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Najprawdopodobniej uszkodzona wiązka regulatora. Jest tam styk S - monitor napięcia akumulatora, po przerwaniu tego obwodu zostaje ustawione "drugie napięcie regulacji" ok 15-15,4v i zapala się lampka ładowania. Koniecznie sprawdź wiązkę.

    Alternator momentami za duże ładowanie Carisma 1.8 GDI ?
  • Poziom 12  
    Witam,

    szukać wiązki dochodzącej do wtyczki, którą podłącza się w gniazdo, którego schemat jest powyżej ?

    Czy szukać wiązki w regulatorze, który jest cały zabudowany?

    Alternator momentami za duże ładowanie Carisma 1.8 GDI ?

    Z tą wiązką moze miałoby sens, gdyż kiedyś wydawało mi się że na jakiś nierównościach większych lampka zaczęła sie zapaleć, ale może tylko wydawało mi się bo drugi raz jak wjechałem w jakąś dziurę, to nie zapaliła się.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Czy tą wtyczkę mogę odłączyć mając podłączony akumulator w aucie ?
    Czy lepiej odłączyć akumulator ?
  • Poziom 12  
    Rozwiązaniem było w moim przypadku wymiana całego alternatora, co było najkorzystniejsze cenowo.