Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf MK2 1.6PN Problem z napięciem i rezystancjami czujn.

29 Wrz 2010 18:24 1791 9
  • Poziom 11  
    Witam szanownych forumowiczów!
    Przejdę do rzeczy, otóż posiadam VW Golf II 1.6 PN+LPG 92r. i mój problem polega na tym, iż samochód jak jest zimny wszystko śmiga jak należy, lecz kiedy się rozgrzeje to zaczyna szarpać zrywać, jakby nie miał mocy. Wymieniony został zapłon (czujn. Halla, kopułka, palec rozdzielczy) oraz świece. Więc przyczyny zacząłem szukać w czujnikach, mam 3 w króćcu przy silniku (2 u góry, nieb. i czerw. i jeden na dole czarny). Problem polega na tym iż niebieski i czarny bez odpalania czyli jak dziś ok 10 stopni cel. powinny mieć rezystancję ok 3-4 kohmów a one nie mają nic. Wogóle jakby przejścia nie bylo. Jak to możliwe? Pomimo rozgrzania silnika także nic rezystancji nie mają. Inną sprawą jest fakt iż napięcie jakie dochodzi do czujników wszędzie jest ok, tylko na masowym przewodzie, który dochodzi do czujnika niebieskiego jest 4V napięcia, czy to normalne? Kabel ten (żół-czar) idzie do ssania w gaźniku bo podono steruje on ssaniem tak? Więc jak on ma działać skoro dochodzą do niego 2 napięcia? (4V i 11.6V)?

    proszę o pomoc bo już nie wiem co może być przyczyną
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Spróbuj odłączyć te czujniki na rozgrzanym silniku i wtedy zobacz co się dzieje jeżeli nie będzie żadnej różnicy to na pewno nie czujniki temperatury
  • Poziom 13  
    Witaj jeśli w/w czujniki nie mają rezystancji to są do bani i tyle ja mam takiego PNa z tego roku i czujniki są dwa czarny i niebieski

    dodam że za prace ECU odpowiada niebieski i jeszcze jeden na kolektorze ssącym
  • Poziom 11  
    Dzisiaj przetestowałem z połączeniem na krótko czujnika niebieskiego tzn. ten prądowy normalnie, natomiast masę dałem od czegoś innego i ssanie działa elegancko, lecz problem został. Jeśli silnik jest zimny chodzi dobrze natomiast kiedy tylko się nagrzeje to zaczyna szarpać zrywać itp. Co więc może być przyczyną?
  • Moderator Samochody
    Znajdź gdzie tą masę wcięło, bo może i na jakimś innym odbiorniku jej brakuje.
  • Poziom 11  
    Dzisiaj troche szperałem i nie znalazłem ustarki. Wg. tego co posprawdzałem etc to tak musi być. Mianowicie ten kabel idzie do samej skrzynki z bezpiecznikami i tam niby wszystko gra, po drodze też nie bardzo wiem gdzie miałoby być coś nie tak. A co powiecie na sondę lambda? Czy możliwe że się zepsuła? Jeśli tak gdzie ją znajdę? Mogę ja także sprawdzić poprzez pomiar rezystancji?
  • Poziom 28  
    Gaźnik pierburg 2ee ? Z tym silnikiem często występowały... Jeśli tak, użyj funkcji szukaj, jest naprawdę sporo o usterkach tego gaźnika
  • Poziom 11  
    właśnie wydaje mi się że mam inny gaźnik bo oglądałem te 2ee i wygląda troche inaczej, bardziej przypomina 2e, ale gaźnik byłby przyczyną jeśli na zimnych chodzi wszystko elegancko?
  • Moderator Samochody
    Jak PN to musi być 2EE, z resztą po 89r już innych gaźników nie stosowali.
  • Poziom 11  
    Problem rozwiązany, co do gaźnika to mam 2E czyli ktoś przełożył. Winnym okazał się być aparat zapłonowy, na szrocie u znajomego wziąłem aparat, cewkę i wszystkie czujniki bo u mnie też były niesprawne i zapłaciłem 100zł także cena była dobra.
    Dziękuję za zainteresowanie i próbę pomocy