Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[VBA]Makro wklejające z Excela do Worda tekst bez formatowań

29 Wrz 2010 20:31 7345 3
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam plik w Excelu oraz szablon w Wordzie.
    Moje makro działa tak:
    Odpala szablon w Wordzie, aktywuje Excela, kopiuje odpowiednią komórkę, aktywuje Worda i wkleja wartość w odpowiednie miejsce. Jednak wkleja ją z takim formatowaniem jakie jest w Excelu, a ja chcę aby był to wklejony czysty tekst.

    W Wordzie korzysta się z:
    Code:
    Selection.PasteAndFormat (wdFormatPlainText)


    Excel 2003, fragment makra mojego:
    Code:

    <zaznacza odpowiednie komórki w excelu i kopiuje do schowka>
    Dim WordApp as Object
    Set WordApp = CreateObject(WordApplication)
    WordApp.Selection.PasteSpecial ...


    i co dalej?
    {może tu brakowac jakiś kropek itp, pisałem z pamięci.

    --edit--

    To może inaczej.
    Jak zrobić aby kopiowana była tylko zawartość komórki czyli tekst, a nie cała komórka?
  • Moderator Programowanie
    Zainteresuj się trochę innym podejściem do problemu.
    Może do wykonania tego zadania, wystarczy użycie wbudowanej w Word-a funkcji Mail Merge. Funkcja ta pozwala na wypełnianie szablonów dokumentów Word, danymi pochodzącymi z arkusza Excel.
  • Poziom 9  
    Dzięki za propozycję, mam już jednak całe gotowe makro robiące wszystko czego potrzebuje, łącznie z zapisywaniem plikow w odpowiednie miejsca itp, brakuje mi tylko tego wklejania bez formatowania.
  • Poziom 9  
    Sam rozwiązałem mój problem.
    W Microsoft Visual Basic klikamy Tools i wybieramy References... szukamy Microsoft Word i zaznaczamy ptaszkiem. Teraz można używać składni używanej w poleceniach w makrach z Worda w Excelu.


    Pozdrawiam